eerste dagen hydrofielen luiers

Nog even een reactie, ik was even aan het kijken of die pampers verkrijgbaar zijn, maar ik las dus dat de luiers van de Lidl wel een plasstrip hebben.
Ik heb hier geen ervaring mee, iemand wel?

Gr Caressa

Die luiers met die plas strip heb ik de vorige keer in zo ´n leuke kadodoos gekregen.
Ik weet alleen niet meer in welke....
Daarom wist ik van dat bestaan af.

Ik zal eens even gaan surfen op pampers.nl en eventueel een mailtje sturen!

Als ik er meer over te weten kom zal ik jullie erover informeren!!!

Liefs, Marielle

He mariel,

Ik heb ook al een  mailtje verstuurd, maar heb nog niks gehoord.
Als we met zijn alle  nu een mailtjje sturen, voelen ze zich misschien wel aangemoedigd om die dingen te verkopen.....hahaha

gr Cares

Hoi hoi,

Hier gaan we ook gewoon de pampers vanaf dag 1 gebruiken hoor. Toen ik een gesprek heb gehad met de kraamzorg heeft ze daar niet naar gevraagd.

Liefs Fruit Girl 35 wk en 6 dgn

Hoi,

Als onze kraamhulp twijfelde dan hield ze de luier tegen het licht. Je kan dan heel goed zien of er plas in opgenomen is. Dat worden donkere plekken.
Aan de andere kant, als de kraamhulp verschoont, wast enz. zou het mij ook niet heel veel uit maken.

Groetjes

Hoi,

Ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar ik weet van mijn eerste kindje dat je in pampers wel erg moeilijk kunt zien of een kindje genoeg plast.  Onze kraamverzorgster  deed er een wc papiertje bij in en vertelde dat we zo konden zien of mijn zoontje genoeg plaste. Nu vertrouwde ik hier volledig op, maar na zes weken bij het consultatiebureau te komen bleek dat ons zoontje ondervoed (!) was. Hij had echt honger geleden, maar huilde helemaal niet om eten. Nu blijkt dat als een kindje echt honger heeft zijn lijfje alle energie nodig heeft om in leven te blijven en dus niet gaat huilen. Echt vreselijk. Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar ik kan me voor de bijv. de kraamtijd voorstellen dat het daarom goed is om hydrofiele luiers te gebruiken. Om alle risico's uit te sluiten. Ik heb het niet aan mijn kindje gemerkt dat hij te weinig kreeg, terwijl ik dagelijks werk met kleine kinderen.

Liefs Mariëlle

Hallo,

Onze dochter heeft door uitdroging in het ziekenhuis gelegen en wij moesten van de artsen bij elke verschoning noteren hoeveel cc er geplast was, want dat kreeg ze dan namelijk via de sonde terug in ORS. En dat is heel simpel. Je weegt eerst (dat hoeft maar een keer, want die dingen wegen allemaal evenveel) een droge, schone, nieuwe luier. Dat gewicht schrijf je even op.
Daarna weeg je elke keer direct na het verschonen de luier en daar trek je het gewicht van een schone, droge luier vanaf. Gewoon een weegschaal neerzetten op je commode (digitaal is handig en nauwkeurig!) en je weet exact wat er uitgaat.

Ik ben van plan om dit bij onze tweede in de eerste weken ook te doen. Met borstvoeding is het wel erg fijn te weten of je kindje voldoende binnen krijgt. En je kunt niet altijd afgaan op het al dan niet tevreden zijn van je baby, want je hebt ook nog de categorie "stille hongerlapjes". Dat zijn de kindjes die erg tevreden overkomen, omdat ze nou een keer belachelijk lief zijn, denk ik, maar toch tekort komen...

Ik vind de methode van wegen een betere dan het gebruik van hydrofielluiers, omdat een klein plasje in een hydrofielluier zo droog is, en dan weet je ook niet meer of je kind een plasje gedaan heeft of niet.

Hopelijk heb je wat aan al onze verhalen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon nog een keer bellen met je kraambureau, hoor.
Ik heb ook zo'n vreemd gesprek gehad met mijn kraambureau. De dame die de intake deed, zei dat ik geen luierpakjes aan moest schaffen, maar broekjes en hemdjes. Ik vond dat nogal vreemd en ik had er ook niet zo'n trek in. Ik heb een paar weken later nog eens teruggebeld op een andere dag in de hoop iemand anders te krijgen (ik had haar naam opgeschreven). Ik vroeg hoe dit zat en deze dame begon heel hard te lachen en die zei: nee hoor, zo deden we dat 25 jaar geleden, maar als jij liever rompertjes hebt, wij ook!

Dus dat was gauw opgelost.

Groetjes,

Marjoke

Terug
Bovenaan