Liefdeskindje Ik ben ook vanaf het moment dat we besloten te beginnen, gestopt met alcohol drinken en rauw vlees eten. Ook bepaalde vissoorten mag je niet door schadelijke stoffen zoals kwik en docine of kruiden. Ik heb een super handige app daarvoor:
https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/wat-kan-ik-wel-en-niet-eten-tijdens-mijn-zwangerschap-.aspx?gclid=EAIaIQobChMIsu6tm4_m4wIVyeF3Ch3y9Q8wEAAYASAAEgLi_fD_BwE
Kan je echt alles intoetsen en dan komt er uit of het veilig is, of je moet oppassen of dat je het niet mag eten. Ik heb eigenlijk niet gelet op rauwe groenten in een restaurant of op belegde broodjes. Maar zeker omdat je niet weet of het goed gewassen is?
Heb je jezelf laten testen op Toxoplasmose? Ik heb wel ergens gelezen dat dat kon maar zelf niet gedaan. Vanaf het moment dat wij besloten te beginnen is mijn vriend direct de kattenbak gaan verschonen. Zodat ik daar niet meer mee in aanraking zou komen.
Ik weet zelf ook dat het een jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Maar ik heb er wel vertrouwen in op de een of andere manier. En voel me hier ook goed bij. Ik heb voordat ik begon met de pil altijd een hele regelmatige cyclus gehad. En ik ben eerst begonnen met die standaard pil. Vervolgens 4 jaar geleden denk ik overgestapt op de Zoely. Daar zit een hormoon in dat al standaard door je lichaam wordt aangemaakt. Dus je krijgt minder hormonen dan met een andere pil. Denk dat dat ook heeft geholpen met mijn cyclus weer snel op gang laten komen. De eerste was 28 dagen. Nu is het even afwachten op de tweede (hoop natuurlijk van niet

ik zit nu op dag 22.
Ik slik zelf Davitamon Compleet Mama Plus Visolie. Bevat onder andere foliumzuur, vitamine D3 en Omega 3 vetzuur DHA. Hierdoor krijg je ook alle vitamine binnen die nodig zijn voor een eventuele zwangerschap. Deze is voor bij een kinderwens en tijdens je zwangerschap. Wij hadden besloten dat ik mijn pilstrip af zou maken. Maar ben 1,5 week voordat ik stopte met de pil al met deze pillen begonnen. 1 pakje is nu op (op twee na) en er zitten er 60 in.
Verder is mijn vriend eigenlijk ook gestopt met drinken. Ik weet dat genoeg mannen het niet doen maar je bent toch samen zwanger en las dat als een man drinkt dit negatief effect kan hebben op de spermakwaliteit. Het is voor de uitrijping niet goed. Alcohol gebruik heeft effect op het DNA van de spermacellen. Er zijn meer afwijkingen aanwezig in het DNA wanneer een man alcohol drinkt. Op de ene site zie je staan dat een man beter helemaal kan stoppen op de andere staat dat een keer per week niet erg is. Maar het schijnt dat zaadcellen al 3 maanden ervoor zijn begonnen met uitrijpen. Dus je leefstijl van de afgelopen 3 maanden heeft invloed op de kwaliteit van de sperma.
Jeetje, heel verhaal op de vroege ochtend. Ik las gisteravond in bed al je reactie en kon het niet laten om direct te reageren vanochtend haha. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
10 augustus is inderdaad niet lang meer, maar alle dagen lijken wel een eeuwigheid te duren. Erg he ... En vooral omdat je de ene keer wel symptomen merkt, daarna niet, ineens andere. Is echt geen touw aan vast te knopen.