Dylano heeft voor de 1e keer koorts!! Wat nu??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ja het onderwerp zegt het al... Ons manneke heeft voor de 1e x echt koorts!!
Nu is dit tuurlijk niet het einde v/d wereld, maar wij hebben hier nog geen ervaring mee.
Dus heb ik een paar vraagjes:

We gaan hem vanavond voordat we gaan slapen nog ff temperaturen.
Maar als hij nog koorts heeft, moeten we hem dan een zetpilletje geven??
En moeten we er vannacht uit, om het nog ff te checken??
En mijn moeder zei: niet te warm aankleden want dan krijgt hij alleen maar hogere koorts. Nu heeft hij dus een romper met lange mouwen aan, slaapt in een slaapzak met lange mouwen, en daarover nog een dekentje, maar dan tot zijn knietjes bedekt... Normaal tot onder zijn oksels, want meneertje wilt graag zijn armpjes vrijhouden
Het is redelijk fris op zijn slaapkamer... ik gok een graadje of 17.
En is er ook nog een andere methode om de koorts te bestrijden ipv. een zetpilletje??

Hij was/is trouwens de laatste 2dgn al erg dreinerig en hangerig.
En dan zei ik altijd tegen hem: Nou Dylano, probeer jezelf eens een beetje te vermaken. Want zeg nou zelf... Daar word je niet vrolijk van.
Maar hij is gwn een beetje ziekjes... T is zonde. Ik voel me zelf niet fijn... waarom heb ik hem niet eerder getemperatuurd??

Maar hopen dat hij gauw weer de oude is!!

Groetjes Debby.

quote: debby269 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-03-2008 19:36:05'));

Normaal tot onder zijn oksels, want meneertje wilt graag zijn armpjes vrijhouden

=

Groetjes Debby.

Hoi hoi,

Wat zielig voor Dylano dat hij koorts heeft. Het zit jullie allemaal niet mee he?

Voor wat betreft je vragen:
Je moet Dylano idd niet te warm aankleden omdat hij zijn warmte kwijt moet kunnen. Als ik jou was zou ik de mouwen van de slaapzak weglaten en voor de rest gewoon zo houden. Je kunt dan evt. wel het dekentje wat verder optrekken.
Ik zou hem ook nog even temperaturen voordat je hem voor de nacht op bed legt. Heeft hij nog evenveel koorts, dan mag je hem een zetpilletje paracetamol geven. Let wel op want die mag hij niet zoveel hebben. Ik deed het bij Sven ook altijd alleen voor de nacht.

Kan het zijn dat hij tandjes krijgt? Dan zijn kindjes vaak ook dreinerig en ze kunnen daar ook koorts van krijgen.
Laat hem wel gewoon eten en probeer  in ieder geval zijn vocht op peil te houden. Hou dus ook goed in de gaten of hij blijft plassen. Als hij een dag niet geplast heeft moet je meteen naar de huisarts. Natuurlijk ook als je het zelf niet vertrouwd (bijv. als hij niet meer alert is of echt niet meer wil eten of drinken).

Hopelijk gaat het snel over en heb je je vrolijke mannetje weer terug.
Sterkte ermee!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

quote: debby269 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-03-2008 19:36:05'));

Hoi,

ja het onderwerp zegt het al... Ons manneke heeft voor de 1e x echt koorts!!
Nu is dit tuurlijk niet het einde v/d wereld, maar wij hebben hier nog geen ervaring mee.
Dus heb ik een paar vraagjes:

We gaan hem vanavond voordat we gaan slapen nog ff temperaturen.
Maar als hij nog koorts heeft, moeten we hem dan een zetpilletje geven??
En moeten we er vannacht uit, om het nog ff te checken??
En mijn moeder zei: niet te warm aankleden want dan krijgt hij alleen maar hogere koorts. Nu heeft hij dus een romper met lange mouwen aan, slaapt in een slaapzak met lange mouwen, en daarover nog een dekentje, maar dan tot zijn knietjes bedekt... Normaal tot onder zijn oksels, want meneertje wilt graag zijn armpjes vrijhouden
En is er ook nog een andere methode om de koorts te bestrijden ipv. een zetpilletje??

Hij was/is trouwens de laatste 2dgn al erg dreinerig en hangerig.
En dan zei ik altijd tegen hem: Nou Dylano, probeer jezelf eens een beetje te vermaken. Want zeg nou zelf... Daar word je niet vrolijk van.
Maar hij is gwn een beetje ziekjes... T is zonde. Ik voel me zelf niet fijn... waarom heb ik hem niet eerder getemperatuurd??

Maar hopen dat hij gauw weer de oude is!!

Groetjes Debby.

Hey meissie,

Wat vervelend hé! Idd even de mouwen van de slaapzak niet aan doen en alleen de romper en deken, zo kan hij goed de koortswarmte kwijt. Mocht hij nou morgenoverdag ook koorts heben doe je alleen een romper truitje (dun) en sokjes aan ook omdat ie dan zijn warmte weer kwijt kan. Verder lekke een zetpilletje zetten vanavond en daar zal ie wel goe op slapen. Je hoeft niet meer te controleren hoor snachts. Ik zou wel zorgen dat ie voldoende drinkt, al is he maar water, thee (mocht ie zijn fles niet willen dan hé). Ja en verder lekker knuffelen met hem en lekker bij je houden, vinden ze vaak het fijnste.

Sterkte meid en hoop dat het snel over is!

Dikke knuf Saskia
mv Rik 04-07-7

Hey meiden, thnx voor de snelle reacties

Ik kan de mouwen van de slaapzak afritsen, maar ik heb ook nog zomerslaapzakken in dezelfde maat. Kan dat ook, of wordt dat te fris??
Hij heeft vandaag zeker geplast, maar goed dat jullie het aangeven!!
Tja tandjes... Ik heb in zn mondje gevoeld, maar ik voel nix bijzonders.
Maar het kan tuurlijk al wel zitten te wringen.
Ja, lekker bij me houden wil ik heel graag, maar Dylano is niet zo'n kroelert, helaas. Ja, als hij net wakker is
Nou, ik ga gauw ff GTST afkijken

Groetjes Debby.

hoi hoi

wat ook nog wel eens helpt
(je hebt er nu niks meer aan want denk dat die al in bed ligt  maar voor het vervolg)

als de koorts niet wilt zakken wil het in bad doen nog wel eens helpen
om de koorts naar beneden te krijgen , vaak koelen ze dan af

groetjes en beterschap

liefs moekje

Hey Moekje,

maar wat voor temeratuur moet het badje dan zijn??
Want als het lekker warm water is krijgt hij het toch nog warmer??

Groetjes\Debby.

Hallo

Uit vervelende ervaring bij onze dochter toen ze koorts had kan ik je de volgende dingen
ten zeerste aanraden.
Ik weet niet hoe hoog zijn temp is.
In bed niet teveel aan dus zou ik de mouwen eraf ritsen en ook niet onder een te dik deken leggen.
En een zetpil geven dit is zo wie zo koortsverlagend.
Bij twijfel gewoon tempen.
Hoop dat je er wat aan hebt en veel sterkte met alles, had je ander berichtje ook gelezen.

Groetjes bg

Terug
Bovenaan