Een nogal irritante fase :)

Dat wij hem kleine führer noemen is inderdaad helemaal niet negatief bedoeld, maar zo houden wij het luchtig voor onszelf. Stiekem moeten we ook heel erg om zijn gedrag lachen... we spreken hem altijd aan op zijn gedrag, maar cognitief is hij nog niet zover om de correctie aan zijn gedrag te koppelen, dat begint volgens mij pas rond de 15 maanden.. dus daarom haal ik de breekbare/mooie/gevaarlijke objecten maar weg in huis, zodat we hem ook gerust even alleen kunnen laten in de woonkamer.
Doordat hij minder mogelijkheden heeft om stout te zijn met spullen die niet mogen, zit hij steeds vaker heel lief met speelgoed te spelen op zijn eigen speelkleed (waarbij we ook de regel hanteren van hoeveel maanden oud ÷ 3, dus hier heeft hij 4 dingen speelgoed: een werkbank, een houten trein, een setje auto's en wat boekjes. Dat zijn de favorieten en zo wordt hij niet overprikkeld door speelgoed, wat weer verveling tegen gaat)
Het is echt weer een fase, cognitief zijn ze wel ver genoeg om grenzen te verleggen, maar kunnen ze nog maar weinig gecorrigeerd worden, omdat ze dit nog niet in het lange termijn geheugen opslaan.
Mijn advies is dus inderdaad... blijf er luchtig mee omgaan, zie de humor er van in en maak het zo praktisch mogelijk voor jezelf
 
Hey Sanne! 


klopt helemaal! Laatste wat ik wil is dat dit gedrag doorzet.. eigenlijk was dat al zelfs voor dat ik kinderen had mijn grootste angst... een brutaal kind dat niet luistert, daarom verzamel ik tips en ervaringen :) dankjewel voor je bijdrage! Erg blij mee dat jullie meedenken! ???
 
Hahaha ik heb mijn tv programma even gepauzeerd en hardop gelachen om dit verhaal. Heb t zelfs eventjes voorgelezen aan mijn man. Niet omdat ik het leuk vind dat je deze struggle hebt, maar vrouw wat schrijf je leuk!
Hier een tien maander met behoorlijk pit en temprament. Dus ik denk dat ons ook nog wel het nodige te wachten staat als hij een dreumes is. Wij noemen hem Monster. 
Dus geen tips, behalve dat je iets met je leuke manier van schrijven zou moeten doen. Misschien bloggen op Mamaplaats? Ik zou je volgen ?.
Keep up the good work super mama!
 
Sorry, ik bedoelde het niet slecht. Ik begreep je sarcasme alleen niet. 
fijn om te lezen dat het dus aan mijn interpretatie ligt en het dus niet helemaal de spuitgaten uitloopt?
Ik heb het nooit gevoeld als in dienst staan van. Wij zijn nogal spontaan als het gaat om dingen ondernemen en riepen voor de komst van onze dochter al dat we haar gewoon wilden inpakken en meenemen. Dus dat doen we ook.
Elke mama heeft haar eigen manier van opvoeden en ik weet dat ik best streng ben. Maar voor ons werkt het. Ik wil je absoluut niet het gevoel geven dat er iets niet goed is aan hoe jij het aanpakt! Sorry. 
Ik hoop dat jij binnenkort ook het idee hebt dat mevrouw begint te luisteren. 

 
Oke dit leest te grappig! Sorry voor de mensen die dit negatief vonden maar ik lees de sarcasme er wel in:) 
Mijn dochter word over 2 weken 1 jaar en helaas zie ik al wat overlappingen... hou mn hart vast.. 
Succes met erdoorheen komen, you got this
 
[quote quote=10342808]Hey Sanne! klopt helemaal! Laatste wat ik wil is dat dit gedrag doorzet.. eigenlijk was dat al zelfs voor dat ik kinderen had mijn grootste angst… een brutaal kind dat niet luistert, daarom verzamel ik tips en ervaringen ? dankjewel voor je bijdrage! Erg blij mee dat jullie meedenken! ???[/quote]
Tuurlijk zet het gedrag nog wel even door haha, maar je hebt het in je om er ook de lol van in te zien geloof ik als ze zich dramatisch ter aarde stort omdat ze niet iets mag van jouw bord. Ik kan daar namelijk meestal ook best om grinniken omdat het gewoon zo normaal is dat ze hun emoties nog totaal niet in de hand hebben maar ook zo weer afgeleid en vrolijk zijn. Super streng en boos hoeft ook nog niet hoor, maar duidelijk zijn en doorzetten en bijv afleiden met wat anders ga je veel plezier van hebben als je haar dat een beetje gaat leren. Succes met de kleine draak en je bent niet de enige ?
 
Haha wat grappig en herkenbaar!! Mijn dochter is nu 1,5 jaar en heeft echt al een eigen willetje hoor. Zoveel speelgoed maar toch is de afstandsbediening het leukst en als ik naar het toilet ga dan stopt ze haar handje onder de deur door. Leuke nieuwe fases breken aan ♥️ Al is het soms voor ons ouders wel even lastig ja
 
Zeeeer herkenbaar dit hoor! Mijn zoontje wordt over een week 1 jaar en hij doet ook precies wat jij omschrijft.
Is (net als al meer mensen hier zeggen over hun kind) echt een mannetje met een eigen persoonlijkheid en ja, wij noemen hem ook de kleine baas of directeur ?. Dat is ook zeker niet negatief bedoeld, maar past gewoon.
Ik hoor mezelf nu (helaas) vrij vaak 'nee' zeggen, ook op momenten dat ik het eigenlijk best grappig vind wat ie doet maar het 'niet mag'. Ook niet altijd leuk, maar denk wel nodig want we willen natuurlijk niet dat de grappige directeur uitgroeit tot een onuitstaanbaar peutertje straks zonder grenzen ?. Verder heb ik gewoon wel heel erg schijt aan dat de hel losbreekt als mama een keer met de deur dicht naar de wc gaat - moet toch echt ook kunnen.
Eten heb ik allang niet meer de illusie van dat het van mij is. Als ik iets eet krijgt de kleine baas ook een stukje (weliswaar krijgt hij dan een stuk droog brood als ik een lekker belegd broodje eet, maar dat vindt ie tot nu toe prima haha.
Verder heeft ook hij een voorkeur voor gevaarlijke situaties opzoeken of spelen met niet-speelgoed zoals bestek of wasknijpers. Wasknijpers maakt me niks uit, bestek vind ik altijd beetje tricky. Ook hij haalt het dan uit de vaatwasser als die per ongeluk nog open staat (of klimt zelf in de vaatwasser ?) en heeft dan een voorkeur voor het grootste mes. 
En natuurlijk is het dan hard krijsen als je het afpakt ?.
Dus.... hoort denk ik bij de fase!
 
Terug
Bovenaan