Een tweede??? Keuzes!!!

Wat doen jullie allemaal moeilijk zeg.. Een kind heeft aandacht nodig ja klopt maar het moet ook leren dat hij/zij alleen leert spelen..

Ik ben fulltime moeder maar dat betekend niet dat mijn zoon fulltime aandacht krijgt van me..
Je kind zal toch echt moeten leren dat niet alles naar zijn/haar hand word gedraaid..

Mijn moeder heeft juist ervaren dat grote leeftijd er tussen meer jaloezie veroorzaakt.
We zijn met zijn viertjes mijn zus is van mei '80 me broer van juni '84 ik ben van aug '87 en me broertje van april '89..

En me moeder heeft letterlijk en figuurlijk met de handen in het haar gezetten met me zus(en nog) omdat me zus zo lang alle aandacht heeft gehad heeft ze flinke jaloezie gekregen bij de komst van alle drie in de ergste gevallen was het zo dat ze met Sinterklaas cadeautjes tellen om te zien of ze niet te weinig had gekregen. Me zus is thuis geregeld onder een koude douche gezet door me vader omdat ze volledig buiten haar zelf was..

Mijn ervaring hoe eerder ze leren om zelfstandig te spelen en te delen des de makkelijker het is.. Ja het is misschien zwaarder maar een kind met grootheidswaan ofzo is nog veel zwaarder en veel veel meer jaren

Terug
Bovenaan