Eerste kindje, ronde 9 & counting..

Hoi @Seerte,
Vervelend hè, die vragen van (soms zelfs vreemde) mensen over wanneer je eens aan kinderen gaat beginnen. Ik ken het heel goed! Weet er ook nooit zo goed op te reageren. Ik zeg meestal dat we ‘in de toekomst’ wel kinderen willen en daarna begin ik meestal over ‘tja, wanneer begin je eraan hè, je kan het moeilijk plannen!’. Meestal verschuift het gesprek dan wel een beetje en draai ik de vraag vaak om ;) 
Hoe lang zijn jullie al bezig? Ik hoop dat het forum een beetje een uitlaatklep kan zijn voor de frustratie. Het is sowieso wel fijn om te lezen dat het echt wel ‘gewoon’ is dat het bij de ene nu eenmaal wat langer duurt dan bij de ander. Op Google vond ik vooral de ‘Yes, in een keer raak’ succesverhalen, dat was zo irritant (al zou ik dat denk ik ook eerder van de daken schreeuwen, dus ik snap het wel). 
Hopelijk is het snel raak voor ons! 

[quote quote=10193920]Hoi @Seerte, Vervelend hè, die vragen van (soms zelfs vreemde) mensen over wanneer je eens aan kinderen gaat beginnen. Ik ken het heel goed! Weet er ook nooit zo goed op te reageren. Ik zeg meestal dat we ‘in de toekomst’ wel kinderen willen en daarna begin ik meestal over ‘tja, wanneer begin je eraan hè, je kan het moeilijk plannen!’. Meestal verschuift het gesprek dan wel een beetje en draai ik de vraag vaak om Hoe lang zijn jullie al bezig? Ik hoop dat het forum een beetje een uitlaatklep kan zijn voor de frustratie. Het is sowieso wel fijn om te lezen dat het echt wel ‘gewoon’ is dat het bij de ene nu eenmaal wat langer duurt dan bij de ander. Op Google vond ik vooral de ‘Yes, in een keer raak’ succesverhalen, dat was zo irritant (al zou ik dat denk ik ook eerder van de daken schreeuwen, dus ik snap het wel). Hopelijk is het snel raak voor ons![/quote]
Het is inderdaad heel frustrerend hoe reacties kunnen zijn. Ik leer er persoonlijk wel mee omgaan nu. Vaak is mijn reactie ' ach ik focus me nu op me carrière kinderen kan altijd nog'. Wel echt heel vervelend om erover te liegen  maar liever dat dan medelijden. 
Wij zijn ondertussen al 2 jaar bezig. Sinds een halfjaar gaan we ook naar de fertiliteit. En nu 1 ronde clomid gekregen. Hoe lang ben jij bezig?
Ik hoop inderdaad dat het voor ons beide snel raak is!

@Seerte, dat nonchalante herken ik wel inderdaad, maar vind het toch niet echt liegen. Meer een direct antwoord ontwijken, omdat ik het juist vervelend zou vinden als we straks nog heel lang ‘bezig’ zijn en iedereen vraagt of het al is gelukt. 
De eerste ronde clomid is ook spannend zeg! Wanneer zou je ongeveer moeten weten of de eerste ronde goed is gegaan? Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf nog totaal geen idee heb van wat er in een   half jaar bij de fertiliteit gebeurd. Zijn dat voornamelijk testen en onderzoek of krijg  je dan al behandelingen? 
Wij zijn zelf nu 9 rondes bezig (in augustus gestopt met de pil). Cyclus is niet helemaal netjes geweest, maar op de uitschieters na redelijk constant (36, 30, 30, 28, 28, 28, 34, 26, 29). Mijn man heeft al een test laten doen en dat was goed. Nu is het dus nog afwachten of het binnen het jaar nog lukt en anders toch maar op naar die doorverwijzing waar ik zo tegenop kijk. Weet niet of ik klaar ben om eventueel te horen te krijgen dat het nooit of heel moeilijk zou lukken (ergens ben ik altijd bang geweest voor endometriose ivm de heftige buikpijnen die ik vroeger altijd had) en de (inwendige) onderzoeken lijken me ook geen pretje. Aan de andere kant wil ik ook wel weer weten waar ik aan toe ben, maar die twee contradicties blijven zich in mijn hoofd afwisselen. 

