<p>Dames,</p><p>hoe hebben jullie de komst van jullie tweede kind ervaren? <br /><br /></p><p>ik zou het heel fijn vinden als jullie eerlijk zijn... dus ja ik hoor ook graag het negatieve en niet alleen maar het mooie want dat kinderen naast heel veel werk ook nog hee lief zijn snappen we natuurlijk allemaal. <br /><br /></p><p>net zoals bij onze dochter hoorde wij alleen maar roze wolk verhalen over hoe geweldig het ouderschap wel is en hoe zaligmakend het hebben van een kind is. <br />onzin ben ik achter gekomen... het is echt niet allemaal geweldig en leuk. </p><p>Wij ervaren het juist als enorm zwaar! De gebroken nachten, het opvoeden, wij hadden helaas ook een echte huil baby ... het legt een enorme druk op onze relatie.. nog steeds ondanks dat we enorm veel van elkaar houden en echt niet zomaar opgeven... wij zijn in het afgelopen jaar echt 5 jaar ouder geworden <br /><br />Onze dochter is nu 10 maanden en we hebben het weleens over een tweede maar van de gedachten alleen al raken we een beetje onrustig en aangezien we het met de eerste al zo zwaar lijken te hebben kiezen we daar natuurlijk nu niet voor maar ik ben wel benieuwd! </p><p>hoe ervaarde jullie de keuze en de komst van een tweede en wat heeft dat met jullie als individu gedaan? Vertel vertel vertel! </p>