Een tweede kindje

Heel herkenbaar! Ik ben al mama van een 16 maanden oud meisje.. Als ik al aan een zwangerschap denk krijg ik al spontaan een eisprong. Grapje natuurlijk!

Onze dochter kwam heel onverwachts en eigenlijk totaal niet gepland. Nu willen we voor een tweede kindje gaan, alleen heb geen idee hoe en waar we moeten beginnen. Stoppen met de pil, dat snap ik natuurlijk ook wel.. Maar ik kan me gewoon geen voorstelling maken hoe het is als je er echt voor gaat..
 
Ooh dat herken ik haha ? ons zoontje is bijna 3 maand en ik zei altijd ik wil er zeker 5 jaar tussen ... 
Ondertussen word ik bijna 29 en voor dit schatje hebben we al 4 jaar geprobeerd. Lang leven schildklier problemen en eierstokken die vatbaar zijn voor cysten... dus begon ik te denken van nee wil niet zo lang wachten wie weet is mijn tijd sneller op dan gedacht ( mijn tante zelfde problemen en onvruchtbaar geworden op haar 34 en voor haar dochter heel lang traject gehad). 
Wij hebben dan ook nog eens een geweldig ventje. Maar mijn man is wel van ja financieel word dit wel pak zwaarder dan 1 ( 2x kinderopvang). Ik werk parttime daardoor moet hij niet elke dag naar de opvang. Hij wilt ook nog wel ergens, maar praktisch gezien dan weer niet. Ik twijfel door hem dus ook. Momenteel gebruiken wij geen anticonceptie omdat ik nog geen spiraal mocht ( baarmoeder nog niet leeg, mag niet te veel hormonen en condooms geen optie wegens latex allergie). Dus bepaalde periodes is het onthouding momenteel. 22 december moet ik terug en moet ik dus ook beslissen wat ik ga doen ? 
 
Terug
Bovenaan