eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Mijn naam is Daniëlle, ik ben 24, getrouwd en sinds maart de trotse mama van de mooiste meid op de wereld: Melanie. We zijn echt helemaal happy met haar en de wens voor een tweede is er eigenlijk altijd al geweest. dacht altijd dat we weer zouden klussen als Melanie een jaar was geweest, maar ik had de kriebeltjes al veel en veel eerder.
Een paar weken geleden lagen mijn man en ik in bed wat te kletsen over onze  kinderwens  en toen zei hij ineens dat hij het ook maar oneerlijk vond dat hij er niets over te zeggen had over wanneer we voor een tweede kindje  zouden gaan. Hij zou dat best nu al willen! Daar moest ik even over nadenken en  het op me in laten werken en de volgende dag heb ik ook gezegd dat ik dat nu al graag zou willen.

Alles voors en tegens  met elkaar besproken; 4 kamer woning, kan wel maar is wel wat aan de kleine kant, dacht dat we eerste wilden verhuizen, Melanie is zo lief en  makkelijk, maar hoe gaat dat als er een broertje of zusje bij komt? En willen we wel een tweede kindje of willen we gewoon een tweede Melanie...

Nou ja, we  zijn  er uit. We gaan ervoor. Vorige week slikte  ik de laatste pil en nu gaan we er weer voor. Wel iets minder fanatiek als vorig jaar bij Melanie, maar toch is het weer helemaal  nieuw en spannend!  

Wie is ook net begonnen voor een tweede kindje? En hoe oud is je oudste nu?

Groetjes, Daniëlle  

hallo danielle,

ik ben ook pas begonnen met een 2de kindje te maken, eerst 2 maanden pas gewoon we zien wel of er iets gebeurt, maar vanaf deze maand echt serieus,

Ik zelf ben ook 24 en mijn zoontje sem is nou 2 jaar, mijn wens was er ook al vrij snel nadat sem er was.
ik geloof dat ik al na 8 maanden riep dat ik een 2de wilde, mijn man wou toen nog niet.
Hij vond het veel te vroeg en wou eerst een wennen aan een kindje in huis.
Hij is er nou onderhand wel aan gewend, gelukkig.
Nou ik hoop dat het jou en je man snel lukt om zwanger te worden.
ik wens je heel veel suc-6,

Liefs Lonne  mama van sem

Hoi Lonne,

Gezellig dat je meekletst!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet  zo snel verwacht had dat mijn man er aan toe zou zijn. Dit valt dus ontzettend mee!  
We klussen nog niet echt fanatiek ofzo, we zien wel wa ter gebeurt. Als ik over een half  jaar nog niet zwanger ben zullen we wat serieuzer klussen denk  ik.

Jij bent ook nog best jong zag ik, hebben mensen in jouw vriendenkring ook al kinderen? Bij ons begint het  nu een beetje te komen. Een stel heeft een zoontje dat 5 weken ouder is dan Melanie en een ander stel is nu ook pas  gestopt met de pil. Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat mijn vrienden nu ook kinderen/ kinderwens  hebben, wij zijn nu ruim 8 jaar samen en riepen het  6 jaar geleden al, maar toen begreep niemand ons. Nu gelukkig wel.

Hopelijk hebben we allebei snel een positieve test!    

He meiden,

Ook ik ben 24 en wij zijn net weer begonnen voor een tweede kindje!!
Danielle, eigenlijk is jouw verhaal een kopie van mijn verhaal! 24 jaar, kindje van maart dit jaar etc. etc.
Ook wij doen het rustig aan, we zien het wel het komt als het komt toch!
Maar ik moet bekennen, ik vind het toch al wel weer heel spannend!!
Ik kwam gisteren bij toeval tot de ontdekking dat ik mijn ei had (op dag 34, laat he, maar goed net gestopt met de pil etc.) dus je snapt, wij zijn ff lekker aan de klus geweest, hihi! Ben benieuwd! Heb eigenlijk geen idee wanneer mijn nod is maar ik ga gewoon even uit van binnen nu en twee weken! Spannend.

Succes allemaal, x

Hoi hoi!

Tis toch wel weer heel speciaal he, weer opnieuw beginnen met 'klussen' hihi. Ik ben nu ruim 2 weken met de pil gestopt en volgens mij heb ik vanmorgen mijn ei gevoeld. Ook meteen 'geklust' dus wie weet. ik ga er niet vanuit dat het meteen de eerste ronde raak is en dat hoeft voor  mij ook helemaal niet.  Het lijkt me wel weer helemaal  leuk, weer een positieve test, weer  dromen is het een jongen of een meisje, hoe zullen we het vertellen en vooral hoe zal iedereen reageren?

Daar kan ik me nog best eens druk over maken trouwens. We hebben nu al reacties gehad van: Geniet er eerst toch eens van Melanie is  nog zo klein en  ze worden al zo snel groot enz. En dan zijn we nog niet eens zwanger!  

Hoi Meiden,

Mijn naam is Jessica, ook 24 jaar. Ik ben in juli getrouwd met Marcel (29), we zijn nu bijna een jaar samen, besloten na 4 maanden al om te trouwen.

Ik heb een zoon Darren hij is 3,5 jaar oud. Ik kreeg hem als een onverwacht kado in mijn vorige relatie.

Marcel ziet darren als zijn volledige zoon en we willen graag snel meer kinderen, om het leeftijds verschil niet al te groot te maken.

We zitten nu in onze 2de ronde, 24 nov heb ik mijn NOD.

Groetjes Jessica

Heey Jessica,

Toevallig, ik ben vorig jaar juli getrouwd met mijn Marcel hihi

Wat leuk dat jullie al getrouwd zijn, daar heb  je alleen vast veel commentaar op gekregen? Wij waren 7 jaar samen maar ik was pas 16 toen ik Mars leerde kennen. Hij is dus mijn eerste vriendje. Daar kregen we toen ook enorm  veel commentaar op. Maar als het goed zit, zit het goed en dat weet je al heeeeel snel.

Veel succes met zwanger worden!  

Ik heb geen idee  wanneer mijn nod is trouwens. Als ik idd vandaag mijn ei gehad heb zal dat wel half november zijn, maar ik zal er wel naast zitten en wacht rustig af.  Voor mij de eerste cyclus na het stoppen met de pil, dus kan er echt niets over zeggen.

Groetjes!  

hoi hoi allemaal

ook ik kom gezellig mee kletsen al zit ik in de 2e ronde van ons 2e kindje.
ik woon samen met me schatje en we hebben sinds maart 08 een prachtige dochter genaamd caithlyn.
vorige week testen ik lichtelijk positief zie ander topic maar ben donderdag toch ongesteld geworden helaas dus ga er vanuit dat ik niet zwanger ben ondanks die test.

liefs mama  van caithlyn 03.03.2008

Terug
Bovenaan