Een broertje of zusje voor onze zoon

Lieve Mootje en Toppertje !
Wat spannend voor jullie zeg, nog een weekje voor jullie NOD.
Ik weet niet precies waarneer die bij mij is, mijn vorrige cyclus was er één van 43 dagen en ik zit nu op dag 18, dus heb nog even te gaan...helaas, zal wel aan jullie denken hoor.
Dat we zwanger probeerden te worden van onze dochter heeft het 1,5 jaar geduurt, dus ik hoop toch echt dat het dit keer wat sneller gaat, maar ja, je hebt het niet voor het zeggen he. We gaan er in ieder geval van uit dat het dit keer ook zo lang duurt, dan kan het alleen maar mee vallen. Bij jou Toppertje, duurde het ook een jaar, las ik.
Houden jullie nu ook in jullie achterhoofd dat het dit keer ook wat langer duren kan?
En meiden kijken jullie een beetje terug op een mooie bevalling of zien jullie daar nu  juist tegen op?  
voor mijn gevoel viel het erg mee....hihi zeg ik nu. Ben heerlijk thuis bevallen.
Om 20.00 's avonds begonnen de weeën een beetje.
Om 1.00 's nachts is de verloskundige gekomen en had ik 4 cm ontsluiting en om 3.36 uur was onze dochter geboren. (dit in het kort).
Erg snel gegaan dus, de verloskundige heeft gezegt dat ik de volgende keer bij de eerste wee al bellen moet omdat het dan nog sneller kan gaan. We wachten af, eerst maar weer zwanger worden he?

Liefs van Miena.

Hoi Miena,

Tje anderhalf jaar is best lang wachten. Hoop idd voor je dat het nu sneller raak mag zijn. Bij mij duurde het een jaar en ja ik ga er wel vanuit dat het nu ook niet in één keer raak zal zijn. Het maakt mij nu niet echt uit of ik gelijk zwanger ben of dat het nog een paar maanden zou duren. Als het maar weer lukt, dan ben ik blij. Mijn zoontje is nog maar 15 maanden, en ik ben nog maar 27 dus heb de tijd wel. Misschien dat ik hier over een paar maandjes heel anders over denk hoor.
Mijn zwangerschap verliep redelijk goed. De eerste maanden ben ik wel heel misselijk geweest en in de latere maanden kreeg ik last van mijn SI gewricht, maar dat was het gelukkig. Mijn bevalling is ook best redelijk verlopen. Mijn eerste weeën  kreeg ik  's nachts.  's  Morgens stopten ze weer en pas tegen het einde van de middag (vier uur)  kreeg ik weer weeën. Dit keer  zette het wel door. Tegen één uur heb ik de verloskundige gebeld omdat ik om de 5 á 6 minuten weeën had. Zij  zei dat ik maar lekker even moest gaan douchen. Maar  toen kwamen ze in één keer een stuk sneller achter  elkaar. Een uur later heb ik weer  gebeld en toen mocht ik gelijk naar het ziekenhuis(wilde ik zelf graag). In het ziekenhuis had ik al 9 cm ontsluiting. Op dat moment dacht ik als  dit het is dan is het echt een eitje die hele bevalling, maar helaas verliep dat iets anders. Twee uur lang mocht ik  persen, maar ik had bijna geen persweeën. Ik was  ook nog eens heel moe omdat ik twee nachten in de weeën had gezeten. Na twee uur  hebben ze besloten ons zoontje met de vacuumpomp ter wereld te brengen. Dat moment was wel even pijnlijk maar was ik al weer heel snel vergeten. Ik zie zeker niet op  tegen de volgende bevalling. Ik  denk zelfs dat ik er  wat rustiger onder zal zijn nu ik een beetje weet  hoe zijn bevalling ongeveer gaat.  
Heb jij ook een beetje een goede zwangerschap en bevalling gehad?  

Groeten van mij    

quote: toppertje79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-08-2006 08:02:38'));

