Bij mij was het een beetje andersom (ik hoop in jou geval niet dat dat zo is).
Misschien kwam dit ook door de termijn van bevalling.
Bij onze eerste (meisje) was bevalling met 41+1. Bevalling duurde ong. 9,5 uur waarvan 7 min persen. Mijn bevalling stagneerde waardoor ik opwekkers kreeg maar daardoor kwam ik in een weeenstorm terecht. Had buik- been en rugweeen tegelijkertijd bijna 2 uur lang kon alleen maar op bed liggen dus dat voelde wel pittig. Toen onze dochter eenmaal geboren was kon ik gelijk alles zelf weer (wel zeer rustig aan maar zat een paar uur na de bevalling tussen de Kraamvisite alsof ik niet net bevallen was, ik was wel wat bleek). Onze dochter was met de geboorte 3002 gram en 44 cm
Mijn tweede bevalling was van een zoon. Deze duurde 12 uur en een kwartier met 4 min. Persen (ook met opwekkers omdat het stagneerde) hij werd geboren met 40+1 en was 3090 gram en 49 cm. Ook na deze bevalling kon ik vrij snel weer van alles doen. Ik had na deze bevalling wel hele erge naweeën (ben er 1 keer bijna van flauwgevallen, gelukkig merkte ik dat snel waardoor de kraamzorg onze zoon uit mijn armen pakte en ik gauw kon gaan liggen). Ik was wel blij dat ik fysiek gezien zo gauw herstelde want onze zoon werd heel erg ziek (hersenvliesontsteking en heel veel complicaties). Het was dus extreem hectisch met ziekenhuis bezoek etc. Als ik fysiek niet zo sterk was had ik niet zoveel tijd met hem door kunnen brengen als nu. Daar ben ik nu heel dankbaar voor want na 7 weken is ons zoontje aan alle complicaties overleden.
Nu zwanger van ons derde kindje
Ik ben sowieso altijd medisch (klein risico dat ik epilepsie aanvallen kan krijgen tijdens de bevalling, dan moet ik spierverslappers krijgen en spoedkeizersnede). Maar zal nu ook in het ziekenhuis bevallen zodat de baby en ik in de gaten gehouden kunnen worden omdat de baby een verhoogde kans heeft op hersenvliesontsteking. Ik moet onder controle blijven omdat ik (zoals het er nu uit ziet) antibiotica krijg via infuus tijdens de bevalling (ik ben drager van de bacterie dus om de kans te verkleinen kunnen ze tijdens de bevalling AB geven).
Ik ben dus enorm benieuwd hoe deze bevalling zal gaan al stel ik me erop in dat het heel erg medisch zal zijn (weeenopwekkers, evt. Inleiden, antibiotica, blijven in het ziekenhuis etc.) Alles ervoor over om de kans op een gezonde baby te vergroten. Al hoop ik wel dat ik natuurlijk kan bevallen en mijn herstel daarna ook zo vlot gaat.