echo's?!

Hallo allemaal!

Ik vroeg me af wie er ondertussen al een echo heeft gehad en hoe lang je dan zwanger ben en wat er te zien was! Misschien ben ik wat vroeg voor de augustus mamas en moet het bij de meeste nog komen, of heb ik gewoon niet goed opgelet! Ik zelf ben volgende week donderdag aan de beurt...zucht wat duurt dat   nog lang. Ik ben dan volgens mij 10 weken zwanger. Heb erg veel behoefte aan bevestiging. Ik hoor in mijn omgeving veel over miskramen...zelfs na een positieve echo... echt genieten kan ik pas als de eerste 14 weken voorbij zijn en ik het hartje heb horen kloppen! Succes allemaal! Groetjes!

Hoi daar

Ik begrijp heel goed de onzekerheid - ook veel miskramen in mijn omgeving - gisteren nog bericht van een vriendin die in week 12 een abortus heeft gekregen omdat er iets mis was.

Betr. Echo: Ik was afgelopen maandag bij 9 weken aan de beurt en heb het hartje gezien en gehoord en ook bewegingen met hoofdje een armpjes gezien. In de rapport voor de VK staat 'beweging ++' ! Ook zagen wij de ligging van de placenta en alles zag optimaal uit.

Succes met alles

Mor 74

Ik ken dat gevoel van bevestiging. Ik moet dinsdag voor het eerst naar de VK en heb 31 januari!!! pas mn eerste echo. Dat duurt dus nog een eeuwigheid. pppffff vind het ook helemaal niks hoor dat het zo lang duurt. Ik wil graag het kindje zien en horen!! Maar ja ben nu 7 weken en 3 dagen dus veel zien en horen kunnen we n og niet. Ben gewoon erg onzeker. Daar baal ik wel heel erg van, want genieten zit er dan gewoon niet in. En dat terwijl dit de tweede is en ik bij mn eerste nergens last van heb gehad wat onzekerheid betreft. Ach zal wel goed komen allemaal.

gr Linda mama van Charlotte

Heej,

Heb maandag de 14e  eerste afspraak VK met een  echo!  Had 3 dagen eerder (donderdags de 10e?) kunnen zijn, maar dan zijn wij op vakantie.
Beetje niet echt bij nagedacht om het na de vakantie dan te laten zijn, want er is een heerlijk wild waterbaan, warme bubbelbaden etc etc....bij!  'T zal geen kwaad kunnen die waterbaan, maar goed ga het risico ook niet lopen. Dus het wordt gewoon heerlijk een weekje luieren en afwachten.

Ik ben het wachten (de onzekerheid) inderdaad, net als de meeste, wel zat.
Zit t nu goed of niet......Heb verder ook totaal geen zwangerschaps-kwaaltjes, dus voel me eigenlijk eerlijk gezegd ook totaal nog niet zwanger....hoop dat dat nog gaat komen als (als het goed is) ik het hartje zie kloppen.   (Ben vandaag precies 8 week!)

Iedereen veel succes nog met  "wachten"!
Maris

Hi,

Ik ben nu 10 weken en heb vorige week vrijdag (met 9 weken) een echo gehad. Er was al heel veel te zien: hoofd, romp, beginnende armpjes en beetjes, hartje, navelstreng.
De meesten krijgen pas met 12 weken een echo en soms zelfs dan alleen met de dopler (dus dan hoor  je alleen het hartjes). Ik heb het 'geluk' dat  ik bij een gynaecoloog loop en hij maakt iedere 4 weken een echo. Ik ben medisch omdat mijn zoontje met een keizersnee is geboren en  daarvoor liep ik ook al bij hem omdat ik een paar miskramen heb gehad voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje.
Ik vind dat wachten ook altijd moeilijk, maar het is niet anders. Een vriendin van mij krijgt iedere 2 weken een echo om medische redenen en zelfs dat is soms niet genoeg om haar gerust te houden.

Succes en geniet van de zwangerschap.

Over een week krijg ik een echo, ben dan op het eind van mijn 8ste week, dit ivm met behoorlijk wat bruinverlies tijdens begin van zwangerschap. Ben erg blij dat ik dan mag gaan, hopelijk versterkt het mijn gevoel wat zwanger zijn betreft, want net als Maris (eerder in deze thread) voel ik me totaal niet zwanger en heb nog zeer weinig/geen kwaaltjes.

Terug
Bovenaan