Hoi Miena,

Tje anderhalf jaar is best lang wachten. Hoop idd voor je dat het nu sneller raak mag zijn. Bij mij duurde het een jaar en ja ik ga er wel vanuit dat het nu ook niet in één keer raak zal zijn. Het maakt mij nu niet echt uit of ik gelijk zwanger ben of dat het nog een paar maanden zou duren. Als het maar weer lukt, dan ben ik blij. Mijn zoontje is nog maar 15 maanden, en ik ben nog maar 27 dus heb de tijd wel. Misschien dat ik hier over een paar maandjes heel anders over denk hoor.
Mijn zwangerschap verliep redelijk goed. De eerste maanden ben ik wel heel misselijk geweest en in de latere maanden kreeg ik last van mijn SI gewricht, maar dat was het gelukkig. Mijn bevalling is ook best redelijk verlopen. Mijn eerste weeën  kreeg ik  's nachts.  's  Morgens stopten ze weer en pas tegen het einde van de middag (vier uur)  kreeg ik weer weeën. Dit keer  zette het wel door. Tegen één uur heb ik de verloskundige gebeld omdat ik om de 5 á 6 minuten weeën had. Zij  zei dat ik maar lekker even moest gaan douchen. Maar  toen kwamen ze in één keer een stuk sneller achter  elkaar. Een uur later heb ik weer  gebeld en toen mocht ik gelijk naar het ziekenhuis(wilde ik zelf graag). In het ziekenhuis had ik al 9 cm ontsluiting. Op dat moment dacht ik als  dit het is dan is het echt een eitje die hele bevalling, maar helaas verliep dat iets anders. Twee uur lang mocht ik  persen, maar ik had bijna geen persweeën. Ik was  ook nog eens heel moe omdat ik twee nachten in de weeën had gezeten. Na twee uur  hebben ze besloten ons zoontje met de vacuumpomp ter wereld te brengen. Dat moment was wel even pijnlijk maar was ik al weer heel snel vergeten. Ik zie zeker niet op  tegen de volgende bevalling. Ik  denk zelfs dat ik er  wat rustiger onder zal zijn nu ik een beetje weet  hoe zo'n bevalling ongeveer gaat.  
Heb jij ook een beetje een goede zwangerschap en bevalling gehad?  

Groeten van mij    

quote: toppertje79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-08-2006 08:05:30'));

quote: toppertje79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-08-2006 08:02:38'));

Hoi Miena, Mootje en Rubensvrouw,

Mijn zwangerschap verliep redelijk goed. De eerste maanden ben ik wel heel misselijk geweest en in de latere maanden kreeg ik last van mijn SI gewricht, maar dat was het gelukkig. Mijn bevalling is ook best redelijk verlopen. Mijn eerste weeën  kreeg ik  's nachts.  's  Morgens stopten ze weer en pas tegen het einde van de middag (vier uur)  kreeg ik weer weeën. Dit keer  zette het wel door. Tegen één uur heb ik de verloskundige gebeld omdat ik om de 5 á 6 minuten weeën had. Zij  zei dat ik maar lekker even moest gaan douchen. Maar  toen kwamen ze in één keer een stuk sneller achter  elkaar. Een uur later heb ik weer  gebeld en toen mocht ik gelijk naar het ziekenhuis(wilde ik zelf graag). In het ziekenhuis had ik al 9 cm ontsluiting. Op dat moment dacht ik als  dit het is dan is het echt een eitje die hele bevalling, maar helaas verliep dat iets anders. Twee uur lang mocht ik  persen, maar ik had bijna geen persweeën. Ik was  ook nog eens heel moe omdat ik twee nachten in de weeën had gezeten. Na twee uur  hebben ze besloten ons zoontje met de vacuumpomp ter wereld te brengen. Dat moment was wel even pijnlijk maar was ik al weer heel snel vergeten. Ik zie zeker niet op  tegen de volgende bevalling. Ik  denk zelfs dat ik er  wat rustiger onder zal zijn nu ik een beetje weet  hoe zo'n bevalling ongeveer gaat.  
Hebben julliej ook een beetje een goede zwangerschap en bevalling gehad?  

Groeten van mij    

Hoi meiden,

Leuk, al een paar meiden die ook bezig zijn voor de tweede!

Ik heb vorige week mijn mirena laten verwijderen en had geen cyclus toen ik 'm nog had. De vorige keer was ik 31 dagen na het stoppen vd pil een soort van ongi (2 daagjes klein beetje bloedverlies) en de maand erna was ik zwanger. Geen idee dus hoe lang mijn cyclus is. Wel heb ik nu ook bloedverlies. Ik weet niet of het te maken heeft met het eruit halen vd mirena of dat het een menstruatie is. Het lijkt wel op een gewone menstruatie.

Mijn vorige zwangerschap was niet zo fijn. Veel misselijk (tot het laatst), zwangerschapssuiker, langdurig gebroken vliezen, ingeleid, niet vorderende ontsluiting, ruggenprik en uiteindelijk keizersnee. Ik heb lang geroepen dat ik nooit meer zwanger wil zijn! Maar nu kijk ik jaloers naar elke dikke buik haha. Elke zwangerschap is anders dus hopelijk verloopt het de volgende keer beter. Vooral die misselijkheid hoop ik niet terug te krijgen, het was zo slopend en vermoeiend!

Mijn dochter is een heerlijk meisje. Erg makkelijk en snel in haar ontwikkeling. Maar ook een tante die weet wat ze wil. Eigenlijk vind ik dat laatste juist wel erg grappig, ze heeft het van geen vreemde zullen we maar zeggen. Ze was een makkelijk babytje op de eerste  3 weken na. Toen hebben we het wonder der inbakeren ontdekt en sliep ze als een roosje. Ze sliep al met 5 weken door, wat een luxe.

Ik ben zo benieuwd hoe een tweede zwangerschap is. Je hoort vaak dat het minder bijzonder is. En natuurlijk heb ik de bekende twijfels: hoe druk wordt het met een tweede, kan ik net zoveel van haar/hem houden als van de eerste etc... Maar dat zal ongetwijfeld allemaal dik in orde komen, velen zijn me immers voorgegaan!

Groetjes,
Rubensvrouw

Hoi Miena en Toppertje,

Alles goed?
Ja dat zijn hele andere verhalen van jullie, 1 jaar en 1 1/2 jaar wachten op je zwangerschap. Ik kan daar niet over mee praten, wel leef ik met jullie mee, ik heb een schoonzus zij is al 5 jaar bezig om zwanger te worden....dus ken haar teleurstellling enzo.
Hoop dat ik het niet hoef mee te maken, we zien wel. Maar absoluut petje af hoor voor alle vrouwen met zo veel geduld!!!

Mijn eerste zwangerschap verliep eigenlijk erg goed, wel had ik erg veel last van harde buiken. De verloskundige vertelde mij dat het er misschien op wees dat het een soort van oefenweeen waren en dat ik dan misschien een snelle bevalling zou krijgen.
En ja die kreeg ik,
om 09.00 uur in de ochtend braken mijn vliezen, en om 09.30 kreeg ik mijn eerste weeen. Om 10.30 kwam de verloskundige die vertelde dat ik nog maar 1 a 2 cm ontsluiting had en ze zou om 14.00 uur wel weer langs komen....
Maar de pijn was niet te houden, ik had een weeen storm, bijna geen tijd tussen de weeen. Om 13.00 uur kwam ze weer terug, op aandringen van mijzelf zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar aangekomen om 13.45 en kreeg plots persweeen   en had volledige ontsluiting, na 3 persweeen en een knip is onze dochter geboren, we waren 10 min. in het ziekenhuis!!!  
Achteraf goed dat het zo snel ging, onze dochter had 2 maal de navelstreng om haar nekje en kreeg het erg benauwd.
Ik zie niet erg op tegen de zwangerschap en bevalling en hoop natuurlijk dat ze net zo goed gaan als de eerste keer!!
Wel heb ik angst om weer een keer een huilbaby te krijgen, mijn eerste dochtertje heeft 8 maanden ontzettend veel gehuilt. Herkennen jullie dit misschien??
Veel succes en duim voor jullie...
liefs Mootje

Hallo meiden,

Allemaal hebben we de zwangerschap en bevalling heel anders beleeft. Zo zie je maar hoe het ook kan. Ik geloof dat ik niet mag klagen over hoe het bij mij ging. Gelukkig heeft niemand er een trauma aan over gehouden, want we willen allemaal nog een tweede. Ik hoop later zelfs op een derde maar natuurlijk eerst maar eens kijken hoe het met een tweede zal gaan.  
Mijn zoontje heeft maar heel weinig gehuild. Ik was best wel een beetje bang dat ik een huilbaby zou krijgen want mijn vriend was vroeger dus  wel een huilbaby. Maar  ons zoontje huilde alleen als hij honger had of erg moe was.  Nu hopen dat het met de  tweede ook zo zal gaan, want dat weet je maar nooit.  
Willen jullie ook meer dan twee kinderen of wordt dit voor jullie de laatste zwangerschap? Hebben jullie al nagedacht over namen?
Tot later.

Groeten van mij.      

Hoi meiden,

Wij hebben een wondertje en schatje van een dochter van 2 jaar. Ondanks een medische indicatie dat het erg lastig zou zijn zwanger te worden waren we gelijk zwanger. We zitten nu in ronde  1 voor een 2e wonder, echter 2 keer negatief getest, maar waarschijnlijk te vroeg getest. Ik  heb een  lange onregelmatige cyclus dus dat is lastig, maar kan nu dus nog wat hoop houden ondanks de testen. Wacht nu echt nog een volle week gewoon af en dan maar weer proberen.

Liefs

Terug
Bovenaan