Hallo,
Onze dochter heeft door uitdroging in het ziekenhuis gelegen en wij moesten van de artsen bij elke verschoning noteren hoeveel cc er geplast was, want dat kreeg ze dan namelijk via de sonde terug in ORS. En dat is heel simpel. Je weegt eerst (dat hoeft maar een keer, want die dingen wegen allemaal evenveel) een droge, schone, nieuwe luier. Dat gewicht schrijf je even op.
Daarna weeg je elke keer direct na het verschonen de luier en daar trek je het gewicht van een schone, droge luier vanaf. Gewoon een weegschaal neerzetten op je commode (digitaal is handig en nauwkeurig!) en je weet exact wat er uitgaat.
Ik ben van plan om dit bij onze tweede in de eerste weken ook te doen. Met borstvoeding is het wel erg fijn te weten of je kindje voldoende binnen krijgt. En je kunt niet altijd afgaan op het al dan niet tevreden zijn van je baby, want je hebt ook nog de categorie "stille hongerlapjes". Dat zijn de kindjes die erg tevreden overkomen, omdat ze nou een keer belachelijk lief zijn, denk ik, maar toch tekort komen...
Ik vind de methode van wegen een betere dan het gebruik van hydrofielluiers, omdat een klein plasje in een hydrofielluier zo droog is, en dan weet je ook niet meer of je kind een plasje gedaan heeft of niet.
Hopelijk heb je wat aan al onze verhalen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon nog een keer bellen met je kraambureau, hoor.
Ik heb ook zo'n vreemd gesprek gehad met mijn kraambureau. De dame die de intake deed, zei dat ik geen luierpakjes aan moest schaffen, maar broekjes en hemdjes. Ik vond dat nogal vreemd en ik had er ook niet zo'n trek in. Ik heb een paar weken later nog eens teruggebeld op een andere dag in de hoop iemand anders te krijgen (ik had haar naam opgeschreven). Ik vroeg hoe dit zat en deze dame begon heel hard te lachen en die zei: nee hoor, zo deden we dat 25 jaar geleden, maar als jij liever rompertjes hebt, wij ook!
Dus dat was gauw opgelost.
Groetjes,
Marjoke