Eerste kleertjes

Mijn dochtertje woog met de geboorte 3695 gram en heeft nog wel 3 weken in maatje 50 gepast. Je moet denk ik wel echt een zware baby krijgen wil maatje 50 dus niet passen.

Mijn 2 dochters hebben allebei nooit maat 50 aangehad. 1e was 3980 gram en 2e 4260 gram dus wel aardig groot. Dit wist ik ook al voor de geboorte dus ik had geen maat 50 in huis. Als je kindje niet groot geschat is, zou ik gewoon maat 50 kopen. 

Je kunt je verloskundige te vragen te schatten hoe groot je kindje wordt. 
Mijn meisje was 55cm en 4,5 kilo met 41 weken dus blij dat ik geen maat 50 pakjes had gekocht (wel gekregen als kadootje en te leen van vriendinnen) 
Maar nou boeide het mij niet zoveel dat ze in een duur eerste pakje naar huis kwam.... Ik nam 2 pakjes mee in maat 50 en 2 pakjes mee in maat 56. 
ze ging mee in maat 56.... Beide pakjes maat 56 vond ik leuk want tja. Zelf gekocht en de maat 50 waren ook prima. 

Niet te moeilijk over doen joh! Zou in ieder geval niet teveel maat 50 kopen. Tenzij verwacht wordt dat je een kleine baby krijgt. Ik weet niet hoe groot jullie zijn? M’n vent en ik zijn allebei okk heel lang dus had het wel al verwacht. 

Mijn dochters wogen 4370 gram en 3960 gram. Ik heb nooit maatje 50 gekocht. Maatje 56 paste gelijk wel goed. Iets te groot, maar binnen 2 weken zat het perfect. Zonde om voor 2 weken maatje 50 te kopen. Nu waren mijn kinderen ook wel wat groter dam gemiddeld natuurlijk. 
Ik had de eerste pakjes van Noppies. Valt vrij smal en 'strak', gewoon een fijne pasvorm. Dus maat 56 sloot ook gewoon goed aan.
Ik wist het geslacht van mijn kinderen niet. Had weinig kleertjes gekocht. Toen ze geboren waren, online geshopt op de eerste dag vanuit mn kraambed en de volgende dag in huis.. daar zou ik me niet zo druk om maken ;)

Mijn zoon was 3850 gram en heeft toch nog wel 2 weken maat 50 gehad. Wij hadden zowel geboortepakje in maat 50 als 1 in maat 56 gekocht en beide meegenomen naar ziekenhuis. Ik vond het belangrijker wel iets leuks te hebben in 50 en dat ik het dan evt niet kon gebruiken dan niets te hebben en het wel nodig te hebben. Omdat we al een wat grotere baby verwachtte (wat uiteindelijk wel mee viel) hadden we wel echt maar een paar dingetjes in 50 en hebben dus nog wat bij moeten kopen. 

Mijn zoontje woog 3254 gram.
En heeft zeker wel 5 weken maar 50 aan gehad . Waarna 56 langzaam ging passen .
Mijn schoon moeder heeft toen wat setjes bij gehaald. 
Ikzou er een paar kopen en  anders kan iemand echt wel eventjes wat voornje bijhalen. ☺️

Terug
Bovenaan