Eerste woordjes..

Kay zijn eerste woorde was Kay

Hij zegt nu de woordjes;

Kay
mama
papa
daar (druk wijzend)
poes
bah
Bo (een van de 2  poezen)
Hoewaaaa (nadat ik hieperdepiep zeg..)
neh (druk nee schuddend)
ja
oma
dag

Voor de rest brabbelt hij hele zinnen met tonatie en lijkt het écht alsof hij iets aan het zeggen is, helemaal geweldig. Ook als hij écht iets zegt kijkt hij ons aan, lacht en begint te klappen! Blijkbaar is hij dan ook erg trots op zichzelf haha..

Heerlijk,.. zucht..

Esmé mv kay

Leuk onderwerp, Tess zegt heel gericht mama en soms ook heel vaak achter elkaar. En verder...

Tessss = Tess
Poe = Poes (vooral tegen knuffel)
Poo = Pooh beer (moeilijk het verschil te horen, maar ze wijst hem meestal ook nog even aan)
Vsje = Visje
Nntje = Nijntje
Daatje = Daantje (het konijn)
Ohoh = er is iets mis/gevallen
Die

En verder nog een aantal dieren:
Boe = Koe
Baahhh = Schaap/Geit (mekkeren)
Grrrgrrrr = Varkentje (als of ze knort, alleen dan met de keel gemaakt)
mmmmm = ik wil iets "lekkers" eten
Ook doet ze je even na als je je neus snuit, of als je/ze een windje laat en een vand e honden is bang voor Tess dus als ze in de buurt komt gromt hij en dat doet ze nu dus ook (lijkt op het knorren)

Gister gingen we eten en je zou toch zweren dat ze zei: boterham mmmmm.... ik hoorde het niet alleen, mijn moeder had precies het zelfde. Ik lag helemaal in een deuk.

Groetjes Nanda

leuk onderwerp!

Die kleintjes beginnen lekker te brabbelen nu.
Jaimey zegt woordjes zoals mama, papa, oma, opa, die, dag, bah, tika(poes naam)
koe, paard, bal, boom, boem, auto.
Vindt dat ie al aardig wat zegt, hij vindt het ook leuk om boekjes te lezen... zelfs die van de intertoys speelboek en dan als het paard voorbij komt dan is het PAARD.
Dus dat is wel grappig..

gr kaat

Jeetje spraakzame typjes allemaal!!!
Hier, thank god, eerst iets wat toch verdacht veel op mamma lijkt. Meestal als ie wat wil... Daarna pappa, gnagna. Maar het eerste echte woordje is ’lamp’. Alhoewel, de letters kloppen bijna allemaal. Hij zegt ie mmpahh en kijkt naar de lamp. Misschien zeg ik te veel làmmmP. Snapt iemand het nog, haha...

Lorenzo zegt op sommige dagen heel veel en op andere dagen
heel weinig
maar als hij begintmdan horen we veel

mama
papa
MmmmMa(oma)
MmmmPa(opa)
aaah(aai)
ditte
datte
en als de honden blaffen en dat doen ze tegenwoordig veel
dan roept Lorenzo AF!!!
dat was het wel zo'n beetje

en verder brabbelt hij van allelei onsamenhangende dingen
en begint hij met de R te rollen en grappig geluidt

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Wat grappig Toulouse (sorry, weet ff je echte naam  niet meer...) dat jouw zoontje ook als eerst "lamp" zegt. Hoewel hier niet als eerste maar wel als 2e. Ze zegt al een hele tijd wel mamamama en papapa maar bedoelt er nog niet echt iets mee geloof ik. Het eerste wat ze echt wel gericht zegt is "jeg" (weg) als ze iets op de grond gooit of op de grond ziet liggen. Maar nu sinds 1-2 weken denk ik zegt ze ook "dap" voor lamp en wijst dan ook naar de lamp als je vraagt "waar is de lamp?"
Grappig hoor, die woordjes die nu zo langzaamaan komen. Alleen komen we hier dus niet verder dan "jeg" en "dap" als woordjes met al echt een betekenis. Ze begrijpt wel al veel meer. Maar das natuurlijk logisch.

Leuke topic!! Grappig al die kleine kletskousjes!!

Marin zegt nu de volgende woorden:

Papa
Mama
Naja (= Nadia dr grote zus)
Iele (is Céline, dr andere zus)
Buh (is Buck, de hond)
Tie ( is die, als ze met dr vingertje ergens naar wijst)
En GGRRRRRRRR, (dat geluid maken alle dieren volgens haar )

Liefs Annemarie en Marin.

O ja, ik vergeet “A” helemaal, staat voor Nora, de hond van mijn ouders. Overigens heten alle honden “A”... of is dit geen woordje, haha?

Terug
Bovenaan