Eerste kleertjes

Onze baby was 3865 gram en had ook maatje 50. Dit heeft hij 2 weken aangehad. Mn nichtje was 3275 gram, maar die heeft de eerste weken nog maatje 44 aangehad. Ze was ook vrij klein qua lengte. Het is net wat je zelf wilt. Ik maak me niet zo druk om babykleertjes, heb veel geleend en van marktplaats. Had wel een leuk jongenspakje en een jurkje hangen in de babykamer voordat hij geboren werd. Maar dit heeft hij niet uitgehad. Voor het ziekenhuis had ik unisexpakjes mee en dat was net zo fijn. 

Wij hadden 2 setjes noppies maat 50 en 2 noppies 56 gekocht dan paste er vast wel wat dachten we ? onze dochter was 2500 gram dus mijn man kon naar de winkel maat 44 kopen ? moet eerlijk zeggen wij waren in juni uitgerekend werd het een snik hete zomer dus ze heeft weinig aan gehad van de kleren sommige die ik had gekocht heeft ze nu aan. Wanneer ben je uitgerekend? 

Mijn zoontje heeft zeker 3 weken 50 aan gehad. Maar dat verschilt in de reacties zoals je ziet. Zou voor de zekerheid vragen bij de VK. En als ze twijfelen toch 1 pakje kopen/lenen/ op mp kan je al heel goedkoop vinden. Ik had geen 6 pakjes trouwens. Had 3 boxpakjes en 1 broekje truitje en daar hebben we 3 weken gebruik van gemaakt. Als een ongelukje gebeurt doe je m snel in de was en droger dus 6 is naar mn idee best veel! Succes!

@FamilyC; eind augustus/begin september uitgerekend. Dus ben heel vroeg maar weet nu net wat het wordt dus wilde héél graag dar eerste pakje alvast kopen ☺️ Maar het weer had ik idd ook al gedacht, het kan dan 20 maar ook 40 graden zijn tegenwoordig ? 

Nou mijn zoontje was 2931 gram en paste heel lang maat 50, maar  wij hadden eigenlijk alleen rompers in die maat en verder alles 56. Een vriend van mij kreeg een dochter van 3800 gram en zij paste maat 50 niet, 56 maar heel kort en na 3 weken al 62! Dus is ook denk ik afhankelijk van de bouw van je kindje en dat weet je pas na de geboorte echt zeker..
Omdat mijn vriend en ik allebei best groot waren als baby en ze ons zoontje ook gemiddeld inschatten had ik vrijwel alleen maat 56 gekocht, op rompers na dan, die had ik lastminute nog ook wat in maat 50 gekocht. Ging prima hoor maat 56, was idd wat groot maargoed.. vond het niet echt een issue en vond het ook leuker als hij iets langer al die mooie kleertjes aan kon die ik gekocht had ;).

Wij hadden een pakje in 50 en als dat niet zou passen ook iets leuks in 56. Onze dochter was 3580 gram en 50 cm bij de geboorte. Maatje 50 ging prima. Ze is morgen 6 weken oud. De broekjes van Noppies in maat 50 passen niet meer, maar verder draagt ze nog 50 en ook al wat 56. Uiteindelijk heeft mijn moeder nog wat in maatje 50 gehaald.

Ons dochtertje was 3835 gram en ongeveer 52 cm bij de geboorte. Wij hadden het pakje in twee maten gekocht. 50 en 56. 50 pastte ze mooi en 56 heeft ze daarna aangehad.
We hadden nog niet zoveel in maat 50 gekocht, meer in 56. Mijn schoonmoeder heeft toen bijgehaald wat we nog tekort kwamen.

Terug
Bovenaan