Dylano heeft voor de 1e keer koorts!! Wat nu??

Hoi BG, thnx voor je reactie!!
We proberen gwn positief te blijven... uiteindelijk komt alles wel goed.

Dylano had trouwens daarstrax 38,9 gr koorts.
Gaan hem zometeen nog tempen.

Groetjes Debby.

Hoi Debby,
mijn dochtertje had van de week (ze is nu 9 maanden) ook voor het eerst echt koorts: 39,9, daar schrok ik ook wel van maar verder at en dronk ze gelukkig wel goed, ze was wel een beetje hangerig maar niet echt heel ziek. Nu blijkt ook dat jong baby's snel verhoging hebben en dat dat niet altijd even ernstig hoeft te zijn.
Ik heb mijn dochter vloeibare paracetamol gegeven want dat kun je makkelijk op een lepeltje geven. Ze heeft 2 dagen koorts gehad en toen bleek dat er 2 tandjes tegelijk waren doorgekomen! Daarna was de koorts gelukkig ook over.
Ik zou zeggen lekker knuffelen met je kind en mocht het langer aanhouden de koorts dan alsnog even contact opnemen met de huisarts.
Veel beterschap,
groetjes van Sonja.

Hoi Debby,

Hoe is het met Dylano vandaag? Nog koorts?
En hoe ging de nacht?

Groetjes, Karin

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-03-2008 21:32:44'));

Hey Moekje,

maar wat voor temeratuur moet het badje dan zijn??
Want als het lekker warm water is krijgt hij het toch nog warmer??

Groetjes\Debby.

gewoon normale temp. ze koelen er toch altijd van af

groetjes moekje

Wij hebben dat ook een keertje gehad met ons Daantje. Ze had 39,5 koorts! Wij ons helemaal rotgeschrokken natuurlijk. Bleek achteraf dat ze een keelontsteking had. Penicilinekuur gehad en Daantje was weer helemaal de oude! Nou zeggen ze op het bureau dat ze bij baby's pas van koorts spreken als de temp. hoger is dan 38,5. Die kleintjes zijn nog niet zo goed in het reguleren van hun lichaamstemperatuur. Mijn man en ik hebben nu zoiets van: als we het niet vertrouwen gaan we gewoon naar de huisarts!

Groetjes, Linda

quote: kaatje40 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-03-2008 10:11:03'));

Hoi Debby,

Hoe is het met Dylano vandaag? Nog koorts?
En hoe ging de nacht?

Groetjes, Karin

Hallo,

zoals gezegd hebben we gisteravond nog een xtje zn temperatuur opgemeten... Hij was toen wat hoger, bijna 39gr.
We hebben hem een zetpilletje gegeven, en hij heeft heerlijk geslapen, en werd om 8uur wakker.
Vanmorgen had hij 37,8. Dus das dan weer netjes hé?!
Volgens ons is hij echt opgeknapt... hij ligt pas net weer op bed, vanaf dat hij wakker is, dus das ook best lang

Groetjes Debby.

luuk had laatst ook koorts, voor mij nieuw, want mijn kids hebben bijna nooit koorts. t Jochie voelde erg heet aan, had 39.6, ik de huisartsenpost maar eens gebeld. Hun reactie: als het kind er verder 'normaal'ziek uit ziet, bel dan  maar terug bij 41.7 koorts, dan komt het lichaam pas  in gevaar...leuk zo'n huisartsenpost..... maar ach, een zetpilletje en slaap deden gelukkig wonderen!

Hoi

Koorts heeft ook een functie, het betekent dat het lichaam bezig is zich te verzetten tgen een virusje oid en bij die kleintjes van ons loopt het al heel gauw naar de 39 graden..Maar die van ons had laatst ook 40 en toen schrok ik ook wel...
Groetjes Inge

Terug
Bovenaan