Eerste ronde

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi!</p><p>Ik ben nieuw op het forum dus zal me eerst even voorstellen:</p><p>Mijn vriend en ik zijn beiden 26 jaar. Hebben samen een huis gekocht en kunnen niet wachten op ons eerste kindje!</p><p>Ik ben 17 juli gestopt met de pil. 20 juli netjes mijn bloeding gehad.</p><p>Nu uiteraard volop aan het klussen en afwachten op de eerste echte menstruatie (of liever nog: positieve test)</p><p>Mijn NOD is 17 augustus (er van uitgaand dat ik een cyclus van 28 dagen heb)</p><p>Gisteren merkte ik in mijn ondergoed een dik bruin slijm op (sorry voor de uitleg)</p><p>Leek wel oud bloed. Ik heb verder geen bloedverlies gehad.</p><p>Zou dit te maken kunnen hebben met de eisprong? Ik vind hier niets over terug op internet...</p><p>Iemand hier ervaring mee?</p><p> </p><p>Bedankt alvast en kan niet wachten om al jullie verhalen te lezen!</p>

Hoi,
Het zou te maken kunnen hebben met je eisprong. Het zit wel in de periode dat deze volgens de regels zou 'moeten' plaatsvinden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je lijf nog zo aan het wennen is zonder pil verder te gaan dat dit daar nog allemaal mee te maken heeft.

Je kunt natuurlijk zwanger worden de eerste ronde na de pil, hiervoor zou je niet de eerste zijn.

Het is nu een kwestie van wachten omdat je ook niet weet wanneer je NOD eigenlijk is.
Toen ik stopte met de pil had ik meteen een cyclus van 28 dagen.
Het kan dus wel dat je die meteen hebt.

Succes en ik hoop dat het jullie snel gegund is :)

Dankjewel voor je reactie Niempje.
We weten dat de kans klein is dat het meteen raak is van de eerste keer, maar uiteraard hopen we van wel :)
Ik heb alvast een voorraad zwangerschapstesten in huis gehaald voor komende weken / maanden.
Lijkt de cyclus bij jullie opeens ook een eeuwigheid te duren? Ik kan niet wachten om de eerste test uit te voeren maar weet dat het nog te vroeg is.
Ik hoop alleszins dat ik ook meteen een regelmatige cyclus heb.
Hoe lang zijn jullie al bezig?

Haha goedzo, probeer alleen niet te vroeg te testen.
Zonde van de test en dan kun je ook negatief testen terwijl het misschien wel positief is.

Wij hebben al een meisje van bijna 11 maanden :)

Bij mij kriebelt het nu toch wel voor een 2e alleen spookt er van alles door mijn hoofd. Ben van alles willen weten en op orde hebben.
Noem me maar dwangmatig hahah.

Maar bij de 1e leek de cyclus ook een eeuwigheid te duren ja! Ook toen het raak was dacht ik gewoon ongesteld te worden.

Je lichaam is de eerste periode na het stoppen van de pil helemaal van slag! 
Ik ben in mei gestopt met de pil.. en heb zoveel kwaaltjes gehad in die periode waarvan ik ook echt niet meer wist wat ik moest denken.. is het nog ontpillen, of misschien toch al zwanger?? ?
ik ben deze week pas voor het eerst weer “echt” ongesteld geworden na het stoppen van de pil! Dat wachten duurde ook erg lang, en heb ook regelmatig wel een keer een testje gedaan.. pff! 

Hi,
Ik heb hetzelfde als jij Liefdeskindje. 
Ik ben 12 juni gestopt met de anticonceptie pil. Toen werd ik 15 juni heel netjes ongesteld, dit kwam natuurlijk door het stoppen met de pil. Vervolgens zou ik dan rond 29 juni mijn eerste ovulatie moeten hebben. Ik heb toen namelijk wel een test gedaan op zaterdag 12 juli en die was negatief. Zondag 13 juli werd ik dan ook voor het eerst echt ongesteld. Netjes na een cyclus van 28 dagen dus daar was ik ook blij mee want hierdoor wist ik wel dat mijn cyclus weer op gang was. Mijn cyclus is voordat ik ooit met de pil begon altijd heel regelmatig geweest. En nu weer lijkt wel.
Nu zat mijn ovulatie rond 27 juli. En mijn NOD zal zijn op 10 augustus. 
Ik dacht ook dat als je je bloeding hebt gehad na het stoppen met de pil, je het direct kan zien als 1e ronde. Maar in een eerder forum werd verteld dat je lichaam eerst moet ontpillen (wat logisch is) en je moet wachten totdat je weer ongesteld wordt en vanaf dan je cyclus bijhouden. Want bij sommigen kan dat dus best een tijdje duren .. Snap dat je natuurlijk nu al hoopt op een positieve test nog voordat je echte menstruatie op gang komt. 
Ik hoop ook voor jou dat je snel een zwangerschapstest zal doen en de uitslag positief is! 

Liefdeskindje nog even terugkomend op je vraag over de dikke slijmprop.
Ik weet wel dat drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie er in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm wordt afgescheiden. De baarmoedermond wordt zachter en de opening wijder. Het vaginale slijm is helder van kleur, elastisch, vloeibaarder. Maar het hoort dus niet bruin te zijn. En voor een innestelingsbloeding is het nog te vroeg lijkt mij. De innesteling vindt in je menstruatiecyclys plaats tussen de 6 en 12 dagen na je ovulatie, gemiddeld rond de 9e dag. Je kan de innesteling berekenen door 9 dagen op te tellen bij je meest recente ovulatiemoment, of 5 dagen af te trekken van de dag dat je ongesteld zou moeten worden (internet). 

Ik heb inderdaad ook al veel gelezen over het ontpillen. Heb echter nergens gelezen dat iemand eerder al bloedverlies had. Vandaar dat ik het hier eens wou navragen.
Wel al vaak gelezen dat het inderdaad enkele maanden kan duren voordat je je eerste echte menstruatie krijgt. Daar ben ik me van bewust, al hoop ik natuurlijk zoals iedereen dat ik geluk heb.
Ik dacht (of hoopte) dat het slijmpropje met de eisprong te maken kon hebben omdat het rond deze datum uitgerekend was. Innestelling is inderdaad te vroeg.
We zijn nog maar net "bezig" en ben me er ook van bewust dat we er allebei te veel mee bezig zijn. Kan het alleen niet tegenhouden :)
Plots zie ik ook overal zwangere vrouwen haha!

Terug
Bovenaan