Eerste kindje met hoe veel weken geboren?

Wees alsjeblieft blij als je kindje blijft zitten tot in ieder geval 38 weken! Hier drie kindjes te vroeg geboren (eerste met 37 weken, daarna een tweeling met 33 weken). Het is echt niet fijn als een kindje te vroeg wordt geboren. Vooral de tweeling met alle (couveuse) zorgen die erbij kwamen kijken was vreselijk. Ik geloof best dat je je zwangerschap zat bent, maar hoe groter en sterker je kindje straks geboren wordt hoe meer profijt je er dan van zult hebben als het goed is:) 

Mijn zoon is met 35+3 weken onverwachts geboren. Ik was het destijds ook "zat". Nu denk ik alleen maar: had hij maar tot 40 weken blijven zitten. Dat had ons een hoop stress en angst bespaard. Gelukkig had hij een mooi gewicht van 2692 en mochten wij na 5 dagen ziekenhuis naar huis. 

Hoe langer de baby in de buik zit, hoe sterker hij eruit komt. Ook oefent hij de laatste weken het zuigreflex voor aan de borst.

Ik hoop voor jou en de kleine dat hij lekker blijft zitten tot 40 weken. Hou vol!

Eerste 41+4
Tweede 40+3
Derde 40+2
?Dus niet alleen de eerste die de 40 weken niet voldoende vond. 
Nu 17 wkn zwanger van nr 4 en ben benieuwd....

Hoi allemaal,
Onze dochter, 1ste kindje, werd geboren met 35 weken en 3 dagen. Mevrouw was gewoon klaar en heeft uiteindelijk maar 6 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze het zo goed deed. Nu 12 weken zwanger van nummer 2 maar hierbij toch 20 procent kans op dat deze ook te vroeg kan komen.
Groetjes,
Jessica

Terug
Bovenaan