Eerste ronde

Liefdeskindje Is natuurlijk ook helemaal niet gek! Merk het van mezelf ook heel erg. Ik heb op dit moment vakantie omdat ik leerkracht basisonderwijs ben en eigenlijk vanaf het moment dat mijn vriend aangaf dat hij wilde beginnen, ben ik echt overal informatie aan het opzoeken. Maar nu heb ik daar natuurlijk nog meer tijd voor .. 
Je ziet inderdaad overal zwangere vrouwen, overal zwangerschapsaankondigingen en zwangerschapssymptomen. Daardoor hoop je natuurlijk nog sneller dat het ook bij jou gebeurt. Hopelijk mogen we beide snel mama worden!!

Maja ik ben blij dat je mij begrijpt! Als je vakantie hebt heb je inderdaad nóg meer tijd om ermee bezig te zijn.
En inderdaad... Ik zie momenteel ook overal symptomen terwijl ik weet dat het onmogelijk is haha!
Ik eet ook geen rauwe groenten meer op restaurant of geen belegde broodjes en americain, geen alcohol, ...
Ben immuun aan Toxoplasmose, maar wil toch liever geen risico's nemen.
Hoe staan jullie daar tegenover? Ik weet dat het een jaar of langer kan duren voordat ik zwanger ben, maar ik voel me hier het best bij.
Neem je ook foliumzuur? En hou je verder nog ergens rekening mee? Of heb je andere tips?
Ik duim met je mee! 10 augustus is niet lang meer!! :)

Liefdeskindje Ik ben ook vanaf het moment dat we besloten te beginnen, gestopt met alcohol drinken en rauw vlees eten. Ook bepaalde vissoorten mag je niet door schadelijke stoffen zoals kwik en docine of kruiden. Ik heb een super handige app daarvoor: 
https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/wat-kan-ik-wel-en-niet-eten-tijdens-mijn-zwangerschap-.aspx?gclid=EAIaIQobChMIsu6tm4_m4wIVyeF3Ch3y9Q8wEAAYASAAEgLi_fD_BwE
Kan je echt alles intoetsen en dan komt er uit of het veilig is, of je moet oppassen of dat je het niet mag eten. Ik heb eigenlijk niet gelet op rauwe groenten in een restaurant of op belegde broodjes. Maar zeker omdat je niet weet of het goed gewassen is? 
Heb je jezelf laten testen op Toxoplasmose? Ik heb wel ergens gelezen dat dat kon maar zelf niet gedaan. Vanaf het moment dat wij besloten te beginnen is mijn vriend direct de kattenbak gaan verschonen. Zodat ik daar niet meer mee in aanraking zou komen. 
Ik weet zelf ook dat het een jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Maar ik heb er wel vertrouwen in op de een of andere manier. En voel me hier ook goed bij. Ik heb voordat ik begon met de pil altijd een hele regelmatige cyclus gehad. En ik ben eerst begonnen met die standaard pil. Vervolgens 4 jaar geleden denk ik overgestapt op de Zoely. Daar zit een hormoon in dat al standaard door je lichaam wordt aangemaakt. Dus je krijgt minder hormonen dan met een andere pil. Denk dat dat ook heeft geholpen met mijn cyclus weer snel op gang laten komen. De eerste was 28 dagen. Nu is het even afwachten op de tweede (hoop natuurlijk van niet ;) ik zit nu op dag 22. 
Ik slik zelf Davitamon Compleet Mama Plus Visolie. Bevat onder andere foliumzuur, vitamine D3 en Omega 3 vetzuur DHA. Hierdoor krijg je ook alle vitamine binnen die nodig zijn voor een eventuele zwangerschap. Deze is voor bij een kinderwens en tijdens je zwangerschap. Wij hadden besloten dat ik mijn pilstrip af zou maken. Maar ben 1,5 week voordat ik stopte met de pil al met deze pillen begonnen. 1 pakje is nu op (op twee na) en er zitten er 60 in. 
Verder is mijn vriend eigenlijk ook gestopt met drinken. Ik weet dat genoeg mannen het niet doen maar je bent toch samen zwanger en las dat als een man drinkt dit negatief effect kan hebben op de spermakwaliteit. Het is voor de uitrijping niet goed. Alcohol gebruik heeft effect op het DNA van de spermacellen. Er zijn meer afwijkingen aanwezig in het DNA wanneer een man alcohol drinkt. Op de ene site zie je staan dat een man beter helemaal kan stoppen op de andere staat dat een keer per week niet erg is. Maar het schijnt dat zaadcellen al 3 maanden ervoor zijn begonnen met uitrijpen. Dus je leefstijl van de afgelopen 3 maanden heeft invloed op de kwaliteit van de sperma.  
Jeetje, heel verhaal op de vroege ochtend. Ik las gisteravond in bed al je reactie en kon het niet laten om direct te reageren vanochtend haha. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 
10 augustus is inderdaad niet lang meer, maar alle dagen lijken wel een eeuwigheid te duren. Erg he ... En vooral omdat je de ene keer wel symptomen merkt, daarna niet, ineens andere. Is echt geen touw aan vast te knopen. 

