Eigen bed slapen

Hallo allemaal,

Onze dochter is 7 maandjes en heeft altijd naast ons geslapen in n wiegje. Nu proberen we al 2 maand overdag in haar eigen bedje te slapen. Dat gaat 8/10 keer niet en is het tot schreeuwen toe. Hebben van alles al geprobeerd. Muziekje erbij regelmaat enz. Enz. We denken dat ze het bedje te groot vind. Ook draait ze heel makkelijk om in dat bed natuurlijk, en daar maakt ze maar al te graag gebruik van. Ze slaapt in een slaapzak. Heeft iemand tips hoe haar zo min mogelijk op haar buik te laten draaien en lekker te laten slapen in haar eigen bedje ? Ze word nu echt te groot voor in een wiegje te laten slapen.
 
Wat is de reden dat ze niet op haar buik mag slapen? Misschien voelt het bedje inderdaad wat groot voor haar. Evt met een hemeltje erboven oid wat knusser maken?
 
Helpt het niet als je haar eigen bedje eerst een paar nachtjes op jullie kamer zet. Zodat ze eerst aan het bedje zelf went en vervolgens aan haar eigen kamertje. Misschien is de stap van wiegje op jullie kamer, naar groot bed op haar eigen kamer te groot. Verder tegen het buikdraaien, helemaal tegengaan kun je het niet. Wij stopten het uiteinde van de slaapzak (iets grotere maat) onder het matras in. Net als je met het dekentje zeg maar doet, dat maakt draaien lastiger. Moet er wel bij zeggen dat dat onze dochter uiteindelijk frustreerde en daar ‘s nachts wakker van werd omdat ze op haar buik wilde liggen. Toen heb ik het allemaal op z’n beloop gelaten, liet ik dan kamerdeuren openstaan en ging in als ik ‘s nachts naar het toilet moest even bij haar kijken. Succes!
 
Kan ze haar hoofd zelf optillen? Dan is op haar buik slapen geen probleem, ook al kan ze zelf niet terug draaien. Als ze haar hoofd zelf op kan tillen, zal ze dat echt gaan doen als ze geen zuurstof meer krijgt. Niet op de buik laten slapen geldt meer voor als ze nog heel klein zijn, met 7 maanden is dat geen probleem meer. 
Of gaat ze huilen als ze op haar buik gedraaid is en niet terug kan rollen? 
 
Als ze al wel een beetje kan rollen is op de buik slapen minder gevaarlijk dan het slaapzakje instoppen aan de achterkant. Evt buikslapen eens proberen met jullie erbij, dan zie je hoe het gaat.
 
Vaak wil ze gaan huilen omdat terug draaien nog niet lukt. Maar dan draai ik haar even terug op haar rug en ligt ze binnen 5 sec weer op dr buik?
 
Terug
Bovenaan