Eerste keer zwanger. Advies nodig!!

<p>Hallo dames.</p><p>Dit is mijn eerste zwangerschap. En ik weet het allemaal niet meer ik voel me helemaal niet lekker. Geen fijn gevoel. Ik voel me alleen maar ziek en zieker worden ik ben nu 7 weken zwanger. Volgende week de eerste echo vind het zo spannend. Gisteren leek ik wel buikgriep te hebben ik was zo bang ik dacht oh maar ik ben zwanger en nu. Ik wilde niks eten  want alles kwam er weer uit. Ik heb heeel veel water gedronken en wat thee. Fruit zoals sinasappels en appels. Ik slaap al dagen super veel maar voel me echt moe. Ben al een week vrij van werk omdat ik mij zo ziek voel. Vandaag ben ik even naar buiten gegaan en heb wat groenten soep gekookt om toch wat vitamines binnen te krijgen. Maar ben nu gewoon helemaal uitgeput !</p><p>Ik heb nog even een vraagje, zijn er dames die geen foliumzuur pillen gebruiken/gebruikt hebben tijdens de zwangerschap? Ik houd namelijk niet van pilletjes slikken. Is er misschien iets anders wat ik kan innemen wat het zelfde effect heeft als foliumzuur? </p><p>Groetjes Chantal.</p>

Gefeliciteerd! Je bent zwanger! Haha.
Afschuwelijk die misselijkheid en vermoeidheid, heb er zelf ook lastig van gehad maar liefst 13 weken lang, en laatste trimester ook weer doodop.

Foliumzuur bestaat ook in smelttabletjes en ik dacht ook wel in een olie vorm! Even naar googlen. Succes bij je eerste echo!

Dankjewel haha! 
Oh top ga ik even Googlen dan. Pfff jeetje ja ik hoor ook wel dat het na 13/16 weken over gaat. Hoop het wel ! Want dit is niet te genieten hoor pffff.

Zwanger zijn is niet altijd een pretje nee... Ik kan ook geen pillen wegkrijgen en gebruikte smelttabletten, zijn maar kleintjes. Je hebt ze foliumzuur + vitamine D (ook nodig in de eerste weken). Het zal misschien niet helpen tegen overgeven, maar tegen misselijkheid zou je crackers kunnen proberen. Bijv. van die minicrackers die je kunt breken.

Welkom in de wereld van zwanger zijn! Gefeliciteerd! 
Ik ben ook zo misselijk geweest, bij de eerste tot 12 weken en bij de tweede tot 17 weken. Alles kwam er weer uit. Ik wil je wel mee geven dat niks eten het juist erger maakt. Probeer hele kleine beetjes de hele dag door weg te knabbelen. En uitvinden wat wel gaat. Bij de ene is dit anders dan bij de andere. Ik kon bijvoorbeeld slecht tegen groente en had vooral droge dingen nodig, wit brood, rijstwafels, mariakaakjes, en dan probeerde ik tussendoor hier en daar voedzame dingen te eten. Kaas en junkfood ging verrassend goed ? Maar het spugen bleef. Ik heb uiteindelijk beide keren Emesafene geslikt, waardoor het dragelijk werd. Ik kon weer eten en het spugen verminderde tot 0-2 keer per dag. Maar misselijk bleef ik wel. De gyn schreef het de eerste keer voor en de tweede keer heb ik het via de huisarts gevraagd. 
Doe rustig aan en hopelijk wordt het snel beter! 
Oh en de foliumzuur is juist in die eerste weken zo belangrijk. Dus zorg dat je het gauw binnen krijgt. Het is een van de weinige vitaminen die essentieel is voor de groei van je kindje. Via je voeding krijg je het nu ook niet binnen. Je kan ook je verloskundige of huisarts vragen om andere opties dan een pil. 

Terug
Bovenaan