<p>Hoi Allemaal,</p><p>Lang heb ik getwijfeld om een topic aan te maken, maar aangezien het deze maand weer een kleine teleurstelling is en ik nog niet aan mijn omgeving wil vertellen dat we ‘aan het het proberen zijn’, lijkt het me fijn om met vrouwen te kletsen die in dezelfde situatie zitten. </p><p>Groetjes!</p><p> </p><p>Ter info, ons verhaal:</p><p>In augustus besloten mijn man en ik (30j) te stoppen met de pil en voor ons eerste kindje te gaan. Dit begon als ‘we zien wel hoe dit gaat’, maar na een aantal maanden sloeg het op één of andere manier om naar ‘we gaan ervoor’ en ‘hopelijk is het deze maand raak’. </p><p>Nu, inmiddels alweer 9 rondes, verder zijn inmiddels al behoorlijk wat mensen uit onze omgeving zwanger, maar wij helaas nog niet. Ik weet dat het tot een jaar kan duren, maar uiteraard ben ik met beste vriend Google aan de haal geweest en daar lees je op fora vooral dat het bij zoveel mensen ‘zo snel raak was’. Heel irritant en ik merk ook dat ik er steeds meer mee bezig ben. De week voor de menstruatie lijkt een eeuwigheid te duren en gaat gepaard met een, inmiddels ingebakken, ritueel van (zwangerschap)kwaaltjes die ik meende te voelen. </p><p> Deze week dacht ik echt mijn menstruatie over te slaan, maar juist op de dag dat ik wilde gaan testen zag ik het bekende bruine veegje op het toiletpapier. Op naar de volgende ronde dus! </p><p> </p>