Duowagen of kiddyboard

Hoe werkt dat dan de eerste paar maanden als de baby nog te klein is om in een wandelwagen te zitten en moet liggen in de bak van de kinderwagen? Kan je de helft dan in buggystand zetten en de andere helft in kinderwagen?
 
Toen mijn   jongste ( 13 maanden) geboren werd was de oudste nog net geen 18 maanden! De eerste 10 maanden heb ik een duowagen gebruikt! Nu zit de  kleinste in een wandelwagen/buggy en de oudste loopt vaak of met 2 buggys!
 
wij krijgen de tweede als nummer 1 19 maanden is. Wij kopen een duo wagen van adventure, waarbij de kleinste onderin/ achterin  kan liggen en de grotere voor/ half erboven kan zitten. Deze is redelijk klein opvouwbaar en past in ieder geval in onze kleine gang!
Later kun je de kleinste ook een echt zitje geven en kun je kiezen wie waar kan zitten, maar wel achter elkaar.
greet
 
Hallo,

Toen onze zoon geboren werd was onze dochter ruim twee. Omdat we veel onderweg zijn ( hebben een hond) hebben we gekozen voor de swiss strolli bike. Dat is een aanhanger aan de kinder wagen, waar ze net als op een fiets zitten kunnen. Als je dan vlanger onderweg bent kunnen ze er goed op rusten. Helaas wonen wij in de bergen en zijn de wegen niet altijd ideaal om te wandelen. Daarom zitten ze meestal samen in de fietskar, is ook makkelijk daar zitten ze droog en uit de wind. Voor de swiss strolli rider ,   kijk onder www.swiss-strolli-rider.de

Groetjes Nienke
 





Ik  heb een Quinny kinderwagen, speedy. Mijn is nu 8 maanden en ik ben 8 weken van ons 2de kindje.
Vroeger zag je veel dat je de jongste in de kinderwagen lag en de oudste dan in een stoeltje er boven zat.

Weet iemand of zoiets nog wel bestaat? Voor een dubbele wagen, in treinzit of naast elkaar heb ik namelijk in huis geen plaats, vandaar dat ik aan dit dacht.

Hoop dat er iemand meer kan vertellen

gr. ra-inkel
 
Hoi,
Ik heb zo'n zitje. Ideaal! Neemt geen extra plaats in, goedkoop en je kunt fijn je eigen kinderwagen blijven gebruiken. Ik heb het voor 7,50 op marktplaats gekocht. Onze oudste is nu 26 maanden en zit er nog regelmatig op. Ik weet alleen niet wat ik moet als jongste niet meer in de reiswieg past. Toch een (onhandige) loopplank?.....
 
Hoi
Mijn zoontje is nu 7wk en m,n dochtertje is nu 18 mnd.Wij hebben gekozen voor een duowagen achter elkaar. Ik heb er een van childwheels en het is een fijn ding Hij heeft dikke zachte  rubbere banden(geen luchtbanden)  erop,dus dat wandelt fijn, want je ziet ze veel met van die dunne buggy wieletjes en dat voor zo,n groot ding
M, dochertje zit echt eerste rij! wel leuk,ik heb er zo,n afneembaar "dienblad"voor.Is echt tafeltje dekje zo haha.sapje,koekje.Ik wilde er geen naastelkaar,omdat je dan niet goed overal door komt, bij de kassa of in smallere ganpaden in de winkels of op de stoep,dan kan je met je partner ernaast niet lopen.Het achterste zitje kan plat en daar leg je dan zo,n reistnestje in.Het enige naadeel is dat de voorste niet helemaal plat kan en als m,n dochtertje dan nog weleens in slaap valt kan ze niet liggen,maar ze slaapt er toch in.Maar voor de rest is het een heel wendbaar ding en ook best compact,net zo compact als de quinny die ik al had. en er hangt een grote boodachappenmand onder,ook erg fijn.Zo,n  kiddyboard vind ik m,n dochterje nog te jong voor.Dan zou ze de hele tijd op onderzoek uit willen en dan kan ik er achteraan rennen hihi.
Mijn advies zou zijn om voor een duowagen achterelkaar te kiezen.Ik heb mijn quinny niet weg gedaan,zo gebruiken we m nog als m,n vriend met haar gaat wandelen als ie de honden uitlaat of als ze eens naar opa en oma gaat.Ik had me ook al eerder  een quinny zapp aangeschaft en daar kan je de maxicosi ook inzetten,die gebruik ik nu  dus als ik n,s alleen op pad ga met m,n zoontje,wat niet gauw voorkomt,maar toch...

Groetjes Donna,mama van Megan en Devan.
 
mijn dochtertje was 19 maanden toen ze een broertje kreeg. Ik heb ook zo'n meerijdplankje (zoals ik hem vaak noem) eerst zat ze nog gewoon in de kinderwagen bij haar broertje, zij zat hij lag met zijn beentjes over haar benen.
Maar al gauw werd hij te groot en paste dat niet meer.
Nu rijd ze lekker me en houdt de rand van de kinderwagen vast (grote lol inmiddels met broerlief, nu 7,5 maand) Ze wil er nog wel op als we naar het centrum lopen voor boodschappen, maar terug wil ze toch echt "zelluf" lopen.
Volgens mij is zo'n kiddyboard makkelijker dan een dubbele wagen, het is zo'n groot en breed ding en nu kun je ze nog zo nu en dan zelf laten lopen.
 
Terug
Bovenaan