Een slimme meid is op haar toekomst voorbereidt

Hoi Miep,

Ook ik kom uit de "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" periode. Dit was de tijd dat je bijna verplicht wiskunde in je pakket moest nemen, omdat je zonder nergens kwam....
Ik heb na geboorte van onze eerste kind er bewust voor gekozen om te blijven werken, maar wel minder. Ik werkte standaard minimaal 45 uur in de week, maar werk nu 3x 8,5 uur. Ik had voordat ik beviel nooit kunnen verwachten dat ik nu eigenlijk niet anders meer wil. Ik zou er niet aan moeten denken weer meer dan fulltime te moeten werken. Ik vind het heerlijk zo, deze combinatie van werken en moeder zijn. Ik ben nu zwanger van onze tweede en wil eigenlijk hetzelfde blijven werken, maar het is maar afwachten of ons tweede kindje het ook zo naar zijn/haar zin gaat hebben op het KDV. Ik vind dat wel een voorwaarde, dat het zo geregeld is dat de kinderen ook een leuke tijd hebben!
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, waardoor met name ik vind dat je een bepaalde basis van zeker inkomen moet hebben. Ik voel mij het prettigst bij het idee dat ik die basis kan geven voor het geval dat het niet goed gaat met het bedrijf van mijn vriend.

Zo zie je maar... het is bij iedereen anders, maar iedereen regelt het goed op zijn/haar manier!

Groetjes, Michele

Hoi Miep,

Ik begrijp heel goed wat je zegt en moet je volledig gelijk geven. Ergens snap ik ook wel dat je fulltime bent blijven werken, maar ik moet wel zeggen dat dat voor mij persoonlijk tegen mijn gevoel in gaat. Jij voelde je er schijnbaar juist prettiger bij en dus zeg ik doen!

Zelf zou ik het liefste (fulltime) huismoeder worden, mits dit natuurlijk financieel mogelijk is. Dit is eigenlijk een beetje egoistische keuze van mijzelf, want ik wil gewoon veel tijd met mijn kind(eren) doorbrengen.
En tja, wat betreft het voorbereid zijn op mijn toekomst, daar hou ik me inderdaad iets minder mee bezig. Ik wil pas problemen oplossen op het moment dat ze ontstaan. Je hebt trouwens helemaal gelijk als je zegt dat dat waarschijnlijk niet zo verstandig is.
Zoals mijn oma zei toen ik vertelde dat ik zwanger ben: "weet je wel waar je aan begint?"
Nee, maar ik ga er niet vanuit dat het altijd even leuk of makkelijk is en daar kies ik voor.

Inderdaad Miep, wat jij schrijft is helemaal waar.
Als er wordt besloten dat de moeder thuis blijft om voor de kinderen en het huishouden te zorgen, kan de man carriere maken. Op zich is dat niet zo`n probleem.
Maar mijn ex vond tijdens de scheiding dat ik nergens recht op had, want ik had geen inkomen ingebracht!!!!!!!!
Ik was wel ZIJN kind aan het opvoeden en het eten stond altijd klaar als hij thuis kwam van zn werk, zn kleren lagen gewassen en gestreken in zijn kast.
En daar moest ik het dan mee doen??? Ik denk dat ik het nog drukker had dan hij uiteinderlijk, want de zorg voor mijn kind had ik 24 uur per dag en niet 8 uur.
Daar moet ik bij vermelden, dat hij echt werkelijk niks deed in huis, en de zorg voor de kleine ook helemaal op mij neer kwam. s`nachts als de kleine ziek was ofzo, kwam dat ook op mij neer.
Hij was zo boos dat ik bij hem weg ging, dat hij echt alles deed om mij dwars te liggen. Grrrrrr, dan besef je pas met WIE je eigenlijk getrouwd was. Je snapt dat dit mij nooit meer gebeurd.Ik heb nu dan ook een hele lieve vriend die alles voor ons doet. Als ik wil stoppen met mn werk, vind hij dat prima, hij verdient genoeg om van rond te komen. Ik wil zelf heel graag werken, 2 dagen hoor niet meer, gewoon even eruit en wat anders om over te praten. En zo blijf ik toch een beetje in de maatschappij.
Dus het is inderdaad erg oneerlijk, dat de man lekker carriere kan maken en de vrouw niet, zodat ze bij een scheiding in de problemen komt.

Groetjes, Ris

Terug
Bovenaan