Eerste kindje, ronde 9 & counting..

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Lang heb ik getwijfeld om een topic aan te maken, maar aangezien het deze maand weer een kleine teleurstelling is en ik nog niet aan mijn omgeving wil vertellen dat we ‘aan het het proberen zijn’, lijkt het me fijn om met vrouwen te kletsen die in dezelfde situatie zitten. </p><p>Groetjes!</p><p> </p><p>Ter info, ons verhaal:</p><p>In augustus besloten mijn man en ik (30j) te stoppen met de pil en voor ons eerste kindje te gaan. Dit begon als ‘we zien wel hoe dit gaat’, maar na een aantal maanden sloeg het op één of andere manier om naar ‘we gaan ervoor’ en ‘hopelijk is het deze maand raak’. </p><p>Nu, inmiddels alweer 9 rondes, verder zijn inmiddels al behoorlijk wat mensen uit onze omgeving zwanger, maar wij helaas nog niet. Ik weet dat het tot een jaar kan duren, maar uiteraard ben ik met beste vriend Google aan de haal geweest en daar lees je op fora vooral dat het bij zoveel mensen ‘zo snel raak was’. Heel irritant en ik merk ook dat ik er steeds meer mee bezig ben. De week voor de menstruatie lijkt een eeuwigheid te duren en gaat gepaard met een, inmiddels ingebakken, ritueel van (zwangerschap)kwaaltjes die ik meende te voelen. </p><p> Deze week dacht ik echt mijn menstruatie over te slaan, maar juist op de dag dat ik wilde gaan testen zag ik het bekende bruine veegje op het toiletpapier. Op naar de volgende ronde dus! </p><p> </p>

Hee, wat vervelend zeg. Bij ons heeft het 11 rondes geduurt. En inderdaad het is frustrerend om te zien en te lezen dat iedereen zwanger is behalve jij. 
Blijf van het klussen genieten en probeer niet teveel stress te hebben hierom. 

Klote is dat he, wij zitten inmiddels in ronde 12... Ik heb besloten af te gaan tellen tot augustus, dan mogen we beginnen met een traject in het ziekenhuis. Alle onderzoeken hebben we in januari gehad en daar is niets bijzonders uit gekomen. Nog 3 kansen, maar ik denk niet dat het ons vanzelf gaat lukken. We zullen zien, maar ik heb er een hard hoofd in.
Veel succes, het kan inderdaad snel raak zijn, maar het kan niet 'tot een jaar duren', want het kan ook veel langer dan een jaar duren... Helaas

Gebruik je ovulatietesten? Zo niet dan kun je dat eens proberen. Bij ons begon het ook van we zien wel, naar we gaan ervoor. Na een paar maanden nog niet zwanger en toen ovulatietesten gaan gebruiken. Goedkope om een indicatie te krijgen wanneer ongeveer, en als ik dacht dat de ovulatie ee was clear blue gebruikt die duidelijk een smiley geeft. Toen was het bij ons direct raak. 

Dankjewel voor je berichtje, Kay! Jullie zouden ook wel helemaal blij geweest zijn bij die 11e ronde? Ben je nu nog steeds zwanger of inmiddels al bevallen? :)
Ik probeer inderdaad nog positief te blijven, maar mijn man heeft zijn zaad al laten testen en dat was gewoon in orde, dus als dat eerste beetje bloed dan weer komt ga ik toch weer balen en twijfelen of er niet ‘iets’ is. 

[quote quote=10192735]Klote is dat he, wij zitten inmiddels in ronde 12… Ik heb besloten af te gaan tellen tot augustus, dan mogen we beginnen met een traject in het ziekenhuis. Alle onderzoeken hebben we in januari gehad en daar is niets bijzonders uit gekomen. Nog 3 kansen, maar ik denk niet dat het ons vanzelf gaat lukken. We zullen zien, maar ik heb er een hard hoofd in. Veel succes, het kan inderdaad snel raak zijn, maar het kan niet ‘tot een jaar duren’, want het kan ook veel langer dan een jaar duren… Helaas[/quote]
Ja, behoorlijk vervelend! Waren jullie vanaf het begin al helemaal mee bezig of was het aan het begin ook nog even kijken hoe het ging? 
Met welk traject gaan jullie beginnen in augustus (sorry ben er nog helemaal niet in thuis, heb nu nog even mijn hoofd in het zand en goede hoop voor een volgende ronde). Wij proberen wel na de menstruatie direct aan om de dag ‘de lakens in te duiken’, schijnbaar heb je dan de meeste kans en dat scheelt weer ‘obessesief’ bezig te moeten met ovulatietesten. Al is met een druk werkend leven en hobby’s in de avond onze methode ook wel lastig haalbaar soms ;) 
Ik hoop natuurlijk voor jou dat het bij jullie nog raak is in de laatste drie rondes voordat je naar het zkh gaat. Wie weet, de wonderen zijn de wereld gelukkig niet uit! :)

[quote quote=10192763]Gebruik je ovulatietesten? Zo niet dan kun je dat eens proberen. Bij ons begon het ook van we zien wel, naar we gaan ervoor. Na een paar maanden nog niet zwanger en toen ovulatietesten gaan gebruiken. Goedkope om een indicatie te krijgen wanneer ongeveer, en als ik dacht dat de ovulatie ee was clear blue gebruikt die duidelijk een smiley geeft. Toen was het bij ons direct raak.[/quote]
Oh wat goed! Hoe lang ben je nu zwanger? 
Ik heb wel twee keer een aantal ovulatietesten gedaan van de action, maar vond het voor ons weer extra ermee bezig zijn én die testen waren zo lastig te interpreteren vond ik (streepje moest donkerder of net zo donker zijn, maar leek bij mij altijd wat minder donker), terwijl ik wel aan het maandelijks ‘slijm’ zien dat de ovulatie eraan zat te komen. Maar die van clearblue zijn wel het proberen waard dus? 
Wij proberen nu gewoon telkens om de dag seks te hebben, dan zou je in feite genoeg kans moeten hebben dat er een nieuwe lading bij het eitje in de buurt is ;) 

Hey ik praat graag mee. Ik ben zelf wel wat langer bezig maar ik snap echt heel goed wat je meemaakt. Ik heb het zelf ook tegen niemand gezegd, maar sinds ik en mijn man getrouwd waren hoor ik niks anders van: ow hebben jullie nou nog geen kinderen is er iets mis. Ik vind het dan erg moeilijk om te zeggen dat ik helemaal geen kinderen wil. Ik hoop dat het voor jullie snel raak zal zijn wamt ik weet erg goed hoe frustrerend het is

Terug
Bovenaan