Een tweeling!

Hallo allemaal!

Ik ben (nog) niet erg actief op dit forum, maar wil jullie even melden dat wij donderdag onze eerste echo hadden en tot onze grote verbazing er twee wondertjes in mijn buik
groeien. Echt heel bijzonder en we zijn ontzettend blij!
Kom onder controle bij een gynaecoloog en de baby'tjes zullen waarschijnlijk al ergens in juli geboren gaan worden. (officiele datum na donderdag is bijgesteld naar 5/8)
Erg spannend allemaal! Op dit moment is alles goed en dat is al een hele geruststelling.
Hoop dat bij jullie allemaal de zwangerschap voorspoedig gaat.
Groetjes van een blij verraste moeder.

grrrrrr heel verhaal getypt, klik ik op sluiten! Weg bericht...

Nou om het kort te herhalen.
Wat leuk dat jullie ook een tweeling krijgen! Wij ook namelijk.
Zit het bij jou in de familie? Konden ze al zien of het 1 of 2-eiig is? Hoeveel weken ben je dan?
Bij mij zit het wel in de fam maar had er toch gevoelsmatig niet echt op gerekend. Maar ja kregen ook onverwachts een echo, dus ik was er nog neit op voorbereid.
Maar vinden het nu wel erg leuk hoor, alleen even omschakelen.
6 feb gaan we voor een 2e echo en als alles dan nog goed is dan hebben we 11 feb een afspraak in het zkh. Ik ben nu 11 weken en 3 dgn. Maar op de 1e echo leken ze 1 weekje jonger... Dus even afwachten nu.
Succes en geniet ervan!
Groeten Nan

Hallo Nanja,

Inderdaad leuk dat jullie ook een tweeling krijgen. Gefeliciteerd! Wat een wonder he?
Bij ons komt het helemaal niet in de familie voor, dus daar hebben we nooit aan gedacht.
Maar we zijn er ontzettend blij mee! Ik ben vandaag precies 13 weken...
We zijn donderdag voor het eerst naar gynaecoloog geweest en hebben toen te horen gekregen dat het een 2-eiige tweeling wordt.
Dus jullie moeten nog heel eventjes geduld hebben.... en dan weten jullie ook wat meer... Ben benieuwd!
Voel je je wel een beetje goed?
Nou, geniet er lekker van en tot gauw!

Hallo Jan,
Ok, dus voor jullie was het helemaal een verassing! Hoe was je eerste reactie?
Ik was echt in shock... maar dat kwam denk ik echt omdat ik helemaal nog niet had verwacht dat we een echo zouden krijgen dus we kregen ineens zoveel informatie dan verwacht.
We zagen ook wel gelijk een hoop beren op de weg hoor. Alles dubbel moeten aanschaffen, ook 2 maal kinderopvang, grotere auto nodig enz. Het zal echt even aanpassen zijn maar goed dat went snel genoeg denk ik. Daarnaast is het natuurlijk ontzettend gaaf! Joh en we zijn al blij dat we gelijk een tweeling krijgen en niet eerst 1 en dan nog eens 2.
Gelukkig voel ik me heel goed! Heb niet te klagen, minder trek en een weeeig gevoel in mijn buik af en toe. Maar niet overgeven ofzo. Wat gevoelige borsten en meer behoefte aan slaap. Maar goed, ben echt blij dat ik niet boven de pot hoef te hangen.
Kreeg trouwens een tip, weet niet de naam van de winkel ... maar tussen gouda en woerden in zit een speciale tweelingwinkel. Verkopen nieuw maar ook 2e hands spullen. Dus mocht je al van iets 1 ding hebben. Kun je evt daar een  2e exemplaar vinden.
Ik ga maandag bloed laten prikken en dan vrijdag hebben we weer echo. Dus wel weer spannend! Hoop echt zo dat het met beide Bees nog goed is! Duimen maar!!

