Eerste bevalling duurde meer dan 24 uur, hoe snel ging de tweede bevalling?

De eerste duurde hier 32 uur, uiteindelijk wel natuurlijk gelukt thuis in bad. Bij de tweede begon het rond 12.30 te rommelen en om 15.06 had ik hem in m'n armen (nog maar net op tijd in bad voor de persfase, die duurde 6 minuten). Ben benieuwd naar de derde ?

Wat een verschillende verhalen. Mijn eerste bevalling duurde vanaf de eerste wee totdat ze er was 62 uur. Waarvan 3 uur persen en uiteindelijk nog met de vacuüm gehaald.

24 klinkt voor mij al als een droom. Maar goed we hebben er weinig invloed op. Ik nen nu 27 weken zwanger van de tweede en hoop op een betere bevalling. We gaan het zien.

Met de eerste zo'n 1,5 dag bezig geweest vanaf voorweeën tot geboorte. Het begon zondagochtend te rommelen, bouwde heeeeeeel langzaam op. Maandagochtend vroeg naar het ziekenhuis, maar alsnog pas eind de middag bevallen.

Bij de tweede rommelde het af en aan, al dagen. Toen het eenmaal door begon te zetten ben ik gestript, toen binnen 4 uur gebeurd ?

Mijn zus haar eerste bevalling was 9 uur
De tweede was 5 uur
De derde was 2 uur. 
Mijn moeder beviel opzich ook snel
Ik zelf kreeg avonds 22.00 weeën en 5.30 bevallen. Dus ook snel  voor een eerste zei verloskundige, ze gingen het in mijn dossier zetten. Ging om 2uur naar ziekenhuis voor ruggenprik maar daar aangekomen moesten we nog naar de kamer en wachten en infuus etc en toen gingen ze voelen had ik al volledige ontsluiting. Baalde heel erg dat ik geen ruggenprik kreeg. Vond het wel pijnlijk. Benieuwd hoe de volgende bevalling gaat. 

Eerste bij 7-8cm naar het zh. Was een sterrenkijker. Vanaf 06u regelmatige weeen, vliezen doorgeprikt, om 09u mbv tang en fikse knip zoontje geboren.
Tweede met 6cm (omstreeks 7u) en heftige weeen (eerst baarmoeder, dan onderrug, benen en dan weer opnieuw..) naar het zh. Na heel veel zeuren bij de zusters hebben ze om 10u eindelijk mijn vliezen doorgeprikt, waarna zoontje mbv knip om 11u is geboren.
Derde om 06.30u was ik in het zh. Ik kleed me uit, waarna ze konden voelen hoe ver ik was. Had 10 cm ontsluiting. Paniek in de tent, mocht gelijk liggen en persen.. Waren 5 vroedvrouwen/ zusters aanwezig. In mijn dossier staat 4 min geperst (was 3x) toen was dochtertje geboren. Ze was nog geen 3kg maar wel kerngezond. 
De jongens waren wat groter dan dat zij is en dat heb ik goed gemerkt.
Iedere bevalling is anders en iedereen ervaart pijn ook anders. Ik heb een relatief hoge pijngrens, daardoor wacht ik soms net iets te lang thuis met aanstalten maken om naar het zh te vertrekken.
Mijn weeen starten ook altijd in de nacht, omstreeks 01.u. Dan is het stil, en om 3u zet het weer wat door. Om 5-6u krijg ik op me kop dat we echt moeten vertrekken naar het zh. Aan mijn ademhaling weet mijn man dat het serieus is. Het is altijd goed gekomen. En iedere ervaring is anders! Heel veel succes met de laatste loodjes. 

De eerste 16 uur over gedaan, waarvan 2,5 persweeën, uiteindelijk met de vacuümpomp geboren. (Sterrenkijker)

De tweede 4,5 uur over gedaan, waarvan 20 minuten persweeën.

Het hangt ook af van heel veel factoren maar bij mij zei de verloskundige dat als je lichaam het eerder gedaan heeft, het de tweede keer beter weet wat het moet doen. Spieren zijn ook al wat opgerekt geweest dus als alles mee zit gaat het sneller.

Dankjulliewel allemaal voor het delen van jullie ervaringen! 

@Cvdpluijm, hoe lang heb je over het persen gedaan bij de tweede? En had je dat ook al gedaan/geprobeerd bij de eerste? 

@Gebruiker111771, dit zijn juist ook de dingen die in mijn hoofd spoken, en vind het prettig te lezen dat het ondanks dat het maar iets korter duurde wel beter te doen was. Had je iets anders gedaan ter voorbereiding de tweede keer?

@Lsh jij ook succes met het laatste trimester, hopelijk mag het voor jou ook soepeler gaan de volgende keer!

@Gebruiker10081387 oef, daar hoop ik niet op, maar we gaan het zien. Ik weet ook niet hoe lang mijn bevalling uiteindelijk geduurd zou hebben de eerste keer omdat er wegens allerlei omstandigheden besloten werd tot een keizersnede en ik dus die laatste cm ontsluiting nooit gehaald heb en geen persfase heb gehad.

Terug
Bovenaan