Eerste ronde

Hoi Maja!
Geen probleem ivm de late reactie hoor. En de Vinalac dat ik neem is ook een multivitamine met foliumzuur. Heb me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat ik nu nog de gewone capsules gebruik. Bij zwangerschap ga ik de versie met visolie nemen (dit is het enige dat nog niet in huidige supplement zit).
Ik vreesde inderdaad dat het nog niets met een zwangerschap te maken kon hebben. Spijtig, maar we gaan gewoon verder. Alleen gaat de tijd plots zoooooo traag voorbij haha :)
Hoe gaat het intussen met jou?

Liefdeskindje Nou ik ben bang dat we voor de volgende ronde gaan. Ik heb sinds donderdagavond wat bruinig bloed. Gisterochtend had ik een puntje rood en daarna weer bruinig over de hele dag maar heel af en toe. Meer aan mijn wc papiertje als ik afveegde dan in m'n ondergoed want daar komt bijna niks op. Vandaag hetzelfde. Dus of een late innestelingsbloeding want dat kan van dag 6 - 12 na ovulatie en donderdag was dag 12 ongeveer na mijn ovulatie (als die rond de 27e was). Maar je menstruatie begint ook dag 12 - 16 na ovulatie. Dus ik heb geen idee. Ik hoorde ook weer dat je innestelingsbloeding (als je die dan hebt) ook tegelijk kan komen als je menstruatie moet beginnen. Maar de menstruatie zet dus nog niet door. 
Ik heb daarom ook geen test gedaan vanochtend. Want als het wel een innestelingsbloeding is, dan is het hcg in mijn lichaam nog niet hoog genoeg om uit de test te laten komen lijkt mij. En misschien is het wel beginnende ongesteldheid en komt er sowieso niks uit. Dus we wachten dit eerst af hoe het zich voortzet. En dan of toch testen of naar de volgende ronde ;) 

Gisteren is mijn menstruatie doorgekomen dus ga helaas door naar de volgende ronde.
Ik hoop voor jou dat je al wat meer merkt en het raak is!

Dag Maja,
Wat jammer dat je je MS hebt gekregen. Ik hoop dat je volgende ronde meer geluk hebt!
Ik heb al 2 dagen het gevoel dat ik mijn MS ga krijgen, maar het komt nog niet door. Even afwachten dus en dan met volle moed aan de volgende ronde starten!
Ik hoop dat ik geen maanden ga moeten wachten op mijn eerste MS. Indien mijn cyclus 28 dagen is, zou het wel kunnen dat ik ze al "voel opkomen" denk ik. Zou dan zaterdag ongesteld moeten worden.
Ik heb vandaag alvast de sensitest ovulatiestrips besteld. Veel positieve dingen over gelezen, dus wie weet helpt het! En lijkt me sowieso handig om wat meer inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Gebruik jij ook al ovulatietesten?

Liefdeskindje Nee, ik gebruik geen ovulatietesten omdat mijn cyclus heel regelmatig is en ik volgens mij mijn ovulatie voel. Maar ik hoor er meerdere goede dingen over. Iemand die ik ken is nu ook zwanger en heeft 2x een ovulatietest gebruikt en daarmee was het dus de 2e keer raak terwijl ze daarvoor een aantal maanden zonder ovulatietest deden, wel met een app, en het niet raak was. Dus ik overweeg het toch te gaan doen. Staat de sensitest ovulatiestrip goed aangeschreven? Ik vind het altijd zo lastig aflezen, wanneer is het streepje nou duidelijk. Heb dan liever die van clearblue met een smiley. Dat is dan overduidelijk.
Hopelijk is je gevoel goed en komt je menstruatie op gang! Ik was in ieder geval heel blij toen we besloten te beginnen en mijn menstruatie direct op gang was. Geeft toch een goed gevoel want ik lees bij sommigen dat het echt lang duurt en op internet las ik dat het bij sommigen meer dan een jaar kan duren. Toen kreeg ik het wel even spaansbenauwd. Maar gelukkig bij mij niet het geval en zal bij jou ook niet zo zijn als je al iets voelt opkomen. 

Ik ben er ook van overtuigd dat je net zo goed zwanger kan worden zonder de testen, maar ik vind het een geruststelling om te weten wanneer de eisprong is geweest.
Heb wat research gedaan op internet en deze testen kwamen er het beste uit. Andere testen geven soms meerdere keren een eisprong per cyclus wat uiteraard niet kan.
Hoe ik het begrepen heb krijg je een licht streepje net voor de eisprong en op het moment dat "het" moet gebeuren test je met een donkere streep. Uit deze uitleg lijkt het me duidelijk,  maar valt nog af te wachten natuurlijk :)
Het is al heel positief dat je cyclus meteen regelmatig was! Ik heb die verhalen ook gelezen waarbij het 6 maanden tot een jaar kan duren voordat je het eerst ongesteld wordt. Ik hoop dat het bij mij ook allemaal vanzelf op gang komt. We zullen wel zien he.
Ik hoop alleszins dat je snel een positieve test krijgt!! Veel succes in de volgende ronde!

Ik ben ook net lid geworden en vindt het ook wel erg leuk om andere te volgen die er ook mee bezig zijn. 

Ik ben 27 mei gestopt met de pil en bij ons was het niet gelijk raak de eerste ronde.
Ik heb 1 augustus mijn eerste echte ongesteldheid gehad, dus vandaag zou mijn eisprong moeten zijn. Ik merkte het vanochtend al door dikker draderig slijm. Eergisteren geklust en vanavond ook.

Toch hoop ik heel erg dat het deze maand raak is en ik tel de dagen dan ook weer af tot ik een test kan gaan doen hihi. Nu je er bewust mee bezig bent, duren de dagen wel langer naar mijn idee.

XSamantha Ik snap dat je hoopt dat het direct de eerste ronde raak is. Dat hoopt natuurlijk iedereen als je de stap neemt te beginnen. De dagen duren dan inderdaad immens lang haha. Sperma blijft 3 tot 5 dagen leven in een vrouwelijk lichaam dus het zou kunnen maar wij hebben ook op die manier de eerste twee maanden gedaan met om de twee dagen vrijen zodat er altijd een ''voorraad'' is. Maar dat heeft blijkbaar niet geholpen de afgelopen twee keren. Ook al had ik direct na het stoppen met mijn pil een regelmatige cyclus van 28-29 dagen. Vandaar dat wij nu de ovulatietest gaan gebruiken. 
Maar succes en duimen dat het in 1x lukt maar probeer je daar niet te veel op te verheugen ook al snap ik dat je dat wel doet. Maar de kans is groter dat het niet gebeurt dan wel. 

Terug
Bovenaan