Eerste bevalling duurde meer dan 24 uur, hoe snel ging de tweede bevalling?

<p>Dag dames,<br /><br />Ik vraag me de laatste tijd een beetje af hoe lang ik kan verwachten dat mijn tweede bevalling gaat duren. Natuurlijk verschilt het enorm per persoon, maar het leek me toch leuk om wat ervaringen te horen. Bij mijn eerste werd het na 26 uur en al uren blijven steken op 9 cm een spoedkeizersnede, en nu lijkt het er (vooralsnog, bijna 32 weken) op dat dit kindje wel netjes met het hoofd naar beneden ligt en ik het dus nog een keer natuurlijk mag gaan proberen. Ik hoor aan alle kanten dat een tweede bevalling meestal sneller gaat dan de eerste, maar ik ben dus wel heel benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die net als ik over de eerste bevalling meer dan een dag gedaan hebben. <br /><br />Dus hoe lang duurde jullie eerste en tweede bevalling?</p>

Ik weet niet of het telt. Maar dag 1 had ik 4 cm van wat krampjes die ik niet als weeen herkende. Toen me dat verteld werd viel alles stil. Volgende dag ging het verder met gebroken vliezen en een weeenstorm. Evengoed na 8 uur en 3 uur daarvan persen pas de baby. Ik had een vergiftiging en een en ander is nogal traumatisch geweest. Ook totaalruptuur. 
Tweede had ik door voorgerommel 2 cm. Vliezen zijn gebroken voor de inleiding. Maar dat was alle hulp die ik nodig had, geen medicatie of opwekkers. 45 minuten later lag mn baby op mn buik. Stortbevalling. Heel erg pijnlijk en indrukwekkend, maar zeker een betere ervaring waar ik nu om kan lachen. Heb wel weer een subtotaalruptuur. 
Het verschilt niet alleen per persoon. Maar ook per bevalling van dezelfde persoon dus ?

Geen dag over gedaan maar bij nr 1 met 39 weken ingeleid, sochtends om 8u een ballonnetje, terug naar huis en om 18u viel hij eruit. Om 20u richting het ziekenhuis met weeën en snachts om 2.33u was ze er na 45min persen.

Nr 2 is thuis geboren met 39+6. Vanaf 18u ongeveer gerommel, om 22u echt wel weeën en om 4.29u was hij er na 13min persen.

Succes met de laatste loodjes en een fijne bevalling gewenst. In zoverre het natuurlijk fijn is ;-)

Bij de eerste ben ik wel dag bezig geweest en twee uur aan het persen maar bleek toen ze er eindelijk uit was, de navelstreng te kort. Ze werd dus steeds terug getrokken. Bij de tweede braken snachts mijn vliezen maar kreeg ik geen weeën dus moest na 24 uur melden in het ziekenhuis om doorgeleid te worden. Toen was het binnen uur of 7 a 8 volgens mijn gebeurd. Hoop nu stiekem dat deze wat meer volgens het boekje gaat ?aar voorspellen kun je het dus blijkbaar niet. ?

Nummer 1 ongeveer 12 uur. Door de ruggenprik ging het ietsje langzamer. Rond 04:00 snachts hebben ze toen de vliezen gebroken en iets voor 8 was die er.

Nummer 2 00:04 vliezen gebroken. Thuis en gelijk persweeen en om 01:49 was die er. Dus binnen 1.5 uur. Maar toen veel naweeen gehad omdat dat dan zo snel gaat dat je lichaam eigelijk nog op bevalmodus staat.

Maar nu met de 3e zou ik wel graag de supersnelle.bevalling willen. Met de 1e moest ik met 24 weken al helemaal bedrust houden maar dan kan je wel merken dat je het fysiek zwaarder hebt. Met de 2e heb ik tot laatste moment nog wandelingen gemaakt van.minsens half uur per dag. Hoe fitter hoe beter geloof ik echt

1e spoedkeizersnede 
2e 5  uur en 20 minuten 
3e  5 uur en 10 minuten 
4e    8 minuten  9.27u vliezen gebroken en weeën en 9.35 u geboren.

De eerste duurde 18 uur.
Dacht dat de volgende bevallingen sneller duurder maar helaas.
Tweede bevalling was 27 uur.
Beide thuis & zonder pijnbestrijding.

Mijn verhaal wil je misschien niet horen. Nummer 1 duurde 29 uur, nummer 2 duurde 27 uur. Ik ben geen vlotte qua bevallen. Beide begonnen met gebroken vliezen en een ontsluiting die niet vorderde. Toch heb ik de 2e bevalling als veel minder heftig ervaren qua duur. Ik was veel langer ontspannen en kon bij nummer 2 de weeën langer opvangen. Nummer 1 was ook ruim een uur persen, nummer 2 is de wereld ingeschoten na 1,5 x persen. 

Terug
Bovenaan