echo met 8 weken

Hoi Tobi,

ik was in eerste instantie onder behandeling bij de gyn. Daar heb ik met 5 en 8 weken een inwendige echo gekregen. Zoals iemand hier ook al schreef is het net een kikkervisje. Je voelt er niet veel van. Bij mij deed het in ieder geval geen pijn.

Bij de 8 weken kreeg ik van de gyn te horen dat alles goed was en voor de verloop van de zwangerschap de controles via de VK gingen. Daar heb ik met 12 weken ook een echo gekregen. Als je vanaf het begin af aan onder controle bent bij de VK krijg je 1 of 2 echo's. Bij onze VK is dat 1 met 12 weken. Bij sommige andere VK krijg je ook nog een echo rond de 24 weken.

De echo die ik gehad heb met 12 weken is ook inwendig geweest. Daar de kleine tegen mij rug aan lag was het moeilijk om deze via een uitwendige echo te zien.

Bij 24 ½ week heb ik een pretecho laten maken. Deze kosten zijn voor eigen rekening, maar zeer de moeite waard.

Groetjes Monique (28 w/1 dag)
 
Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ze maken met 8 weken een inwendige echo waar je niets van voelt. Alles word gedaan met glijmiddel.
Je ziet nog niet veel ik vond het net een koffieboontje wat daar stil lag. Wel kan je het hartje soms al horen of zien knipperen.

Ze kijken dan vooral of het in je baarmoeder zit en of alles goed is.

Zelf heb ik meerdere echo's gehad. Met 5, 8, 12 weken en 24 nog een keer. en met 38 ivm stuitligging.

Je kan (mocht je geen echo's meer krijgen) ook een pret echo laten maken deze worden dan niet vergoed.

groetjes en veel plezier
 
hoi,

ik heb een echo gehad met 8 weken en 4 dagen en dat hoefde niet inwendig je kon het heel duidelijk zien.
het lijkt op een boontje en je kunt het hartje al zien en horen kloppen..

succes

groetjes suzanne mama van nathan 7 maanden
 
Hoi,
Ik woon in duitsland en daar doen ze iets minder moeilijk over echo's. Er staan er sowieso 3 vast op het programma, waarvan de eerste tussen week 9 en 12. Alles gaat hier via je gyn. Maar ook voor het vaststellen van de zwangerschap wordt er gebruik gemaakt van een echo. Ik heb dus ook in week 6 en gisteren met 7weken en 6dagen een inwendige echo gehad.
Dat is helemaal niet eng, want als je naar het beeldscherm kijkt ben je al vergeten dat het inwendig is. Veel kan je nog niet zien. Het is een soort klein gummibeertje. Maar het hartje klopt al, wat voor mij aangaf dat er wel degelijk leven in me groeit.
Ik heb namelijk tot nu toe nergens last van en afentoe vraag ik me af of ik wel echt zwanger ben.

Sukses, Dodo
 
Hallo Tobi

Ik heb ook met 8 weken een inwendige echo gehad. Toch kon je er al iets op zien. het beweegde zelfs al een beetje. Het hartje gezien en gehoord.
Met 12 weken heb ik weer een echo gekregen om de termijn te bepalen.

Ik weet niet of er een rede is dat je al zo vroeg in de zwangerschap een echo krijgt want meestal is het om medische reden. De termijn kan pas goed vast gesteld worden tussen de 12 en 14 weken. Dus lijkt het me sterk dat dit je enigste echo zou zijn.

Veel geluk met je zwangerschap.

Groetjes Daniëlle (13wk)
 
Terug
Bovenaan