Eerste echo niets te zien...

Vandaag hebben we onze termijn echo gehad. En vreemd genoeg was er helemaal niks te zien! Hoe raar is dat?

Op mijn verjaardag hebben we de eerste positieve zwangerschapstest gehad. Dat was 24 oktober. Hierna heb ik ook nooit iets in de richting van bloed verlies of krampen gehad. Niks wat duidt op een miskraam. Dit zou ik echt wel gemerkt hebben want dit heb ik al eens eerder mee gemaakt.

Volgens de clearblue test (26 oktober) zou ik tussen de 5 en 6 weken zwanger zijn. Dan nu tussen de 7 en 8 weken? Dan zou er toch iets te zien moeten zijn?

Voor de zekerheid net nog 3 testen gedaan en ben toch wel degelijk zwanger volgens die dingen... Over twee weken moeten we weer komen voor een echo..

Ben redelijk gefrustreerd, wie heeft hier ervaring mee? Ik snap er helemaal niks van.

 
Hebben ze je zo naar huis gestuurd? Geen bloedonderzoek, niet gecontroleerd op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Wat vreemd, want met 7 weken zou er idd. echt al iets te zien moeten zijn.
Misschien kan je je huisarts bellen om te vragen om een bloedtest te laten doen.
 
Ze heeft alleen gecheckt op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar dat kon ze ook niet zien. Ze zei dat ik nog maar 's een test moest doen om te zien of ik nog steeds zwanger was en heeft een nieuwe afspraak met me gemaakt voor over twee weken

Eén dikke vette prutser als je het mij vraagt. In het begin wat vragen stellen over mijn vorige zwangerschap. Al met al een rot zwangerschap gehad toen dankzij mijn ex die mij toendertijd van de trap gegooid heeft waardoor ik één van de tweeling verloren ben. Duidelijk gezegd dat ik een nieuwe partner heb.Etc etc. En wat doet ze? Schrijft de naam van m'n ex in het boekje. Onder het kopje "vader"

 
hmmm..raar mens! sorry dat ik het zeg.
Het kan natuurlijk zijn dat je nog vroeger in je zwangerschap bent als je denkt, dan kan het soms moeilijk zijn om wat te zien. Wel vervelend dat je nu 2 hele weken moet wachten. Kunnen ze niet sneller wat doen?
 
oepsss dat is niet leuk!!!
Maar ik zou zeggen actie ondernemen.
Ik heb twee keer een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad. De eerste was ik gewoon zwanger ik zou een paar dagen nadat het heel erg mis ging een echo krijgen maar telaat.
Ik was toen net 7 weken zwanger. het is toen mega fout gegaan. De kleine zat in mijn eileider en die is geknapt met het gevolg dat ik in shok toestand en zeer kritiek met loeiende sirenes naar het zieknhuis ben gebracht. ik had inmiddels al 3 liter bloed in mijn buik ik heb na de operatie een poosje op de IC gelegen dus het was niet niks.

afgelopen mei was ik opnieuw zwanger door middel van iui) ik moest redelijk snel voor een echo met 6 weken omdat een buitenbaarmoedelijke zwangerschap is verhoogd wanneer je er 1 hebt gehad, en helaas op de echo was niets te zien. Na veel twijfelen hebben ze me naar huis laten gaan en de volgende dag moest ik weer komen om mijn bloed waarden te laten bepalen. en de volgende dag was het niet goed, de bloedwaarden waren gestegen wat duid op een zwangerschap maar van zon hoge waarde moet je een kleine zien zo niet dan kan het niet anders dan ergens anders zitten.
meteen ben ik op de spoed ok gezet en ja hoor daar zat mn kleine in mijn enige overgebleven eileider.

Meid ik ga je haast smeken ( omdat het zo ingrijpend was hier...) ga zo snel mogelijk naar een andere arts of gyn. ik wil je zeker niet bang maken maar ik denk echt dat je stappen moet onder nemen en wat die verloskundige betreft... GRRRR klacht indienen!!! en wel zo hoog mogelijk

sterkte
 
Ik ga zeker weten bellen morgen met de HA. 't liefst heb ik een doorverwijzing naar het ziekenhuis afdeling gynaecologie, daar heb ik nog het meeste vertrouwen in.

De VK bracht het verhaaltje eigenlijk zo dat we maar uit moesten gaan van een miskraam. Sorry hoor op 't moment kon ik niet zoveel zeggen want was een beetje shockt, maar ga der nu 't liefst heen en sla der 't liefst gigantisch hard in der gezicht. Ook al zou 't een miskraam worden, dan ga je dat nog niet op die manier als zij 't deed zeggen. Met jawel, een vriendelijk glimlachje erbij. Grrrrrrr
 
Met een miskraam moet er toch iets te zien zijn. Bij mij was er toen duidelijk een vruchtzakje te zien, alleen leeg...
Maar niets te zien en een positieve test kan haast niet. Buitenbaarmoederlijk is volgens mij alleen echt uit te sluiten door bloedonderzoek.
Morgen dus gelijk bellen met je huisarts! En inderdaad vragen of je naar het ziekenhuis kan. En nooit meer naar dat mens terug gaan hoor!

Heel veel sterke morgen!
 
Terug
Bovenaan