duokinderwagen of niet

hallo

als onze kleine geboren wordt is onze dochter 2 jaar en 5 maanden.
nu twijfelen we of we een duo wagen aanmoeten schaffen.
opzich loopt ze goed alleen kleine stukjes nu is ze 21 maanden.
maar na een straat is ze moe en moet ik haar tillen.
ik heb al gekeken op marktplaats en voor weinig heb je een wagen.
we hebben ook al aan een kiddiboard gedacht maar die kan niet achter onze wagen.
we hebben nu een grote wagen en een buggy en om er een weg te doen lijkt ons ook niet handig.
want als ik met een kind weg wil ga ik niet met een duo wagen lopen.
moet wel zeggen dat ik in een klein dorp woon waar ik veel loop.

ik hoor graag jullie mening

gr mama lou
 
Mijn oudste was ook twee jaar en vijf maanden toen de tweede geboren werd. Zij zat nooit meer in de buggy. Een duo wagen hebben wij dan ook nooit gehad. Maar wel een kiddyboard. Er zijn heel veel verschillende soorten kiddyboards, van verschillende merken. Past er geen een? Voor ons was het ook even zoeken, maar uiteindelijk paste de Mutsy step-on het beste op onze Maxi-Cosi Speedy. Daar heeft ze veel opgestaan als we een stuk moesten lopen of als we door moesten lopen. Ik vond het ideaal.
Als we een dagje weggingen namen we in het begin nog wel de buggy mee voor de oudste, maar dat was al snel over, ze was groot!
 
hi,

op marktplaats staat een universeel kiddy board, die hebben wij ook dat is een zwarte van metaal/ijzer. http://link.marktplaats.nl/352731764

deze is ook handig
http://link.marktplaats.nl/353353395

Mijn zoontje is nu 3, hij zit soms nog in de wagen, wij wandelen iedere dag 2x met d ehond door het bos, toch gauw een uurtje, dat is gewon nog teveel voor hem.

volgens mij ben jij ook uitegerekend in feb? of niet. dan moet je er ook rekening mee houden dat het dan heel flink kan vriezen en hard waaien.erg koud dus.
mijn zoontje vond het dan heerlijk om in de wagenzak in de buggy te zitten. lkker warm.
 
Ik zou er denk ik ook niet voor kiezen.. de eerste maanden kan je de baby ook nog op je buik dragen toch? als je oudste echt niet wil lopen of je ver weg gaat wandelen. als je baby al wat groter wordt is je oudste ook weer groter, zonde als je straks een duo hebt en de oudste wil niet erin zitten...
of je neemt zo'n fiets hangding, daar kunnen 2 kindjes in en die kan je ook duwen. ook handig voor boodschappen! succes met kiezen
 
op marktplaats kun je voor 70 euro al een heel goede duo wagen aanschaffen, wist je dat een duo buggy, zoeen waar je achter elkaar zit, dat die nog kleiner is in opgevouwen toestand dan de mutsy urban.
 
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden als de kleine komt. Wij hebben wel een duowagen gekocht. Ze zijn niet duur en het is denk ik wel makkelijk voor lang stukken. Verder probeer ik hem nu al veel te laten lopen. Je merkt dat hij het steeds langer volhoudt. Als hij gedragen wil worden, dan probeer ik hem af te leiden, dat werkt vaak wel. Dan loopt hij weer eens stukje verder. Ondertussen kan hij al best ver gewoon lopen.
 
bedankt voor de reacties tot nu toe

ik denk dat ik wel voor een duo wagen ga.
ik denk een koelstra flexxo twin.
heb op marktplaats al vele gezien
als ik hem dan niet meer gebruik dan verkoop ik hem gewoon weer.
moet er namelijk ook rekening mee houden dat de twee kids twee dagen naar twee oma's gaan.
de ene moet altijd honden uitlaten en de andere is slechter te been.
dus een wagen waar ze allebei in zitten zo dat ze niet weg kunnen lopen is wel erg makelijk dan .
 
Wij hebben een duowagen voor onze tweeling, maar ik weet niet of ik er één zou aanschaffen voor een kind wat al bijna 2 1/2 is.
Maar misschien wel handig i.v.m. de oma's.
Succes!!
 
Terug
Bovenaan