Eigen bed slapen

Waarom leg je haar dan juist in de nacht niet in het ledikant? Gezien die slaap het beste gaat, zou ik die lange slaap juist in het ledikant doen zodat ze er sneller aan gewend raakt. Want nu ben je overdag dus de hele dag bezig om haar 1 a 2x max 30 minuten in het ledikant te laten slapen en ben je die winst volledig kwijt door haar de hele nacht weer in de wieg te leggen...
 
[quote quote=10416682]1 a 2 slaapjes van 30 minuten is heel weinig. Echt heel weinig. Wat moeilijk zeg. Sliep ze in haar wieg langer? Of slaapt ze altijd kort overdag? En tijdens het wandelen in de wagen? Gezien ze zulke korte dutjes doet overdag en maar 1 of 2x, denk ik dat het probleem verder gaat dan het ledikant. Want een nacht van 11 uur waarin ze ook nog regelmatig wakker wordt, is niet voldoende voor een baby. Mijn dochters werden tot 17 maanden ook geregeld nog wakker in de nacht, nu de jongste 19 maanden is gaat het eindelijk wat beter en slapen we meestal weer door (tot 6.00/6.30 max helaas, maar toch…) Dus dat wakker worden in de nacht is idd wel herkenbaar voor mij en vind ik ook wel normaal. Maar zulke korte dutjes overdag is wel een dingetje hoor… Ik weet niet hoe je dat zou kunnen verlengen, maar ik denk dat het probleem vooral daar ligt en niet in het ledikant.Slaapt ze in de nacht wel in het ledikant? Dat gaat wel oké begrijp ik?[/quote]
Die van ons sliep met mazzel 3x 45 minuten ? Ze is nu net 1 en slaapt nog veel te weinig. Gisteren toevallig een keer 1,5 in de middag. Nachten zijn trouwens van 19.00/19.30 uur - 06.30/07.00 uur tegenwoordig. Ze ligt nu ook nog lekker te slapen.
@TS: als je dochter haar hoofd kan draaien, dan lekker op haar buik laten slapen. Desnoods ga je er overdag naast zitten om te kijken hoe het gaat met slapen op de buik
 
We hebben haar geprobeerd in de nacht in haar grote bed te laten slapen maar dan kan ze haar slaap helemaal niet pakken als ze dan misschien n keer wel in slaap valt word ze om de zoveel min huilend wakker. Ze zou wel haar slaap moeten pakken vandaar dat ze in de nacht in haar wieg slaapt. ?
 
Ik zelf ben hier ook mee bezig.
De kamer donker maken, gordijntjes dichtdoen, onderdeel van het ritueel maken.
Ik hou mijn kleine voor ik hem in bed lig nog even vast in de donkere kamer, tot ik voel dat hij ontspant en leg hem daarna rustig in z’n bedje. Ook hij gaat vaak nog even huilen in z’n bedje, ik blijf dan bij hem tot hij rustig is, maar laat hem wel in zijn bedje liggen en troost hem door te ssshhhen en mijn hand op z’n buikje te leggen.
 
Misschien inderdaad het ledikantje op de plek van het wiegje zetten? Dan slaapt ze nog wel veilig bij jullie op de kamer, maar kan ze wennen aan haar bedje. Mijn dochter slaapt ook vanaf een maand of 7 op haar buik. Ik heb een aerosleep topper en hoeslaken aangeschaft (via marktplaats super betaalbaar en je kunt het wassen op 60 graden). Heb het eerst zelf tegen m'n neus gedrukt en je kunt er echt heel goed doorheen ademen. Ik leg daarmee mijn kindje met een gerust hart op haar buik.
 
Terug
Bovenaan