Eet mijn zoontje genoeg????

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is bijna 6 maanden en eet nu zo:

8u      fles van 225 en 7.5 schepjes  
          12u      250 gr groentenpap
           16u      250gr fruitpap (banaan peer appel en koekjesmeel)
  20.30u     fles van 240 en 8 schepjes

Door de dag drinkt hij ongeveer 2 flesjes van 125 olvaritsap.

Hier in belgie werken ze ook met half schepjes poeder en 15 water meer... ik heb hier nog  eens de reactie gekregen dat dat raar is daarom zet ik het er al maar bij.

Maar mijn vraag is als het wel genoeg is??? Bij mn vriend op voetbal was er vorig jaar een echte babyboom (9 babys geboren) en eentje ervan is nu 8 maand en drinkt nog 3 flessen en 1x groenten en 1x fruit...

Wel is mn zoontje een refluxbaby en moesten we vroeg met vaste voeding starten. En hij vraagt niet eerder voor eten of meer?! Maar toch weet ik niet als t genoeg is??

Sorry voor mn gezaag maar ik weet t ff niet meer...

Groetjes carol

jeetje 2 flessen maar???
mischien is het bij jullie anders, maar hier zeggen ze nog 4 flessen met 6 mnd
en het cb zei tegen mij met 6 mnd, geef maar wat hij opkan.

of het genoeg is, tja geen idee, mijn zoon red het nog niet eens met 4 flessen, dus denk dat het per kindje ook wel verschild

In Nederland geven we tot 9 maanden al het vocht als melk. (ongeveer 800 ml verdeeld over het liefst 4 flessen is nog minimaal).
Pas na 9 maand komt er sap of thee bij.

Het forum is voor alle vragen hoor... dus stel ze gerust.
Quinn  kreeg met 6 maanden:
8 uur fles 180 cc water plus 3 schepjes voeding (Similac dat is 1 schep per 60 cc water)
10 uur fruithap 100 gr.
12 uur fles
16 uur fles
18 uur groente hap 200 gr.
20 uur pap (180 cc water, 3 schepjes voeding en 4 volle eetlepels rijstebloem)

Nu hij naar de 7 maanden toe gaat is zijn schema veranderd en krijgt hij:  
8 uur fles
10.30/11 uur fruit
12.30 uur fles
16 uur groentehap met iets na (fruit, yoghurt)
19.30 uur pap
En tussendoor water en soms koekje/rijstwafeltje
Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoi

Thijs is nu ruim 7 maanden en ik geef meestal ook 2 flesjes sap (diksap of roosicee) per dag tussendoor hoor. Het cb raadde gewoon water aan maar dat drinkt hij niet. Dat loopt gewoon zijn mond uit, hij slikt het niet door. Heel dun aangemaakte sap gaat wel goed. Lijkt mij prima om te geven hoor. Op de flessen staat toch vanaf 4 maanden?

Als jouw kindje het goed doet op  2 flessen en 2 hapjes per dag dan is dat toch prima. Geef hem anders gewoon een lekkere liga bij een flesje.

gr Petra

Het gaat erom dat je je kindje niet de melk onthoudt die het nog zo nodig heeft en daar voor in de plaats water geeft (met een smaakje). Dat je naast de 800 ml melk nog water wilt geven nou ja, a la. Maar niet ipv de nodige melk.

Overigens zou ik niet afgaan op wat een fabrikant bedenkt (4 maanden...) maar wat de wetenschappers zeggen over voeding: tot 7 en een halve maand heeft een kind echt voldoende aan alleen melk. Vanaf 6 maand eten bijgeven, maar niet minderen met melk. Pas vanaf 1 jaar is 300 ml melk voldoende. Tot die tijd is melk het allerbelangrijkste van de dag. Daar groeit een baby van. Niet van de de groente en fruit.

Op ons lijstje van het cb staat volgens mij 400-600 ml. melk per dag bij 7-8 maanden.
gr Petra

Ik zie alleen 6 maanden en daarna 9 maanden staan, dus misschien heb je wel gelijk.
Maar deze baby in de casus is 5 maanden! En dan is 2 flessen toch echt wel weinig vind ik. Ik probeer alleen te helpen hoor maar kom vaak wat bruut over merk ik, sorry.

Terug
Bovenaan