Een tweeling!

Hoi Janneke,

Ik hou het kort, de accu van mijn laptop is bijna leeg.
Vandaag echo gehad en alles is goed!  2 kloppende hartjes en actieve Bees.
En tot onze verassing is het een 1-eiige tweeling! Dus niet erfelijk.. het is dus een spontane  tweeling en niet via mijn fam doorgegeven. Echt grappig!
Tot later!
Groeten Nanda

Hoi Nanja,

Was al even benieuwd hoe het was gegaan gisteren, en lees dat alles goed is!
Super, wat een geruststelling he? Lekker blijven genieten dus....
En bij jullie een 1-eiige tweeling.   Ook bijzonder!
Maar hoeveel weken ben je nu dan?
Nou, hier alles ook prima. Mijn buik groeit met de week! Gaat echt hard. Bij jou ook?
Fijn weekend verder en tot een volgende keer!

Groetjes

quote: jan78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-02-2009 20:48:30'));

Hoi Nanja!

Onze keus is ook gevallen op de Easywalker Duo. Vind hem er erg leuk uitzien, leuke kleuren en ook de breedte is goed. De meeste wagens zijn 78 cm. Verder inderdaad handig dat er 2 maxi-cosi's op kunnen en ik vind het voor mezelf prettig dat de duwstang in hoogte te verstellen is. (aangezien ik vrij lang ben)
Kijk op internet even of er nog ergens een nette 2e-handse te koop is en anders kopen we een nieuwe...Maar ben er nog niet uit wat voor kleur. Wij willen eerst de geslachten van de baby's weten....
Willen jullie dat trouwens ook weten? Heb het nooit gewild, maar nu het er twee zijn, wil ik het wel.
Nou, jij succes vrijdag. Ben benieuwd!

Groetjes

Hallo Janneke,
De accu is weer vol... Dus kan nu tenminste een normaal verhaal typen.
Ja wel zeker een opluchting hoor! Toch wel 3 weken wachten op de 2e echo en da kan er zoveel gebeuren in de tussentijd. Had niet het gevoel hoor dat er wat mis was maar ik hield er zeker wel rekening mee uit zelfbescherming.
Omdat ze uit 1 en dezelfde  eitje komen is het vaak zo dat als hij splitst de cellen neit gelijk verdeeld worden. Met gevolg dat het ene kindje met meer cellen begint dan het andere. Daardoor kan de ene net wat voorlopen op de ander.
Bij ons is de ene baby dus bijna cm groter dan de andere.
Dus qua maat was de ene afgelopen vrijdag 12w3dgn en de ander 11w3dgn haha hoe kan dat....
Dus wij houden nu lekker de grootste aan (haha konden we het ook gelijk vertellen)
Dus a.s. dinsdag dan 13 weken... maar goed..we zullen het wel op een ongeveer gaan houden denk ik.
Het was wel even een verassing hoor een 1 eiige... dat is niet erfelijk natuurlijk. Dus ja, wij gingen helemaal uit van een 2-eiige. Dus onze hoop dat het een jongen en een meid zou worden valt in duigen.
Nu maar zien.... 2 knullen of 2 meiden.
Je vroeg nog of wij het willen weten. Ik niet , mijn vriend wel..... Maar ik ga het wel winnen denk ik hahaha. Ik ga dan niet ineens het kamertje roze of blauw schilderen en kleding krijg je volop daarna, dus ik zorg dat ik gewoon universeel in huis heb.
Ik zal nu maar 1 keer zwanger zijn dus wil het graag doen zoals ik me altijd had voorgesteld. Lijkt me zo'n mooi moment bij de geboorte....

En nog een easywalker op internet gevonden? Wij gaan over een tijdje wel een keer kijken en uitproberen. Nog tijd genoeg.... alhoewel.. met tweeling vaak al bij 36 weken bevallen haha.. nog maar 5 maanden te gaan. (dus ik hou nu 1 t/m 20 aug aan)

Met jou alles goed? De omgeving vind het bij jullie ook helemaal geweldig dat jullie een tweeling krijgen??
En al meer een buikje als met je andere zwangerschappen?
Vind het wel heel spannend hoor... hoe groot ga ik worden... OWWWW heb jij dat ook?
Nou een heel verhaal, sorry....

