Eerste bij 7-8cm naar het zh. Was een sterrenkijker. Vanaf 06u regelmatige weeen, vliezen doorgeprikt, om 09u mbv tang en fikse knip zoontje geboren.
Tweede met 6cm (omstreeks 7u) en heftige weeen (eerst baarmoeder, dan onderrug, benen en dan weer opnieuw..) naar het zh. Na heel veel zeuren bij de zusters hebben ze om 10u eindelijk mijn vliezen doorgeprikt, waarna zoontje mbv knip om 11u is geboren.
Derde om 06.30u was ik in het zh. Ik kleed me uit, waarna ze konden voelen hoe ver ik was. Had 10 cm ontsluiting. Paniek in de tent, mocht gelijk liggen en persen.. Waren 5 vroedvrouwen/ zusters aanwezig. In mijn dossier staat 4 min geperst (was 3x) toen was dochtertje geboren. Ze was nog geen 3kg maar wel kerngezond.
De jongens waren wat groter dan dat zij is en dat heb ik goed gemerkt.
Iedere bevalling is anders en iedereen ervaart pijn ook anders. Ik heb een relatief hoge pijngrens, daardoor wacht ik soms net iets te lang thuis met aanstalten maken om naar het zh te vertrekken.
Mijn weeen starten ook altijd in de nacht, omstreeks 01.u. Dan is het stil, en om 3u zet het weer wat door. Om 5-6u krijg ik op me kop dat we echt moeten vertrekken naar het zh. Aan mijn ademhaling weet mijn man dat het serieus is. Het is altijd goed gekomen. En iedere ervaring is anders! Heel veel succes met de laatste loodjes.