eerste dagen hydrofielen luiers

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

vraagje :

tijdens de intake met de kraamhulp had ze het er over dat de kleine de eerste dagen geen papieren luiers aan mocht maar hydrofielen omdat ze willen kijken of de kleine genoeg plast ivm de borstvoeding

ikzelf vind dit dus kul en wil dit dus niet
ja maar we doen het toch zo was het antwoord

ik vind dit namelijk best wel onzin want een papieren luieren kunne ze ook wegen
en als je een aantal dagen in het ziekenhuis verblijft gebruiken ze toch ook geen hydrofielen luieres maar gewoon papieren.

of heb heb ik nu ongelijk??

groetjes moekje 38,5wkn

Gewoon voet bij stuk houden!!! Ik heb hier nog nooit van gehoord.

Wat een onzin! Aan een pampertje kan je ook voelen of er veel of weinig is geplast dus ik zou dat echt niet accepteren!

In het ergste geval vragen om een andere hulp lijkt mij!

gr mama van MD

hoi
dit is grote onzin hoor,hebben ze tegen mij niet gezegt de eerste keer,en weet je dat er bij de newborn van pampers een strip in zit die aangeeft wanneer er geplast is,dus gewoon gelijk pampers gebruiken hoor is veel makkelijker en de plasjes zijn toch heel geel de eerste dagen dus dat zie je meteen.gr wendy 21 wk zwanger tweede

Hoi,
Inderdaad onzin!!
Dan zou je dus ook van die luier/plastic broekjes etc moeten aanschaffen, want anders lekt alles door..ja toch?
Het is gewoon heel duidelijk in een pamper, of ieder ander merk hoor, te zien of er geplast is..
Als zij dat niet kan zien, dan ligt dat aan haar!
Gewoon niet aan meedoen, het is jouw kindje, en anders zeg je gewoon dat je zelf wel in de gaten houd of het plast.
Echt ook nooit eerder gehoord..Groet R,

ONZIN! onze kraamhulp deed gewoon pampers om hoor! Enne als ze geplast hebben weet je het meteen. Haal dan een weegschaal in huis dan kun je gewoon wegen.

gr,Ing

Nog nooit   van gehoord. Dat zou nog wat zijn dat ze jouw verplichten om katoen te gebruiken terwijl je dat niet wilt.

Bij mij was het juist andersom, ik wilde graag katoen gebruiken maar in het kraamzorghotel wilden ze liever dat ik papier gebruikte. Ik heb me toen wel laten ompraten omdat ik wel zag dat het voor hun makkelijker was, thuis heb ik toen gewoon katoen gebruikt. Maar ik hoefde dus niks extra aan te schaffen. Ze kunnen je echt niet verplichten om overbroekjes te gaan aanschaffen!

Wat een onzin zeg.

hier gebruikten ze ook pampertjes.

voet bij stuk houden

xxx Nienke

Lekker pampers halen hoor, wat een onzin. Heb je een keuken weegschaal? Zet die dan maar in de babykamer neer, kunnen ze elke luier wegen en weten ze precies hoeveel de kleine geplast heeft.

Ons dochtertje heeft met 8 maanden in het ziekenhuis gelegen omdat ze bijna uitgedroogd was en daar werd elke luier gewogen (omdat ze zoveel diaree had) en dan weten ze precies wat er aan vocht verloren is.

Gewoon lekker doen wat jij wilt, het is jouw kind.

Welke kraamzorgorganisatie is dat? Misschien zijn er meiden die ervaring hebben met die organisatie en weten of ze problemen maken.

Syl

Terug
Bovenaan