Eerste hapje

Ik wil na de 6 maanden BV toch gaan afbouwen en met KV gaan beginnen, dan kan je toch ook nog wel de rapley methode toepassen? Ik begin me er nu pas in te verdiepen, dacht namelijk dat je op z'n vroegst met 4 maanden kon beginnen met hapjes zo zie je maar die iedereen het anders doet.

Ik dacht al bijna dat ik de enige was die 6 maanden uitsluitend BV wilde geven, in mijn omgeving begint iedereen al eerder met hapjes of ze nou BV voeding geven of KV.

Maarja moet het natuurlijk allemaal ook aankijken hoe het gaat, misschien wil meneer al met 5 maanden iets erbij. Dan ga ik niet nog een maand wachten met iets extra's geven.

Ik begreep indd ook dat de rapley methode inhoudt dat het kindje bepaalt hoeveel hij eet, dus als hij niet meer wil is het gewoon klaar.

[Ik ga het net zo dan als ikkeislaura. Alleen meteen een vraagje Laura; kun je ook de eerste 6 maanden alleen flesvoeding geven en dan rapley? Want Fay krijgt de fles. Of moet ik dan eerder starten met bijvoeding? Daar kom ik dus niet uit omdat alles wat ik lees over rapley er vanuit gaat dat je bv geeft.]

Ja hoor dat kan perfect :) Ik ken ook wel flessenkindjes die rapley doen. Ongeacht of je FV of BV geeft, de darmpjes zijn voor 6 mnd nog niet rijp voor bijvoeding. Er zitten dan nog kleine gaatjes in de darmen waardoor stoffen die normaal tegen gehouden worden er nu wel door kunnen gaan.
Vooral als Fay de fles op verzoek krijgt en daardoor nu al zelf mag bepalen hoeveel ze drinkt en wanneer ze drinkt (zolang ze maar niet boven die liter blijft) kan ze straks goed rapleyen..

Die kindjes die ik ken de rapleyen en fles krijgen gaan alleen niet over naar flesvoeding 2, maar blijven op 1 steken. Omdat je dan vast kan houden aan die 1 liter per dag en FV dan de hoofdvoeding kan blijven. Als je overgaat naar FV2 gaan ze ervan uit dat groente/fruit de hoofdvoeding is en FV de bijvoeding wordt!

Irismomtobe:Zie hierboven :) En nee hoor, je bent niet alleen met 6 mnd uitsluitend BV :) Ik ken hordes vrouwen die dat zo doen (wel allemaal D&Vers eigenlijk)

heb nu 3 kindjes en kijk bij alle 3 waar ze aan toe zijn,dochter was ruim 5 mnd,zoontje al met ruim 3,5 mnd(hij vond ook meteen erg lekker)was begonnen met appel en peer en pureerde dat dan.nu met Rivano weet ik zeker dat 6 mnd wachten te lang is dus ook hier met 4 mnd weer aan de fruit en groentes...begin weer met peer en appel,later banaantje omdat dat vaak stopt.ben zelf niet van de potjes als ik thuis ben en ga weer pureren...ben zelf ook niet van de Replay methode,ben veel te bang dat ie er in stikt durf het echt niet hoe groot de succesverhalen ook zijn....hou mn hart al vast als ze met 8 mnd hun 1ste boterhammetje krijgen haha.
maar goed iedereen zijn keuzes

liefs jootje

hier geeft deze moeder ook zeker de eerste 6 maanden volledig bv, bij voeden kan nog genoeg, ik heb een zoontje die ik toen ook ging bijvoeden maar hij was gewoon on verzadigbaar en wil nog net zo veel bv en wat ikkeislaura al schreef het is beter voor de darmpjes en aangezien mijn meisje daar nu nog erg last van kan hebben hou ik het liever voorlopig op bv ook lekker makkelijk voor de vakantie straks niets extra's mee tenemen.

Idd mv6 :)

[ Hey Laura, bedankt voor je reactie! Daar heb ik echt wat aan. Dus dan blijf ik de flesvoeding 0-6mnd geven ipv de opvolgmelk als ik jou goed begrijp? ]

Japz! Het is natuurlijk wel een beetje aftasten. Als je merkt dat je kindje toch best wel grote hoeveelheden binnen krijgt en daarom minder flessen vraagt is het wel raadzaam om dan over te stappen naar opvolgmelk.
Maar de meeste rapley kindjes eten niet direct een hele stronk broccoli/hele boterham ;) Het gaat er in eerste instantie om dat ze mogen proeven/voelen/beleven wat eten is, dus kleine hapjes of alleen maar likjes is ook goed :) Of alleen maar kneden met je vingers en hopen dat het bij je mondje terecht komt en dan per ongeluk toch wat in je mond krijgen en daar dan verbaasd over zijn! Het is zo leuk om kindjes te zien rapleyen :D

Ik vind het straks wel aftasten wanneer ik het beste kan voeden dan.. Ik denk dat ik tussen 2 voedingen in ga rapleyen of vlak na een voeding ofzo. Mijn zoontje weigerde al vrij vlot de middagborst als toetje omdat hij dan de boterham had gehad, maar als ik voor die tijd BV gaf en dan de boterham at hij de boterham ook op.
Maar doordat ik toen luisterde naar het CB kreeg hij met 6 mnd nog maar 2 voedingen *doink* en met 8,5 mnd was het gedaan met de BV (maar hij wou ook niets anders meer, geen pap en geen FV in een fles).

Omdat mijn doel met kleine meid toch minstens 1 jaar BV als hoofdvoeding en minstens 2 jaar voeden ga ik er van uit dat ze dit hele jaar nog wel 8 voedingen op een dag gaat krijgen. Maar dat duurt nog 3 mnd voordat ik daar over na moet gaan denken ;)

Hoi ik ga denk ik eerst met rijstebloem in pap vorm starten, op die manier leert Kyan ook eten van een lepel. Vind zelf het fruit en groente nog erg vroeg. Dit ook omdat hij met zijn huid nu erg reageert. Heb ook het idee dat hij er nog niet echt aan toe is.
Ga dan denk ik in de 5e maand beginnen met het fruit en groente hapje.
Maar omdat hij zo spuugt, twijfel ik ook wel weer een beetje. Weet het gewoon niet

Wil wel de replay methode gaan doen. Gewoon stukjes en dan afhappen. Kijken hoe dat gaat
x

Terug
Bovenaan