[quote quote=10194351]@Seerte, dat nonchalante herken ik wel inderdaad, maar vind het toch niet echt liegen. Meer een direct antwoord ontwijken, omdat ik het juist vervelend zou vinden als we straks nog heel lang ‘bezig’ zijn en iedereen vraagt of het al is gelukt. De eerste ronde clomid is ook spannend zeg! Wanneer zou je ongeveer moeten weten of de eerste ronde goed is gegaan? Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf nog totaal geen idee heb van wat er in een half jaar bij de fertiliteit gebeurd. Zijn dat voornamelijk testen en onderzoek of krijg je dan al behandelingen? Wij zijn zelf nu 9 rondes bezig (in augustus gestopt met de pil). Cyclus is niet helemaal netjes geweest, maar op de uitschieters na redelijk constant (36, 30, 30, 28, 28, 28, 34, 26, 29). Mijn man heeft al een test laten doen en dat was goed. Nu is het dus nog afwachten of het binnen het jaar nog lukt en anders toch maar op naar die doorverwijzing waar ik zo tegenop kijk. Weet niet of ik klaar ben om eventueel te horen te krijgen dat het nooit of heel moeilijk zou lukken (ergens ben ik altijd bang geweest voor endometriose ivm de heftige buikpijnen die ik vroeger altijd had) en de (inwendige) onderzoeken lijken me ook geen pretje. Aan de andere kant wil ik ook wel weer weten waar ik aan toe ben, maar die twee contradicties blijven zich in mijn hoofd afwisselen.[/quote]
Wij moesten eerst beginnen met een zaadonderzoek. Dat was goed in orde. Ik hoopte eigenlijk stiekem dat het probleem bij mijn man lag haha. Daarna hebben we een aantal echo's gehad. Daarna een hsg. Hierbij werd er met olieachtige vloeistof gekeken of mijn eileiders doorgankelijk waren. Ik zou als ik jou was als je het krijgt niet alle verhalen op internet vertrouwen. Er wordt gesproken over veel pijn en ondraaglijk. Dat viel bij mij reuze mee. Het deed totaal geen pijn. Pijn doet het pas als je eileiders niet doorgankelijk zijn is mij verteld. Daarna kreeg ik clomid mee. Mijn cyclus ziet er hetzelfde uit als de jouwne. Ik heb elke dag getemperatuurd. Maar dat was puur om te weten wanneer ik weer ongesteld ging worden. Hierdoor was ik zelf achter gekomen dat mijn eisprong erg onregelmatig was. 
Je hoort ook vaak verhalen dat het heel vervelend is om voor controle te gaan. Nou ik ben 1 van de weinigen die het echt leuk vind. Om te zien hoe alles eruit ziet daarbinnen gaf me steeds meer hoop dat toch niet alles mislukt is :p
Ik hoop uiteraard voor je dat het snel lukt zonder verdere hulp!

Hoi! Je verhaal klinkt naar ons verhaal. Ook vanaf aug 08 bezig met we zien wel en de laatste 2/3 maanden wat meer mee bezig. Nu ben ik al 6 dagen overtijd en dinsdag in vlugheid een negatieve test. Ik heb ook een topic gemaakt hier.. hoop dat mensen mij ook op weg kunnen helpen! Over de ovulatietestentip, bij sensitest kun je er een stuk of 16 ontvangen waar een kalendertje bij zit. Je kunt de testjes dan opplakken en zien wanneer hij op z'n donkerst werd/word weergegeven. Zo kun je dus gelijk 'klussen'. Suc6!

@Seerte, Haha, ik moest wel lachen om je opmerking ‘ik hoopte dat het probleem bij hem lag’! Dat denk je initieel inderdaad, maar achteraf ben ik blij dat het niet zo is. Volgens mij zijn ‘problemen’ bij de man moeilijker ‘op te lossen’ dan bij vrouwen. Voor ons bestaan er nog redelijk wat behandelingen of alternatieven zodat je toch nog samen een kindje kan krijgen. Vervelend is het uiteraard wel...
Fijn om te horen dat de onderzoeken bij jou meevielen vergeleken met wat je leest online. 
Temperaturen heb ik nog nooit gedaan. Misschien moet ik daar eens mee beginnen, maar ben altijd te laks of vergeetachtig met dat soort dingen, Haha. Ik heb wel een paar x met van die action ovulatietesten gerommeld en zie wel duidelijk ‘slijm’, dus ik nam dan aan dat dan de eisprong was.
@CelineX, wat grappig dat we tegelijkertijd van start zijn gegaan. Naar mate dat de tijd vorderd ga je toch meer gericht te werk hè? Terwijl het daarvoor zogezegd heel casual was van: we zien wel en als het voorbestemd is dan komt het wel... 
Super spannend dat je over tijd bent. Dat kan -ondanks de negatieve test- toch nog beide kanten op gaan (Fingers crossed voor jullie!) Houd ons op de hoogte!
Thanks ook voor de ovulatietip! Ik ga gelijk even op sensitest kijken! 

@AnnesYres: ik dacht echt dat slechte zaad makkelijker te verhelpen is. Al moet ik zeggen we leven allebei echt super gezond. Nou hij wat meer dan ik dus het zou me wel verbaast hebben. 
Wat dat temperaturen betreft. Het kan fijn zijn om te achterhalen wanneer je eisprong is geweest. Zoiets weet je wel pas achteraf. Maar als je na je eisprong door blijft temperaturen dan kun je ook beetje voorspellen wanneer je ongesteld gaat worden. Zo heb ik het gedaan en kwam ook op die manier erachter dat mijn eisprong vaak laat was en me lf vaak kort. Achteraf had het me wel een aantal onderzoeken gescheeld zei de gynaecoloog dus daar was ik blij mee.

@CelineX: een vriendin van mij had pas 3 weken na haar nod positief getest. Zij had dan pcos en een erg onregelmatige cyclus. Dus ze was er niet vanuit gegaan dat ze uberhaupt zwanger was. Dus het kan met jou ook alle kanten opgaan! Als je hsg niet hoog genoeg is geeft de test ook negatief aan

Hoi allemaal,
Ik wil even reageren op jullie verhalen omdat het zo herkenbaar is. Wij hebben er 22 maanden over gedaan. En alle onderzoeken waren okee. Pech dus. Nu een prachtige dochter van 3 weken. Ik weet niet of het geholpen heeft maar het is "gelukt" in de maand dat we op vakantie waren en ik geen idee had wanneer mijn ovulatie was. Daarvoor was ik elke maand met die testen bezig. En het IVF traject zou de maand erna van start gaan. Had het een beetje losgelaten. Maar er is 1 ding die me wel is opgevallen. In de maanden dat ik het glijmiddel conseive plus gebruikte (heb meerdere miskramen gehad) was het wel raak. Zo ook die ene keer. Het neutraliseert de ph waarde. Dus wie weet. Makkelijk te bestellen op internet (tube). Ik hoop dat het snel zal lukken. Ik weet hoe moeilijk het elke maand kan zijn. Veel geluk voor jullie!

Terug
Bovenaan