eerste dagen hydrofielen luiers

Hee moekje!

Ik vind het ook onzin hoor wat ze vertekd heeft. Ook ik heb bortsvoeding gegeven bij mijn zoontje en de eerste 24 uur heb ik in het ziekenhuius gelegen en daar gebruikten ze luiertjes van het merk pampers. Daarna thuis heeft de kraamverzorgster ook gewoon onze pampers gebruikt. Wel bestaan er luiers van Pampers met een plas indicatie... deze zou je de eerste dag kunnen gebruiken... Maar ze kunnen ook gewoon aan een luier zien en voelen of er genoeg geplast is hoor!!!

Was dit gesprek met diegene die ook echt bij julie in huiskomt of gewoon iemand van de organisatie...

Mocht je nu helemaal geen goed gevoel erbij hebben kun je altijd een tweede gesprek aanvragen. Mocht je nu een kraamverzorgende treffen waar je het absoluut niet mee kan vinden, mag je iemand anders laten komen!!!

Denk erom dat het JULLIE kindje is en dat de kraamverzorgende in feite bij jullie in dienst is!!!!

Heel veel suces meid!!!

Liefs, Marielle
28 wk, 5 dg

Wat ergerlijk! Alsof een volle plasluier trouwens de enige graadmeter is om te kijken of het kindje genoeg drinkt. Kijk naar het gedrag van de baby zou ik zeggen. Een tevreden kindje zegt meer dan genoeg. Neuh, en helemaal als ze je brutaalweg antwoorden dat ze het tóch doen, zou ik het gebruik van hydrofiele luiers niet toestaan!  

Verstoppen die hydrofiel luiers

Nee, hoor, hier heb ik nog nooit van gehoord. Want idd, dan moet je ook overbroekjes enzo gaan aanschaffen. Mijn zoontje kreeg gewoon vanaf dag 1 pampers om zijn billen... (ok, das dan wel 6 jaar geleden, maar goed)

Iemand zei over die strip in de pampers? Hoe werkt dat dan? Is me nog nooit opgevallen eigenlijk.

Moonpoontje
33 w 1d

Hoi moonpoontje,

Met die plasstrips dat is een lijntje aan de buitenkant van de luier. Als de kleine dan plast dan verkleurd die lijn groen. Dus als je kindje genoeg plast staat er een groenige lijn en anders verkleurd hij niet of niet donker genoeg. Dit zag ik ook voor het eerst bij onze kleine in het ziekenhuis en het zijn luiers van Pampers.

Gr Caressa

Hoi hoi

Ik moet eerlijk zeggen dat ze wel een beetje gelijk hebben!
Al is het maar voor twee a drie dagen!
En die poepies zijn nog rozenblaadjes, dus heel veel viezigheid heb je er niet van
(zo lang de kraamhulp wast en strijkt, zou ik me hierom niet druk maken!)
Ons zoontje, plaste namelijk niet genoeg (altans dat dacht men)
In een pamper zie je echt slecht of ze geplast hebben.
Die dingen absorberen zo gigagoed!!!
Dus bij de volgende zou ik ook voor een paar dagen voor hydrofiel gaan!!

Groetjes

O moet nog even reageren op Caressa,

Inderdaad erg handig die pampers van pampers.
Zijn alleen niet in de winkel tekoop,
hebben wij namelijk ook naar gezocht!!

Of je moet poliklinisch willen bevallen,
maar ja dan lig je nog geen 3 dagen in het ziekenhuis natuurlijk,
mits er complicaties zijn...

Groetjes

Hoi,

Ja ik moet toch minimaal 2 dagen in het ziekenhuis blijven dus dit probleem met hydrofiel luiers heb ik niet.
Maar onze kraamhulp bij ons zoontje heeft hier nooit moeilijk over gedaan. Ze heeft het nooit over gehad hydrofiel luiers. Ze pakte gewoon zelf automatische de pampers. Ons zoontje is namelijk thuis geboren maar moest daarna naar het ziekenhuis.

gr caressa

Terug
Bovenaan