Maja dankjewel voor je lief berichtje!
Ik heb de app meteen gedownload. Is inderdaad enorm handig.
De rauwe groenten worden inderdaad afgeraden op restaurant omdat je niet weet of deze goed gekuist zijn. Ook thuis moet je ze extra afspoelen. 
Ik heb een bloedonderzoek bij de huisarts gedaan voordat ik gestopt ben met de pil. Daardoor weet ik dat ik immuun ben voor Toxoplasmose. Ik zou dus gewoon rauwe groenten en americain kunnen eten, maar ik doe het toch niet haha. Ik denk dat ik zoals jou ook liever wat té voorzichtig ben. Wil er langs mijn kant alles aan gedaan hebben om een gezonde baby te krijgen.
Ik heb 10 jaar Noranelle 30 gebruikt (= microgynon). Bij mij is het nog afwachten hoe de cyclus valt. Ik merk wel dat ik meer afscheiding heb de laatste dagen. Dat is positief denk ik. 
Ik hoop mee dat jouw cyclus terug regelmatig is. 
Ik gebruik intussen een maand foliumzuur van het merk Vinalac. Deze werd mij door de apotheek aangeraden. Zou ook gember in verwerkt zijn dat helpt tegen de misselijkheid. Vinalac heeft ook een versie met visolie, maar apotheek zei dat visolie pas nodig is vanaf er een effectieve zwangerschap is. Weet jij daar meer over?
Mijn vriend is er ook enorm mee bezig en drinkt ook geen alcohol meer. Hij wilt het ook zo goed mogelijk doen dus dat stelt me wel gerust!
Ik begrijp helemaal dat de dagen lang duren. Ik moet nog 2 weken wachten. Lijkt wel een eeuwigheid! 
Hopelijk begrijp je mijn hele uitleg. Ik woon in België en soms gebruiken we hier andere uitdrukkingen :).

Dames,
Iemand die me raad kan geven?
Vanochtend rook ik een sterke geur op mijn werk. Dit is in mijn eigen bureau en de geur was mij nooit eerder opgevallen. Mijn maag draaide meteen en sindsdien voel ik me enorm misselijk.
Ik hoop natuurlijk dat dit een symptoom is dat ik zwanger ben, maar NOD is pas 17/08.
Het lijkt mij eerder onmogelijk dat ik al zo vroeg symptomen zou hebben, maar ik wil toch eens informeren of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.
Het is helaas nog te vroeg om te testen denk ik...
Ben bang dat ik symptomen ga "zoeken" omdat ik het zo graag wil. Langs de andere kant ben ik normaal nooit misselijk dus wie weet...

[quote quote=10231674]Dames, Iemand die me raad kan geven? Vanochtend rook ik een sterke geur op mijn werk. Dit is in mijn eigen bureau en de geur was mij nooit eerder opgevallen. Mijn maag draaide meteen en sindsdien voel ik me enorm misselijk. Ik hoop natuurlijk dat dit een symptoom is dat ik zwanger ben, maar NOD is pas 17/08. Het lijkt mij eerder onmogelijk dat ik al zo vroeg symptomen zou hebben, maar ik wil toch eens informeren of iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Het is helaas nog te vroeg om te testen denk ik… Ben bang dat ik symptomen ga “zoeken” omdat ik het zo graag wil. Langs de andere kant ben ik normaal nooit misselijk dus wie weet…[/quote]
Als ik het bereken aan de hand van je laatste menstruatie dan is dit niet echt mogelijk hoor.
Je menstruatie was 20 juli, 14 dagen later ongeveer is je eisprong.
Dan daarbij weer ongeveer 9 dagen gerekend wanneer innesteling zou kunnen zijn. Misselijkheid komt vaak pas voor wanneer je genoeg hcg hebt. En dat is dus eigenlijk altijd rond je NOD dat vrouwen dan misselijk worden omdat dan je hcg per dag kan verdubbelen.

Oh daar vreesde ik al voor :-( 
Bij alles wat ik voel hoop ik de laatste tijd dat het een symptoom is.
Dankjewel voor de snelle reactie.

Liefdeskindje Sorry dat ik niet meer gereageerd heb op je laatste bericht. Maar ik snap helemaal wat je bedoeld hihi. De multivitaminen zijn inderdaad pas echt nodig als je zwanger bent maar een gezonde levensstijl bevorderd wel het zwanger worden. Dus vandaar dat ik het vanaf het begin ben gaan slikken i.p.v. alleen foliumzuur. 
Wat betreft je nieuwe berichtje. Ik ben ook bang dat je naar symptomen aan het zoeken bent, niet gek hoor. Want ik denk dat iedereen dat doet die zwanger wil worden. Maar je innesteling is inderdaad (waarschijnlijk) nog niet geweest dus kan je ook nog niet zwanger zijn. Wat Niempje al aangeeft, je hcg is nog niet aanwezig of minimaal. Hierdoor kan je geen last hebben van de symptomen want die spelen pas op als dat hoog is en dan kan je ook pas testen want anders test je negatief. Want de testen testen juist je hcg en dan geven ze aan zwanger of niet. 
Nog even geduld helaas.

Terug
Bovenaan