Eerste woordjes..

A

Anoniem

Guest
Wat zijn bij jullie kleintjes de eerste woordjes? Thom is begonnen met mama (de schat, haha) en de naam van zijn vader (papa lukt nog niet). Nu begint hij aapje (van de p maakt hij een t) en hatsjoe na te zeggen, dat vind ik erg grappig!
Groetjes mv Thom (27/9)

Hoihoi,

Rond de 12 maanden:
Eerste woordjes met stip op 1: IJS (= gijs, haar broertje van 3,5 waar ze echt helemaal idolaat van is) mama, papa, die (en druk wijzen), da (en druk wijzen) en bah (als ze iets in haar mondjes wil stoppen wat niet mag, als ze in de vuilinsbak wil kijken etc)

En nu 13,5 maand: op (met de handjes naast haar hoofdje als eten/drinken op is, van haarzelf, maar ook van een ander, heeeel schattig), knorren als ze een varken ziet, ap (appel), alle bovenstaande en voor de rest kletst ze de oren van je hoofd, maar daar is nog geen touw aan vast te knopen, maar het klinkt wel gezellig

Groetjes
Susan

Noa is nu 15 maanden en zegt: aai, bam (bedoelt ze boem mee als ze valt), ojee, en andere woordjes die ergens op lijken. Nog niet heel veel woorden naast tata.
Wel kan ze heel hard rennen al!!! Ik moet haar nu echt vasthouden anders rent ze de straat over.

gr
Marielle

Tygo zegt "sok" als ik zijn pantoffel of zijn sokje laat ziet. Het klinkt meer als "tok" en dan achter in de keel gezegd (begrijp je het nog?), maar hij zegt het wel steeds bij die atributen.  
Hij zegt ook wel pappa en mamma, maar niet bewust volgens mij. Mamma zegt hij tijdens het (spuug)bellen blazen en pappa als wij dat ook zeggen. Hij doet het niet gericht zeg maar.

Groetjes happyM.

Julian zegt al een tijdjes mmamma en papa (soms ook mapa, maar ik weet niet wie dat is ).
Verder zegt hij da en daarbij zwaait hij. Kusje begrijpt hij ook (zegt-ie nog niet hoor!), en geeft dan een kusje. Ba is de bal. En als hij met zijn brandweerauto speelt roept hij steeds tatoe tatoe! En het duurde even voor ik begreep wat   (brabbeldebrabbel) Oewa oewa  was, toen hij zijn handen erbij in de lucht gooide begreep ik dat hij Er is er een jarig aan het zingen was! Echt heel schattig!
En vorige week vroeg ik aan hem wat de koe zegt. Toen keek hij even heel bedenkelijk en ik dacht dat er niks zou komen, en toen opeens heel triomfantelijk: BOEOEOEOE! haha! Geweldig he, die ontwikkelingg!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Leuk he! Al die woordjes.

Tyche zegt:

mama en papa
opa en oma
Tyche
een jaar (eenjaa)
rije (wanneer we in de auto of op de fiets zitten)
oh-oh en tinkie/dippie/lala van de teletubbies
heel soms zegt ze ba van bal
en bah als ze iets vies in haar mond stopt.
En da-da als we gaan, evenals outoe (=houdoe)

Groetjes Kirsten

Tyche zegt:

mama en papa
opa en oma
Tyche
een jaar (eenjaa)

Groetjes Kirsten

Tyche zegt:

mama en papa
opa en oma
Tyche
een jaar (eenjaa)

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan