Een metalen kruik?

die kruiken zijn allen om het bedje op tewarme
die laat je er niet bij ligen
een warm bedje slaapt beter en lekerder
dus hoe je het op warmt maakt niet zo veel uit hoor
en baby slaapt er toch niet mee
groetjes
 
Ik ben in april uitgerekend en ik heb alleen 1 electrische kruik gekocht. Van laatst hoorde ik zelfs dat de tweede kruik alleen nodig was voor de bevalling.
Als ik een tweede kruik later toch denk te gebruiken leen ik hem wel van iemand.
 
Hallo,

Zelf werk ik als kraamverzorgende. Mijn ervaring is dat het ook in juli nodig kan zijn om 2 kruiken bij een kindje te leggen. Een kindje moet zichzelf leren op temperatuur te houden. Al is de kans dat dit moet bij een buitentemp. van 35graden natuurlijk klein. Maar het kan ook zomaar een koude zomer worden. In het weekend heb je niet zo snel zomaar ergens een 2e kruik vandaan dus ik zou zorgen dat je er echt 2 in huis hebt. Als de baby een ondertemperatuur heeft heb je ze ook meteen nodig.
Kruiken zijn inderdaad erg prijzig, maar misschien kan je ze lenen van iemand? Of zoals al geopperd 2de hands kopen? Als er maar geen deukjes in zitten en als het rubber in de dop zacht is, kan dit prima. Anders kan je i.d.d. los nieuwe rubbers kopen.
De kruiken worden i.p. wel degelijk ook gebruikt als het kindje in bed ligt.
Bij het kraamcentrum waar ik werk mogen wij niet werken met plastic kruiken of electische, dit i.v.m. veiligheid. Er bestaat dan een kans dat er in de kraamweek alsnog kruiken gekocht moeten worden.

Groetjes
 
Hoi,
Ik heb er ook 2, plus 2 kruikzakken, ik heb 2zomerkindjes en een winterkindje, heb ze bij allemaal gebruikt, zoals marieke zegt is de kans dat ze nodig hebt kleiner en zul je ze minder gebruiken maar ik zou ze wel kopen of lenen.
Mijn schoonzusje heeft de mijne gebruikt en mijn zus is dit keer 3mnd later uitgerekend als ik dus die kan ze ook van mij gebruiken!
Heb je geen zus/vriendin met kindjes? dan kun je ze vast wel lenen! Maar aan de andere kant die dingen koop je voor het leven.
Electrisch/plastic wordt idd afgeraden, daarnaast behoud een plastic kruik veel minder lang de warmte!
Groetjes
 
Ik zou ze ook zeker aanschaffen. Gebruikte zowieso altijd 2 om het bedje op te warmen.
Af en toe 1 in de kinderwagen en als de baby slaapt ook 1 in bed. En plastic of eletrisch dat zou ik ook niet aandurven. Kruiken moet je testten door ze min. 24 u plat neer te leggen lekt ie niet is ie goed, lekt ie wel even een nieuw dopje halen!
 
Mijn VK zei indertijd, koop er eentje (uitgerekend in juni) en als een tweede nodig is, neem je een frisdrankfles en vul je die met warm water (niet kokend), handdoek erom heen en klaar....

Ik heb overigens met 3 kinderen maar 1x de kruik gebruikt die ik gekocht had.....niet teveel dus.
 
Ook ik heb een augustus en een november kindje en bij beiden heb ik de 2 kruiken 4 weken lang telkens gebruikt. Die van mij konden zich zelf niet goed op temperatuur houden dus het was echt noodzakelijk.
 
Terug
Bovenaan