Eerste pakje

MamavanNB

New member
<p>Mijn vluchtkoffer ligt zo goed als klaar. Alleen nog het juiste eerste pakje uitkiezen.</p><p>Wat zouden jullie doen?</p><p>Boxpakje of broekje met shirtje? En dan een shirtje met lange of korte mouw?</p><p>En qua romper... lange mouw, korte mouw, geen mouw? Overslag of niet?</p><p>Het is mijn eerste dus alles is nieuw?</p>
 
Ik vind zelf als ze zo klein zijn een boxpakje het fijnst, shirtje kruipt steeds omhoog. En dan een romper met korte mouw eronder.
succes met de laatste loodjes
 
Overslag romper met lange mouw (kleine kan zichzelf nog niet goed warm houden en overslag is zoveel makkelijker aantrekken dan een gewone, zeker bij een eerste)..  en boxpakje of broekje icm een overslag lange mouw trui.. beide ook weer vanwege het makkelijk aantrekken. 
 
Wij hadden bij de eerste een normale romper en een jurkje, wat een geprop en gedoe bij een newborn, ik ga nu zeker weten overslag romper en boxpakje klaarleggen:)
 
En 2 maten! Wij hadden alleen maat 50 bij ons, maar het was een grote dame, dus kon meteen in een maat groter eigenlijk...
 
Ligt geheel aan jezelf. Ik zelf hou echt niet van boxpakjes dus ik had gewoon rompertje met korte mouwen en shirtje en broekje en sokjes!
 
Ons 1e kindje is in juni geboren. Ik had een romper maat 50/56 zonder mouwen, want die trekken makkelijk aan en een omslagromper. Verder een lange broek en lange mouwen shirt in zowel 50 als 56. Korte mouwen shirt is wel erg fris voor die kleintjes. Ze moeten namelijk lekker warm blijven. Een boxpakje kan ook, maar vond ik zelf niet zo mooi als 1e pakje en dus op de eerste foto's. Ik heb er wel een aantal, maar wij hebben ze vrij weinig aangedaan. Ik weet dat iedereen het zo makkelijk vindt, maar ik vond het nog steeds een hoop gesjor om het aan te krijgen en dan al die knoopjes. Gewoon met kopen opletten dat de shirtjes goed kunnen stretchen dan gaat het heel makkelijk aan. Oja en sokken niet vergeten.
 
Ons 1e kindje is in juni geboren. Ik had een romper maat 50/56 zonder mouwen, want die trekken makkelijk aan en een omslagromper. Verder een lange broek en lange mouwen shirt in zowel 50 als 56. Korte mouwen shirt is wel erg fris voor die kleintjes. Ze moeten namelijk lekker warm blijven. Een boxpakje kan ook, maar vond ik zelf niet zo mooi als 1e pakje en dus op de eerste foto's. Ik heb er wel een aantal, maar wij hebben ze vrij weinig aangedaan. Ik weet dat iedereen het zo makkelijk vindt, maar ik vond het nog steeds een hoop gesjor om het aan te krijgen en dan al die knoopjes. Gewoon met kopen opletten dat de shirtjes goed kunnen stretchen dan gaat het heel makkelijk aan. Oja en sokken niet vergeten.
 
Wij hadden een setje in maat 50 en 56 mee, beide met overslag romper, broekje, shirt lange mouw, sokken en een mutsje. Ik had de setjes apart van elkaar in een ziplock gedaan met de maat erop, zodat de verpleegkundige of papa niet per ongeluk de verkeerde dingetjes zou pakken ;)
 
Inderdaad het ziplock systeem! 
Wij wisten dat ze niet groot zou zijn, dus alleen maatje 50 meegenomen. Rompers: overslag! gewoon allemaal... Zelfs met korte mouwen heb ik in overslag, zoveel fijner dan over het hoofd. Of je moet met dunne bandjes hebben, dat gaat prima. 
Wij hadden broekje en shirtje. Wel overslagshirtjes (vooral van prenatal, zijn fijn!), nu ze 2 maanden is heeft ze die nog steeds veel aan. Boxpakjes zitten beter bij ene kind dan bij het andere. Ik vind stiekem de pakjes super schattig, maar een broekje uittrekken voor verschonen in begin makkelijker, weet nooit waar ik de onderste helft van het pak moet laten als ikga verschonen?. 
 
Terug
Bovenaan