Eerste echo niets te zien...

Ivfmama, een vriendin van mij had ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, die werd afgedaan als een miskraam. Ze was nog net op tijd in het ziekenhuis, eileider was gebarsten en de buikholte vol bloed, dus gelijk geopereerd en ze had ook niet veel later die dag moeten komen.
Vandaar dat ik er ook op gespitst ben.

Joycesdh, heb je een inwendige echo gekregen of uitwendig?
 
Reisa... ja erg he bij mij was dat net zo toen ik bijkwam op de IC stond de arts naast mijn bed, en ook mijn ouders en man met een witte snoet, maar toen pas werd mij duidelijk hoe ernstig het was geweest. De arts verzekerde me dat het geen half uur later moest zijn of ik was er niet meer geweest.
vreeslijk!!! ik had net zo als je vriendin ook de buik vol bloed ( en niets van onderen, dan zeggen ze ook altijd nog als je geen bloed ziet is het goed..)

Maar lieve Joy he is het met jou?? ik hoop dat je al meer weet.
Heel erg veel sterkte!!!

mama conny, inprecipe merk je geen verschil met een gewone zwanger schap, gewoon een positieve test en gewoon moe en misselijk. Het kan zijn dat je buikpijn krijgt of wel gaat bloeden dit wijst op een BBZ ( buitenbaarmoedelijke zw. ) dus je merkt het anders niet echt op dat is het enge er aan. in het ziekenhuis komen ze er alleen achter als ze niets in je baarmoeder zien en je bloedwaarden echt hoog zijn dus er behoorlijk veel hcg in je bloed zit.
de eileiders kunnen ze helaas niet op de foto zetten dus bij een echt serieuze verdenking ga je direct op de ok gezet worden.

dit is niet allemaal om je bang te maken, maar je kan het beter voor zijn als dat je eileider knapt, dan lig je en een week in het ziekenhuis met een wond van 12 cm op he buik, daarna moet je nog 6 weken thuis plat.
als ze het voor zijn loop je niet het risico dat je te veel bloed verliest en dat fataal kan zijn en ben je sneller weer op de been.
 
beangstigend zeg. kheb verder nergens last van hor.
ben nu bijna 6 weken. maar ik merk dat ik wat angstiger ben dan bij mijn dochter. vandaar.
kheb de eerste echo pas over 4 weken.
 
Hoi ivfmama

Ik heb vanmorgen het hele verhaal uitgelegd aan de assistente van de HA. Die zei dat een positieve test wel degelijk wijst op zwangerschap dat misleid absoluut niet. En dat ik inderdaad een miskraam wel gemerkt zou hebben en als dat het geval zou zijn daar nog wel wat van te zien zou zijn.

Het was volgens haar ook nog een optie dat het vruchtje misschien nog veel jonger is. Want soms is het pas echt goed te zien na een termijn van 8 weken.

Ik moet aanstaande donderdag langskomen voor onderzoek door de HA en de verwijst me door naar het ziekenhuis voor een inwendige echo om alles goed te controleren. @ Reisa - ik heb een uitwendige echo gehad bij de VK, heb nog gevraagd om een inwendige maar dit was volgens haar niet nodig.

Ben toch wel bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, omdat dit inderdaad in het begin gewoon niet te onderscheiden is van een gewone zwangerschap. Tot dat het te laat is... Het zou knap vervelend zijn, maar goed, beter voorkomen dan genezen!

Bedankt voor jullie steun! Heb heel veel aan jullie berichtjes. Ben namelijk behoorlijk gefrustreerd en eigenlijk wel heel erg verdrietig want we hoopten allemaal op ander nieuws. Ik zal donderdag wel even een update schrijven over het onderzoek bij de HA.
 
hey,

ik ben blij dat je even wat van je laat horen meid!!
Goed dat je bij de ha bent geweest.
maar... had je een uitwendige echo?? dan is het toch logische dat je misschien nog niets ziet, wat een verloskundige zeg man man ik ben nu 8,2 en ik heb gister een echo gehad maar uiteraard inwendig, het is nog zo klein eigenlijk!!! dus... je weet het maar nooit.
en hoe dan ook, we blijven je steunen!!
 
Ik heb het ook gehad dat bij de eerste echo niks te zien was. Maar ze stelden ons meteen gerust dat dat vaak gebeurde bij de eerste echo. En vooral als je nog maar 8 weken bent. Ook stelde ze ons voor om meteen een inwendige echo te laten maken.
En ja hoor inwendig was ons babytje goed te zien en het hartje klopte ook.
Hopelijk zie jij dat ook als je een inwendige echo krijgt. Veel sterkte met het wachten.
 
Joyce, als je een uitwendige echo hebt gehad met een week of 7 begrijp ik dat er een grote kans is dat er niets te zien is. Maar om dan te zeggen dat je een miskraam hebt gehad die je niet hebt gemerkt is op zijn minst een beetje vreemd.
Ik hoop dat je snel een (inwendige) echo kan krijgen in het ziekenhuis via je huisarts en zo wat zekerheid krijgt.
En zoek een andere verloskundige!

PS Ik weet niet meer wie het vroeg maar die vriendin van mij met een bbz had bloedverlies en krampen, vandaar dat het werd afgedaan als een gewone miskraam. Maar de krampen waren enorm pijnlijk en duurde al een paar dagen. Toch werd ze niet serieus genomen. Ik geloof dat de meeste vrouwen wel pijn voelen, er groeit namelijk iets op een plek waar dit niet kan.
 
Terug
Bovenaan