Eerste kleertjes

Onze beide kindjes hebben maar 1 weekje ofzo maat 50 aan gehad. Zelfs hele jasjes niet aan kunnen doen! Zelf zou ik dus maat 56 aanschaffen. Misschiej kan je vab vrienden wat kleertjes in maat 50 lenen?

Onze jongste kwam met 57cm op de wereld, dus nooit maatje 50 aangehad :)
Heel eerlijk zou ik proberen via Marktplaats wat kleertjes te scoren. Ik vind het zo ontzettend zonde om geld uit te geven voor die kleine maatjes die ze zo kort dragen. En ik geloof niet dat mijn kinderen er ongelukkig door zijn dat ze geen spiksplinter nieuwe kleding dragen. Onze jongste groeit als kool en zit met 11maanden al in maatje 86/92. 
Qua ziekenhuispakje had ik een maatje 56 en 62 mee, gewoon lekker de mouwtjes omslaan en prima.

Ik had heel weinig in maat 50 gekocht, na de bevalling iedereen op pad moeten sturen omdat mijn dochter 4 weken eerder besloot te komen en zelfs in maat 50 verzoop. Zo kan het dus ook haha. 

Ik had voor mijn grote dochter alleen maat 56 gekocht, maar ik vond het achteraf wel erg jammer dat alles de eerste weken zo groot zat!
Dus vanaf dat moment heb ik alleen nog maar passende kleding gekocht (ook veel tweedehands), dat betekent dat ze het soms maar twee weken aan kon. Ja... Maar dan heeft ze wel kleding die lekker zit :) meestal gaat het ook wel lekker mee.
Ze is nu bijna 6 maanden en wij zitten al een tijdje in maat 74. 
Marktplaats is een goede plek! Ik heb net weer een enorm pakket kleding gekocht voor twee tientjes, veelal merkkleding! Dan heb je in 1 keer 20/30 stuks :) maar dat is waarschijnlijk pas later leuk. In het begin wilde ik ook alles nieuw ...

mijn tip is vooral om een broekje en truitje te kopen. In ziekenhuis kreeg ze zelfs in eerste instantie alleen romper en broekje en pas volgende dag ook truitje. In maat 50 en dat was voor m’n dropje van 3 kilo écht te groot. Toch ging na een maand maatje 56 ook prima. Niet te druk om maken; je hebt in begin niet heel veel nodig, omdat zeker de eerste week er elke dag gewassen wordt door de kraamhulp. 

Terug
Bovenaan