Dutjes combineren,

Mijn twee kinderen doen hun middagdut op dezelfde tijd. Daardoor ben ik wel vast thuis tussen 12.30-16.00. Maar dat geeft verder niet. Zo heb ik zelf ook ff Mn handen vrij. 
 
Haha, ik lees dat het afhangt van verschillende dingen zoals..
Wat voor kindje wordt het (makkelijke slaper, moeilijke slaper)?
Hoe lang gaat de oudste een dutje nodig hebben?
En of beide zich wat laten bewegen richting een dutje dat op elkaar afgestemd is of niet. 
Zoveel kinderen, zoveel verschillen. Dat had ik natuurlijk kunnen verwachten. Toch ben ik heel blij met jullie input. Maakt toch dat ik een wat bredere kijk heb op hoe het kan lopen en wat je kan proberen.  Thanks!
 
De jongste deed zijn ochtendslaap eigenlijk altijd in de kinderwagen als we op pad waren. Na de lunch deed ik ze dan beide thuis in bed. Was prima te doen. Uiteraard de eerste paar weken als je kleintje veel slaapt,, is dit ritme er nog niet. Na een paar maandjes ging het prima. Maar nee ik bleef niet de hele dag thuis, zorgde alleen dat het slaapje na de lunch in hun eigen bedje was.
 
Ja eigenlijk precies wat Femkah zegt, het middagdutje gebeurt altijd thuis in bed. Tussen 12.30-15.30 ben ik dus ook altijd thuis. Maar als het ochtendslaapje dan een keer in de wagen of auto is, is dat ook geen probleem. 
En toen de oudste niet meer sliep en de jongste deed nog 2 dutjes kon ik tussen de dutjes door prima op stap, dus juist van 11.00-14.00. Ook goed hè. Je vindt vanzelf j e momenten dat je de deur uit kan!
 
Terug
Bovenaan