Wij wilden geen groot verschil, maar hebben helaas in januari afscheid moeten nemen van de zwangerschap wegens afwijkingen. Onze dochter zal geboren worden als onze zoon 2 jaar en 3 maanden was. Mijn broer had meer geluk en die heeft in dezelfde periode wel gezonde kindjes gekregen (even oud). Het gaat goed, maar ook zij zeggen: het is ook pittig, je gaat niet zomaar even ergens heen in je up met twee kleintjes die beide nog veel vragen en voordat je ze in de auto hebt!
Onze oudste, bijna 2 en half is vol aan het peuterpuberen! En die zal dus nu anders een zusje gehad hebben van 3 maanden. Het lijkt mij zwaar. Want zelfstandigheid bij 2 jarigen bestaat vooral uit het verkennen van hun zijn en grenzen (Nee, nee, nee, nee, nee)
De buurvrouw heeft twee dicht bij elkaar (schelen 2 jaar) en zegt: het is alleen maar ruzie met die twee!
In eerste instantie wilden wij het ook en leek het ons fantastisch. Het heeft helaas toen niet zo mogen wezen. En als ik nu merk hoe "flexibel" onze oudste momenteel is, dan denk ik soms dat het maar goed is ook (ondanks dat ik haar ontzettend mis en het nog dagelijks pijn doet, begrijp me niet verkeerd). Aan de andere kant: ook de oudste groeit er in zekere zin in mee, maar wel op geheel eigen manier!
Kan me ook nog een aflevering herinneren van Oei ik Groei, Hierin was het ook alleen maar ellende tussen de twee kids omdat de oudste simpelweg nog alle aandacht nodig heeft van de ouder(s) tot een jaar of 3.
Succes met je keuze!