Een tweede kindje

Hey Toppertje !
Zoals je wel weet gaan wij ook voor een 2e kindje.
Onze dochter is bijna 2,5 jaar en hopen dat we snel een broertje of zusje erbij hebben.
Mijn NOD is rond 11 sept. Dus het is nog even wachten. Onze dochter gaat aankomende maandag voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Dit vind ik toch wel erg spannend hoor, weer een fase verder. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Waarneer gaat die van jullie naar de psz?
Maar goed, het hoort er bij he?
Wij zitten nu in ronde 5 en zoals iedereen hopen we dat het snel raak is.
Nou veel succes met het zwanger worden.
Liefs van Miena.

Ons zoontje wordt 13 oktober 2 jaar. Sinds deze maand willen wij ook wel graag een tweede kind. Spannend dus. Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren. Aan de andere kant ben ik er ook weer niet zo veel mee bezig. Want we hebben geen haast. Het valt ook niet te plannen natuurlijk! En, we hebben geen haast kan natuurlijk heel cru klinken in de oren van mensen die al tijden naar kinderen, of een tweede verlangen en bij wie het niet lukt. Dan is het ook een ander verhaal natuurlijk!
Maar, ik denk, dat het gezonder is wanneer je net begint, om er niet te veel mee bezig te zijn (in je hoofd, maar ook met plannen wanneer je vruchtbaar bent en wanneer je het zou moeten doen enzo). Dat neemt niet weg dat anderen er niet zo over denken natuurlijk.
Het kan ook best zo zijn dat ik na een paar maanden wel meer er mee bezig ben.
Ik zie het wel. Hoe ouder ons zoontje wordt, hoe makkelijker het is als de tweede er is. (denk ik) We zijn dus wel al begonnen, want stel dat het allemaal niet wil dan is het beter dat je nog wat jonger bent, dan wanneer je tegen de 35 of ouder bent. Ik ben nu net 31 geworden.
Heel veel succes allemaal, en we kletsen vast af en toe wel eens om elkaar op de hoogte te houden!

Hoi Meiden,

Ik ben Voice, moeder van een zoon van 3 jaar en 10 maanden. Ook wij zijn hier aan het 'klussen' zoals het hier zo mooi genoemd word. Maar we zitten net in de beginfase van de verbouwing! Hihi.. Eerste maand en als alles loopt volgens boekje NOD rond 8 september.

Ontzettend spannend weer allemaal en ik heb het idee dat ik al een boel vergeten ben van de zwangerschapstijd van mijn eerste. Hebben jullie daar ook last van??

Groet!

quote: Voice reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-08-2006 21:12:07'));

Hoi Meiden,

Ik ben Voice, moeder van een zoon van 3 jaar en 10 maanden. Ook wij zijn hier aan het 'klussen' zoals het hier zo mooi genoemd word. Maar we zitten net in de beginfase van de verbouwing! Hihi.. Eerste maand en als alles loopt volgens boekje NOD rond 12 september.

Ontzettend spannend weer allemaal en ik heb het idee dat ik al een boel vergeten ben van de zwangerschapstijd van mijn eerste. Hebben jullie daar ook last van??

Groet!

Hoi allemaal,

Wij gaan ook voor een 2e kindje, onze dochter is nu bijna 2,5... de afgelopen tijd zat ik bij het zwangerforum maart/april omdat bij de 1e ronde we meteen zwanger waren maar het is helaas een MK geworden op 22-8. Vandaag nog de laatste controle echo en dan maar afwachten hoe de cyclus zich weer hersteld. Wij hopen snel want datn kunnen we weer verder, net als jullie!!

Spannend als de NOD-dag er bijna aankomt.... is het wel/niet zover... ik hoop dat het voor velen snel gaat lukken...

tot snel, Alies

hoi toppertje

wij zijn ook bezig voor de tweede heb een zoontje van 13 maanden nu 5weken zwanger van de tweede... blijft nog steeds spannend deze weken

veel succes allemaal

groetjes diana

Ook wij zijn bezig voor een tweede. Vandaag getest en ik ben zwanger 1e ronden. We hebben al een dochter van 14 maaden.

Succes met zwanger worden.

Zal hier nog wel een tijdje rond hangen want ik vind het nog te spannend om naar een ander forum te gaan. Het is nog zo spril.

Groetjes Astrid

He meiden,

Wat een reacties!! Echt super leuk. Sommigen van jullie zijn al zwanger maar de meeste zijn nog druk aan het klussen of in spanning aan het afwachten. Ik ben 27 jaar en mijn vriend 28. Wij wonen in Groningen en hebben al een zoontje. Ik wil natuurlijk heel graag zwanger worden, maar heb niet zoveel haast als bij de eerste. Toen deed ik er echt alles aan om zwanger te worden en was ik er elke dag mee bezig in mijn hoofd. Nu heb ik zoiets van het komt wel goed. Is het deze maand niet dan misschien de volgende wel. Op het moment dat je ongi wordt heb je wel even zoiets van ...balen, maar dat gevoel is niet zo erg als bij de eerste keer.
Ik wil wel graag zwanger worden voordat mijn zoontje twee is. Maar dat duurt nog ongeveer 8 maanden. Dus we hebben nog even de tijd. Elke dag ben ik vollop aan het genieten van mijn zoontje. Het is zo'n heerlijk en vrolijk jongentje. Ik ben wel heel benieuwd hoe hij straks op de zwangerschap en een broertje of zusje gaat reageren. Hoe staan jullie hierin? Hebben jullie wel het gevoel van het moet zo snel mogelijk? Wanneer hebben jullie allemaal  je NOD?  Ik moet nog twee weken wachten.  Rond 18 september ga ik weer hopen.  
Ik hoop van jullie te horen.  

Groeten van mij.  

Terug
Bovenaan