Educatief tv-programma voor dreumes/peuter

Mijn broertje en ik zijn zelf opgegroeid met Sesamstraat. Tellen, taal, vormen, kleuren, emoties... Alles komt er in voorbij.
Mijn eigen kinderen kijken het nu ook. Ik zie bij mijn zoontje van 4 nu op school heel veel voorbij komen wat hij met Sesamstraat al geleerd heeft ?
Verder vond hij op jonge leeftijd Juf Roos en Bing ook erg leuk om te kijken en is ook educatief.
 
Hier waren de volgende series een hit:
- Fien en Teun
- Biba Boerderij
- Het zandkasteel
- Jokie en Jet (van de efteling)
- Woezel en Pip
- Story Zoo
- Dr. Panda
- Bumba  
 
Verder keken we ook veel op Youtube:
- Filmpjes van 'Pretlettertjes'.
- Je hebt ook heel veel engelstalige educatieve liedjes.
 
Via de website van de Bibliotheek kun je filmpjes vinden van prentenboeken die op een leuke manier verfilmt en voorgelezen worden.  
 
Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat er nog steeds gereageerd wordt met nieuwe ideeën. We gaan YouTube eens afspeuren en ook de tip van de prentenboeken via de bibliotheek is een super goed idee. Dank jullie wel!
 
Hier ook Bing, Sesamstraat en TikTak. Wat wij ook gedaan hebben is programma's in het Engels aan bieden.
Dus programma's als Bing, Sarah and Eend (dus Duck) en Engelstalige liedjes van Dave and Ava. Op deze manier wordt hij bloot gesteld aan een andere taal en wordt dat al meegenomen in zijn ontwikkeling.
Mijn zoontje is nu bijna 4 en heeft al een groot begrip voor Engelse woorden en zingt ook Engelse liedjes. Op deze manier heb ik er (iets) minder moeite mee als de tv wat te lang aan staat.
 
Terug
Bovenaan