durf niet blij te zijn

hoi nathalie..

mijn eerste miskraam heb ik in januari gehad.. was 5 weken 5 dagen en had een heeeeeel klein beetje bloed bij t plassen.. de rest van de dag nergens meer last van gehad.. ma toch knaagde er iets.. volgende dag opgestaan.. gedouched en alles.. en toch voelde het niet goed.. dat bleek.. later op de dag liep ik echt leeg.. alles in 1 keer dr uit.. met 3 dagen was het ook weer over.. volgens de dok moest ik het zien als verlate menstruatie.. mja ik vind 4 weken overtijd nie meer te laat.. en de test had al uitgewezen dat k zwanger was..

in mei was ik weer zwanger..toen k 6 weken 6 dagen was 's avonds dacht ik opeens.. dr klopt iets niet.. de dagen erna toch mezelf nog wijs gemaakt dat er vast niets aan de hand zou zijn.. (dit was n maandag) en op donderdag zou ik een echo hebben.. dus wij naar de echo.. en idd.. het was gestopt met 6 weken 6 dagen.. 2 vruchtzakjes met vruchtjes te zien.. ma geen van beide een hartje.. de gyn zei dat het nog kon komen..ma wij wisten al dat het voorbij was.. duurde een tijd voor het loskwam.. en heb 3 weken gevloeid..

nu idd weer zwanger.. voor de 3e keer dit jaar.. ben nu 8 weken 3 dagen.. en je mag het best weten..ontzettend onzeker.. deze keer heb ik al een echo gehad met 7 weken en zag een kloppend hartje.. dus nu iets meer vertrouwen.. omdat de vorige keren t hartje niet eens is gaan kloppen..
en t voelt nu ook beter..

wat ik er nog bij wil zeggen: ik wist het op het moment wel dat het misging.. ma ik kon pas na de tijd zeggen: mijn gevoel had gelijk.. nu denk ik het ook af en toe wel.. ma soms is het ook gewoon onzekerheid..

k weet nie of je dr wat aan hebt.. wat mij heel erg geholpen heeft is erover blijven praten (schrijven) en het zeker niet te ligt opnemen.. want het gaat je echt niet in de kouwe kleren zitten..

liefs

lieve sjaar,

dank je wel voor je verhaal. Dit gaat me echt door merg en been. Niets is zeker, zo blijkt wel.
Ik hoop echt voor je dat je toch wel beetje durft te genieten. Maar dat is natuurlijk maar zeggen.
Ik verwacht namelijk dat als wij iets verder weer zijn. Dat we ook elke dag bang zijn.
Heel veel sterkte, met het overwinnen. Weet zeker dat het nu jou beurt is sjaar. ik blijf je volgen.

En ja heb er zeker wat aan. Ik voel me begrepen.
We zijn niet alleen

Hoi,

ik heb 2 miskramen gehad voordat mijn zoon werd geboren. Ik heb bij de miskramen bloedverlies gehad, en dat ging dan met een aantal dagen over in de miskraam. Dus de bloeding was constant. Bij mijn zoon heb ik de eerste 16 weken van mijn zwangerschap om de zoveel tijd wat bloed bij de afscheiding gehad. Dus wat roze/bruine afscheiding. Toch is hierna een mooie zoon geboren.

Het kan zijn dat je dunne haarvaatjes hebt rond je baarmoeder. Seks, een moeizame ontlasting en zelfs inspanning kunnen er dan voor zorgen dat zo'n vaatje springt. Er komt dan vaak maar een druppeltje bloed vrij, maar dat kan je al gauw ernstig onzeker maken.

Mocht je je echt heel onzeker voelen. gewoon de VK bellen. Ook stress is erg slecht voor de groei van de foetus. Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoon wel 4 echo's gehad voor de 15 weken. gewoon uit angst en onzekerheid.

Succes en probeer te genieten, heel cliché maar het vliegt straks voorbij!!!!

Groetjes

Wat rot voor je Nathalie,

Ik zit nu een beetje in hetzelfde schuitje als jij toen je met je vraag kwam.
Ik ben (of was) ruim 5 weken zwanger.
Vrijdagochtend een klein streepje bloed (donkerbruin) in mijn inlegkruisje en een heel klein beetje aan het toiletpapier dat een beetje leek op bruin spinrag.
Het was maar heel weinig, maar ik ben er toch niet echt gerust op.
Nu heb ik er een zware verkoudheid bovenop en voel ik ook niet meer zo goed welke klachten van de verkoudheid zijn of dat het buikkrampen zijn.
Het is meer een wat zeurend gevoel. Ik was ook erg verstopt.
Ik ben er niet gerust op. Weet iemand of ze het ook eventueel al eerder dan het gewone moment kunnen checken en bij wie ik dan moet zijn?
Bij mijn huisarts of bij een verloskundige?
Ik wil graag weten of ik nu nog zwanger ben of niet.
Ik durf nu niet echt blij te zijn.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes Mariëlle

He Marielle,

Onzeker voel je je he?
Na dit verhaal ben ik ook nog wat bloed verloren, 3 dagen lang maar niet heftig ofzo.
as donderdag heb ik eindelijk men echo.
Je kan alleen maar afwachten, wellicht een inwendige echo maar die kreeg ik ook niet.
Mijn bloeding is nu 8 dagen geleden, heb nog contact gehad met de verloskundige, die gaf nu aan dat de kans groter was dat het niet goed ging. Maar het was te vroeg voor een echo.
Naar mijn idee heb ik geen vruchtje verloren. Je leest zoveel verschillende verhalen. Bij de een is het heel normaal, en bij de ander is het mis. Nu er meer tijd verstrijkt krijg ik toch weer een beetje hoop. Neem contact op met je verloskundige, dat moet toch voor je intake en je verdere verloop.
Misschien is de vkpraktijk bij jou wel wat gemoedelijker dan bij mij. En bieden ze je een inwendige echo aan. Maar hou er rekening mee, het is nog heel erg klein, vandaar dat ze wachten tot je verder bent.
Heel veel sterkte. Nog geen reden om je druk te maken, probeer je gedachten een beetje te verzetten.
Bruin duidt op oud bloed. Je moet je voorstellend dat je lichaam grote schoonmaak houdt en het gewoon heel normaal kan zijn.

Hou je me op de hoogte?

Terug
Bovenaan