Groeten Nanda

Hallo Janneke,
Gister zijn we bij de gyn geweest. Hij heeft heel even snel met vaginale echo gekeken of het inderdaad een 1-eiige tweeling is. Maar dat had hij al snel gezien. Ik kon nog net 2 kloppende hartjes zien...
Het is allemaal wat verwarrend maar volgens de gyn is de duur van de zwangerschap weer anders haha.. Dit gaan we nu maar aanhouden.. dus morgen zijn we 13 weken.
Maar goed, ik moet in elk geval elke 2 weken komen voor controle en echo. Dus dat wordt erg druk de komende tijd. En ik ga augustus niet halen....
Met 36 weken wordt ik ingeleid omdat dan de "risico's" daarna  groter zijn dan de risico's als ze dan geboren worden zeg maar. Ja het is een ingewikkeld verhaal maat het gaat om het TTS syndroom. Het kan gebeuren dat ze bloedcontact krijgen via de moederkoek. Maar dan kan het zijn dat de 1 te weinig bloed krijgt en de ander teveel. Daar kunnen ze beiden aan overlijden. Vandaar elke 2 weken controle, dan kunnen ze dat nog verhelpen. Dus alleen maar heel fijn dat ze vaak controleren.

Met jou alles goed?
Al wezen shoppen?
Groeten Nanda

Hallo Janneke,
Even een tip om te bekijken....
Weet niet of je bij de postbank zit, maar je kan met rentepunten een easywalker voor 299 euro kopen. Nou weet ik niet precies welke versie het is...Hij heet DuoWalker SKY Base.
Misschien de moeite waard om te bekijken.
Groeten Nanda

Hallo Nanja,

Daar ben ik weer....
Mooi dat alles afgelopen week ook weer goed leek met de twee kleintjes. Weer een hele geruststelling. En ook een geruststelling dat je elke twee weken voor controle gaat, dat is alleen maar goed toch? Ik mag de 23e weer heen. Kijk daar ook al weer erg naar uit, want dan is het voor mij al weer 4 weken geleden. Ik ga vanaf week 20 om de twee weken heen, dus dan krijg ik het er ook druk mee. Maar vind het alleen maar leuk.
Ik voel ze ook al. Dat is wel erg bijzonder hoor. Zowel links als rechts af en toe kleine schopjes/plopjes. Wel fijn om op zulke momenten de bevestiging te krijgen dat alles goed gaat daarbinnen.....
Ik heb nog ff gekeken wat betreft die tip van jou van de postbank. Maar dat is voor mij niet relevant, want heb geen rekening bij de postbank....helaas. En vraag me inderdaad ook af of dit het goede model is en waar dan het verschil in zit. Maar voor zover ik heb gekeken, gaan wij voor de Easywalker duo Sky. Ga hem binnenkort eerst eens in een winkel bekijken of ie echt zo mooi en praktisch is dan ik denk. Soms verkijk je je er ook erg op zo via internet.....
Heo is het met jouw buikje gesteld? Ook al een bolle buik? Ik wel, moet zeggen dat ik vind dat het nu wel heel hard gaat. Heb af en toe "groeipijnen" en ben erg benieuwd hoe groot ie uiteindelijk gaat/kan worden, haha....
Ik geniet er in ieder geval lekker van en voel me momenteel ook lekker. Bijna niet meer beroerd en krijg mijn energie ook weer wat terug.
Nou, hoop dat jij ook lekker kunt genieten en we houden elkaar op de hoogte.

Hallo Janneke,

Als ik het goed heb mag jij morgen weer op controle. Toch wel weer spannend he!
Ik mag woensdag weer,.... toch ook wel weer spannend..
Wij zijn gister even wezen kijken voor kinderwagens. Eigenlijk gaat onze voorkeur ook wel uit naar de easywalker. Bij mij meer omdat je er maxi-cosi's op kan zetten en bij de andere niet. Mijn vriend vond hem vooral erg soepel rijden en ziet er ook nog een beetje redelijk stoer uit. Al had ie het leifste een stoere quini gehad hoor.. Maar ja..
Ik heb nog even gekenen naar die aanbieding van de postbank.. Maar de basic is dus de wagen van 2008. De de luxe is de 2009 versie. Op de website van easywalker kunje   een overzichtje vinden van de verschillen. Nou ... als ik dat zo bekijk zijn die verschillen voor mij niet 300,00 waard. Dus ik heb het vermoeden dat wij gaan proberen hem zo te bestellen. Scheelt toch behoorlijk...
Gaan jullie ook voor een tweelinbox? Hij is neit heel vel groter maar ja samen in een gewone box is ook wel zielig.

Hoe gaat het verder met jouw buik? Al flink aan het groeien? Bij mij begint het nu te komen. Heb het idee dat het nu echt gaat opschieten. Ik voel ze nog niet...
Lig af en toe in bed echt bewust te voelen maar kan nog niets bespeuren. Maar goed, nu net 14 weken dus maak me nog geen zorgen.

Hey heel veel succes morgen,
Hoor graag hoe het is gegaan.
Groeten Nanda

Terug
Bovenaan