En hoe voel jij je????
Hopelijk ook niet al te misselijk enzo....?
Is het bij jullie in praktische zin allemaal wel te behappen? Genoeg ruimte enzo?
Nou succes en geniet,
Ik hou je op de hoogte van vrijdag.
Groeten Nanda

Hoi Nanja,

Wij waren ook totaal verrast dat er twee wondertjes in mijn buik zaten. Heb er een paar nachten niet van kunnen slapen. Vond het zo leuk en ook zo onwerkelijk allemaal!
Maar langzaamaan begin ik wat aan het idee te wennen en geniet ik er lekker van. Hoe het precies zal zijn straks weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt me heel bijzonder.
Het worden onze 3e en 4e kindje. Wij hebben al twee zonen van 3 en bijna 2. Dus vier kinderen in 4 jaar tijd! Behoorlijk pittig natuurlijk, maar zal allemaal wel goed komen.
Qua klachten heb ik ook niet veel te klagen. Ongeveer vergelijkbaar met jou, als ik dat zo lees. En nu ik de eerste drie maanden heb gehad, merk ik al dat het minder wordt.
Wat huis en auto betreft hoeft er bij ons niets veranderd te worden. We hebben de ruimte en de mogelijkheden.....
Ga wel nieuwe/andere dingen aanschaffen. Verkoop de "eenlingspullen" en schap er tweelingspullen voor aan. Ben op dit moment aan het rondneuzen wat voor duowagen wij aan gaan schaffen. Heb jij daar al over nagedacht?
Nou meid, blijf jij ook lekker genieten en laat je me ff weten hoe het vrijdag is gegaan?
Succes!

Janneke

Hallo Jan,

Joh hey al 2 kids en dan nu 2 erbij.... Zal voor jullie dus helemaal een drukke boel worden. Haha en wij hebben nu al zoiets van "pffff wat komt er op ons af".
Wij hebben ook wel even liggen woelen hoor die nacht. Het is toch wel even iets wat je moet verwerken. Maar als je daar doorheen bent is het toch wel een heel bijzonder wonder!
Wel beter dat je nu nog minder last hebt van je kwaaltjes. Je zal het nog zwaar genoeg gaan krijgen... Wel lekker dat je de 13 weken nu voorbij bent. Kan me voorstellen dat die grens je toch ook meer rust geeft.
Neem aan dat je met 2 kids al een grotere auto hebt. Maar ja nu moet je 4 autostoelen kwijt enzo..
Wij hebben beide een auto met een redelijke achterbak, maar ja een duo-wagen gaat er niet in passen.
Dus als we wat verder zijn dan gaan we kijken voor een duo-wagen en als we die hebben maar op zoek naar een andere auto. Dan hebben we er 1 waar alles in kan tenminste. Ik heb een beetje zitten neuzen en zover ik heb begrepen schijnt de easywalker het beste getest te zijn door de consumentenbond. En iemand die er 1 heeft vertelde mij dat ze echt super tevreden is. En het schijnt de enige duo-wagen te zijn waar je 2 maxicosi's op kan bevestigen. Maar dat is persoonlijk of je dat prettig vindt.
Dus ik ga die dan zeker goed bekijken en proberen. En ja verder natuurlijk nog meer kijken wat er is.... Maar goed, eerst vrijdag maar afwachten....
hihi weer een heel verhaal....

Groeten Nanda

Hoi Nanja!

Onze keus is ook gevallen op de Easywalker Duo. Vind hem er erg leuk uitzien, leuke kleuren en ook de breedte is goed. De meeste wagens zijn 78 cm. Verder inderdaad handig dat er 2 maxi-cosi's op kunnen en ik vind het voor mezelf prettig dat de duwstang in hoogte te verstellen is. (aangezien ik vrij lang ben)
Kijk op internet even of er nog ergens een nette 2e-handse te koop is en anders kopen we een nieuwe...Maar ben er nog niet uit wat voor kleur. Wij willen eerst de geslachten van de baby's weten....
Willen jullie dat trouwens ook weten? Heb het nooit gewild, maar nu het er twee zijn, wil ik het wel.
Nou, jij succes vrijdag. Ben benieuwd!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan