Eerste hapje

Wanneer gaan jullie daarmee beginnen of zijn jullie er al mee begonnen? Ik denk dat ik eigenlijk 6 maanden exclusief BV wil blijven geven, maar ben er eigenlijk nog niet uit.

Ben ook een beetje de rapley methode aan het uitzoeken of ik dat iets vind, zijn jullie daar bekend mee? En zijn er nog andere methodes? Of gewoon alles gepureerd?

Liefs

Wij hebben toevallig vrijdag en zaterdag een potje peer aangeboden. We hadden de potjes uit zo'n zwangerschapsbox, maar ik ben van plan alles zelf te maken. Aangezien ze het eten altijd interessant vindt was ik benieuwd hoe ze een fruithapje zou vinden. Een paar lepeltjes gingen er wel in maar of ze het nou echt wat vond weet ik niet. We hebben daarom besloten het over 2 weken als ze echt 4 maanden is nog eens te proberen.
Zover ik begrepen heb is met BV het verstandigst om te wachten tot 6 maanden, maar wellicht zijn er ook al moeders die er eerder mee beginnen. Wij blijven in ieder geval tot 6 maanden alles gepureerd aanbieden, maar wel de losse smaken en niet zoals de potjes, alles door elkaar. En dan vanaf 6 maanden willen we ook de Rapley methode gaan toepassen. Afhankelijk hoe dat gaat zal er misschien wat gepureerd eten bij moeten als ze niet genoeg eet uit het handje.

Hier de eerste 6 mnd uitsluitend BV (maar voor elk kindje is dat aan te raden hoor, de darmpjes zijn gewoon nog niet eerder gerijpt) en dan rapley erbij.
BV blijft het eerste jaar de hoofdvoeding en bijvoeding is bijvoeding. Dus het maakt niet uit of ze straks veel of weinig eet.

Wat is niet genoeg Aviya? Rapley gaat er van uit dat kindjes zelf aan kunnen geven dat ze genoeg hebben gehad. Stel dat dat nou maar 2 hapjes is, en ze willen dan niet meer. Is dat dan niet genoeg volgens jou? Kun je niet gewoon FV ook de hoofdvoeding laten en bijvoeding als bijvoeding laten? Stel dat ze gewoon standaard1 blijft drinken mag je altijd een liter FV per dag aanbieden toch?

Ik ga het net zo dan als ikkeislaura. Alleen meteen een vraagje Laura; kun je ook de eerste 6 maanden alleen flesvoeding geven en dan rapley? Want Fay krijgt de fles. Of moet ik dan eerder starten met bijvoeding? Daar kom ik dus niet uit omdat alles wat ik lees over rapley er vanuit gaat dat je bv geeft.

Oh ja Aviya, wat Laura zegt heb ik ook gelezen, je hoeft naast rapley geen gepureerd eten aan te bieden omdat het bijvoeding is. Baby's die meer krijgen dan ze Zelf opeten kunnen anders last krijgen van de darmpjes.

Wij zijn afgelopen week rustig aan begonnen met fruit. Ook ik had een potje peer in een box haha. Ze vond het wel lekker, ze heeft meteen al iets van 10 hapjes gegeten! Wij twijfelen over de rapley methode. Vind het gepureerde wel net zo makkelijk eigenlijk. Maar dat zien we nog wel. Wij geven gewoon de volle flessen en als ze eenmaal genoeg fruit eet dan gaat er vanzelf een fles af is mijn ervaring.

Liefs ciomama

Aniek krijgt regelmatig wat fruit. ze vind het heel lekker en laat duidelijk merken dat ze nog een hapje wil. soms krijgt ze wat uit een potje maar ik probeer het altijd zelf te maken. zit veel meer smaak aan. ze heeft geen last van de darmen er van, poept net als anders.zij vind het echt lekker dus krijgt het gewoon van me, ookal zeggen ze dat het nog misschien niet goed is. sander en ik kregen zelf vroeger al veel sneller en veel meer fruit. ze veranderen altijd alles, kan best zijn dat het over een paar jaar wel weer verstandig is om het eerder te geven. ik ben er gewoon voor dat ze verschillende smaken leert kennen en wij zijn er zelf ook zonder problemen groot mee geworden dus ik geloof niet dat het kwaad kan.

Hier wordt elke dag om 10u een half potje fruit gegeten. Een heel potje is nog teveel dus doen we een halve en daarom maak ik t nog niet zelf. Als ze zometeen een hele pot gaat eten dan maak ik t zelf en dan met liga erdoor. Ze is nu sinds zaterdag naar 4 flessen gegaan met dat halve potje dus en dat gaat prima, vrees alleen dat wanneer ik haar het hele potje ga geven dat ze dan weer een fles laat vallen haha.

xx

Terug
Bovenaan