Eerste keer zwanger. Advies nodig!!

Ja zeker gehad! De baardolie van mijn man ? Maar ook gewoon hele heftige geuren, zoals gebakken vlees of een curry. Ik douchte ook een tijd met neutral spullen, omdat mn normale spul te sterk rook. 

Dit klinkt heel bekend! Ik ben op dit moment ook 7 weken zwanger en zit thuis in de ziektewet omdat ik zo extreem misselijk ben, oververmoeid en ontzettend last heb van mijn darmen. Het lijkt wel buikgriep maar kan natuurlijk ook door de zwangerschap komen. Ik kan geen enkele geur verdragen en heb nu van de dokter medicijnen gekregen tegen de misselijkheid en braken maar tot nu toe nog weinig succes. Aanstaande maandag de eerste echo dus ik ben heel benieuwd! Ik probeer heel de dag door iets te eten maar mijn darmen spartelen ontzettend tegen. Ook val ik veel af in een korte periode.
Wanneer moet je echt aan de bel trekken?

Oh jaa herkenbaar! Ik douch eigenlijk altijd met rituals en de laatste keer vond ik het zo vies ruiken! Ik had m'n man laten ruiken en die rook niks haha.  Vanaf wanneer droeg je zwangerschaps broeken? Sorry heb zoveel vragen haha 

Ik heb dus precies hetzelfde! Ik ben ook al een week thuis nu. En ook maandag mijn eerste echo. Inderdaad ik had volgensmij ook last van buikgriep maar vooral heel veel diarree. Ben erg misselijk deze dagen maar overgeven gaat niet.

[quote quote=10527838]Oh jaa herkenbaar! Ik douch eigenlijk altijd met rituals en de laatste keer vond ik het zo vies ruiken! Ik had m’n man laten ruiken en die rook niks haha. Vanaf wanneer droeg je zwangerschaps broeken? Sorry heb zoveel vragen haha[/quote]
Al vrij vroeg. Bij de eerste vanaf 11 weken, en bij de tweede met 7 weken. Mijn darmen bliezen erg op. Maar dit is heel verschillend van vrouw tot vrouw hoor. Sommigen hebben het echt pas veel later nodig.

Ik was ook super misselijk in het begin, vooral bij geuren. Als mijn man koffie dronk of pepernoten at, dan kon ik maar beter alvast naar de wc lopen, want die geur kon ik echt niet hebben (pepernoten seizoen is nu gelukkig voorbij, haha). 
Als je genoeg groente en volkoren graanproducten binnenhoudt heb je in principe geen foliumzuur (vitamine B11) suppletie nodig. Maar dan zou ik wel echt even met bijvoorbeeld de eetmeter app van het voedingscentrum een week of langer heel secuur invullen wat je allemaal eet (en binnenhoud) op een dag en kijken of dat voldoende is voor een zwangere vrouw. Waarschijnlijk is een alternatief supplement makkelijker. Ikzelf kreeg het in het begin van mijn zwangerschap in elk geval niet genoeg binnen uit voeding, omdat ik heel veel dingen ineens niet of amper nog kon eten zonder meteen over te moeten geven, en brood (een belangrijke bron van foliumzuur) was een van die dingen die ik ineens totaal niet verdroeg. 

Ah gefeliciteerd!! ?

Ach ja herkenbaar hoor.. Ik was tot 16 weken zwangerschap erg misselijk. Eerst gedurende de hele dag, later alleen de ochtenden.
Ik kon later beginnen met werken toen, dat hielp enorm.
Probeer inderdaad door de misselijkheid heen te eten.. kleine crackertjes/toastjes at ik met name veel. En zoute dingen zoals soep óf een lekker chipje af en toe vond ik ook heerlijk. ?

Ik droeg zwangerschapsbroeken vanaf week 15, had toen echt al een mooi klein buikje én werd gek van alles wat knelde ?.

Terug
Bovenaan