Een tweede??? Keuzes!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Sommigen kennen me misschien van mijn eerste kindje, Isa. Ik zit ook op het forum van april-mei 2012 mama´s.

Inmiddels is onze dochter ruim 14maanden en hebben we kriebels voor een tweede. Maar ik vind de knoop doorhakken best lastig. Nu heb je alles lekker op de rit en 1 kind kun je gemakkelijk overal mee slepen en evt. indien nodig eens ergens brengen... maar aan de andere kant wil ik toch ook al heel graag een broertje of zusje voor Isa... We hebben nu in ons hoofd om binnenkort te stoppen met de pil en dan vanaf september te gaan klussen voor een tweede wondertje.... vorige keer was het vrijwel meteen raak (sorry voor de mensen die er al zoooo lang op wachten). Als ik dan zwanger zou raken in okt. / nov. dan zit er ong. 2 jaar en 3 maanden tussen de kids. Dan is mijn dochter al redelijk zelfstandig maar zitten de leeftijden ook weer niet zoooo ver uit elkaar.... Maar dat laatste is ook weer wat voor te zeggen, dan kan de oudste je echt goed helpen...

Zoals je merkt twijfel ik nog wel een beetje, hebben jullie tips? misschien meiden met al meerdere kids??

Dat ik me hier weer laat zien zegt eigenlijk al wel genoeg hahaha

Succes allemaal!! Ik ga voorzichtig weer eens mee kijken en kletsen hier..

Liefs Kim

Tussen mijn jongens zit 14 maanden. De jongste is van mei '12. Wij gaan nu voor een 3e wonder. Wij vinden het geweldig dat er zo kort tussen zit. Hebben het geluk gehad dat de eerste hormoonkuur bij de tweede gelijk lukte. Deze week start ik met de eerste kuur voor een derde. Uit ervaring kan ik zeggen dat het helaas ook lang kan duren. De oudste heeft lang op zich laten wachten. Mijn advies is, luister vooral naar je gevoel en kijk niet teveel naar de praktische bezwaren. Die lossen zichzelf wel op.

Wij zijn nu bezig voor een 2e en onze wordt in dec 3 jaar. Hier hebben wij expres voor gekozen. We wilden eerst dat zij zindelijk was zodat je niet de hele dag luiers aan het verschonen bent. Je moet doen wat jou het beste lijkt

Onze oudsten schelen 2 jaar en 3 maanden. Omdat ik zelf veel scheel met mijn broer en zus leek me dat heel leuk.
Ik heb er alleen niet bij stil gestaan wat dat voor jou als ouder betekent.
Ik zal heel eerlijk zijn: de eerste jaren vielen me zwaar. Het ligt er natuurlijk erg aan wat voor kinderen je krijgt maar die van ons sliepen de eerste twee jaar slecht en waren vaak ziek. Ik vond het pittig.
Ik wilde er altijd drie maar nummer drie heeft zich om die reden ook even op zich laten wachten.
Nu 22 weken zwanger. De oudste zijn nu 4,5 en bijna 7.
Dit keer zal t dus heel anders zijn. Relaxter lijkt me.

En het fabeltje dat ze heel veel aan elkaar hebben als ze weinig schelen is ook niet altijd waar.
Bij ons is het kan niet met kan niet zonder. Ze spelen veel samen maar er is ook een hoop strijd omdat het echt concurrenten van elkaar zijn (broers).

Of t goed gaat en of ze veel aan elkaar hebben ligt voor 90 % aan de karakters van de kinderen. Daar kun je dus niks over zeggen.

Je moet dus lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb dus zelf wel even getwijfeld over wel of niet een derde maar uiteindelijk wint je gevoel.

Plus dat je ook nooit weet hoe t loopt. Ik was de eerste twee keer in een keer zwanger en nu voor de derde heb ik er ook langer over gedaan. Dus ja.....

Succes in ieder geval met je keuze!!

Groetjes mama3007

Mijn zoontje wordt in september 2 en we zijn nu bezig voor een tweede. Ik heb altijd geroepen dat ik niet te snel weer zwanger wilde zijn omdat de eerste dan nog zo afhankelijk van je is. Ik ben ook zo van het praktisch denken ;). Sinds een paar maanden is het weer gaan kriebelen. Ik was bij de eerste meteen zwanger maar ik realiseer me heel goed dat het bij een tweede heel anders kan gaan. Je kunt er eigenlijk niet vanuit gaan dat het meteen lukt. Dus als je een tweede wil en het zou niet erg zijn als je al meteen zwanger zou worden dan kun je toch al stoppen met de pil. Wie weet ben je dan nog pas okt./nov. zwanger..

Succes!

mijn zoontje is van maart 2011 en ben nu ruim 18weken zwanger(begin dec 2013 uitgerekend)..
als de miskraam niet gebeurd was zat er 2jaar en ruim 2maand tussen gezeten.

wij wouden geen grote leeftijd verschil hebben maar soms loopt het net allemaal anders

Wij zijn nu net weer bezig voor een derde kindje. Onze oudste is 3 jr 3 maanden en de jongste is 10 maanden. Er zit nu 2,5 jaar tussen onze kinderen. Onbedoeld wat meer. Ik wilde al snel weer zwanger worden, onder andere, omdat ik er zo tegen op zag om weer opnieuw te beginnen. Opnieuw 's nachts voeden, opnieuw een kind dat afhankelijk is van jouw hulp enz. Dat hoort er allemaal bij en dus wilde ik het maar weer gehad hebben. Door een missed abortion duurde alles wat langer. Wel een voordeel dat onze oudste al behoorlijk zelfstandig was: zelf goed lopen, zelf de trap op en af kunnen enz. Nu zijn we net weer een maand bezig voor een derde kindje. Hopelijk wat sneller, maar ja, je hebt er weinig invloed op. Overigens vond ik de overgang van 1 naar 2 kindjes veel makkelijker dan van 0 naar 1. De tweede hobbelt lekker mee en heeft veel afleiding doordat de oudste ook lekker speelt.

Hallo,

Wij hebben ook besloten om voor een tweede te gaan. Onze eerste is nu 18 mnd. Moet zeggen dat ik het ook wel weer spannend vind.. Hopelijk mag het snel lukken.. Bij onze eerste duurde het vier ronden..

Liefs

Terug
Bovenaan