Eigen bed slapen

Wat bedoel je met wil ze gaan huilen? Wij gebruiken hier de snoozzzz dat werkt hier goed. Dan kunnen ze niet draaien of later gaan staan.
 
Op de buik slapen is volledig veilig hoor met 7 maanden, ook al kan ze nog niet terug draaien. Op die leeftijd zijn ze echt wel sterk genoeg om het hoofdje op te tillen en om te draaien als ze even met hun neus in het matras liggen.

Wil je écht niet dat je kindje op haar buik slaapt, koop dan idd de snoozzz. Dat is een band waar je je kindje redelijk strak in stopt zodat ze niet meer kan draaien. Maar veel kindjes worden daar weer boos van omdat ze dan echt vast liggen.

Gaat je kindje ook naar de opvang of naar oma ofzo? Hoe gaat dat daar?

En hoeveel slaapjes doet je kindje nog? Met 7 maanden hangen ze vaak tussen 2 of 3 slaapjes in. Misschien is het tijd om naar 2 slaapjes te gaan en is ze niet moe genoeg?

3 slaapjes is vaak van 9.00-10.30 / 13.00-14.30 en 16.30-17.00.

2 slaapjes is van 9.30-11.00 en 13.30-15.30 ongeveer.

Dus een wakkertijd van minimaal 2-2.5 uur is normaal op deze leeftijd!
 
En gebruik je geen deken naast de slaapzak? Hier slapen mn dochters vanaf geboorte met slaapzak én deken. Onder een deken liggen ze lekker geborgen en warm en slapen ze lekkerder in. Vanaf 2 jaar onder een dekbed, tot 2 jaar heb je gewoon veilige dikke babydekens!
 
Ze slaapt meestal 1-2 slaapjes overdag maar niet heel lang. Denk ongeveer 30 min per keer. In de nacht slaapt ze goed. 10-11 u met Soms wakker worden maar dat is helemaal geen probleem. We hebben haar proberen vaker in bed te leggen maar dat was geen succes. Ze slaapt alleen in haar slaapzak omdat ze alles over haar hoofd heen trekt. Stop ik een deken onder matras word ze boos als ze m er niet uit getrokken krijgt
 
Wij hebben bij de overgang eerst de wieg op de kamer gezet zodat hij kon wennen aan slapen in een andere kamer maar nog wel de vertrouwde omgeving van de wieg had. Jullie meisje nu misschien te oud voor de wieg, maar wellicht andersom proberen? Haar bed op jullie kamer zodat ze daar aan went en daarna op haar eigen kamer? 
 
Het is zo zoeken hè met die kleintjes ? 
Ik ga er even vanuit dat je dochter in haar wieg zelfstandig in slaap valt en dat zij jou niet nodig heeft om in slaap te komen. Bijvoorbeeld door te wiegen o.i.d.
Het lijkt mij dat ze inderdaad moet wennen aan haar nieuwe bed. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik heb mijn kinderen met een maand of 3 overdag aan hun ledikant laten wennen. Maar ik denk graag mee..
Ik zou stap voor stap aan de slag gaan. Bijvoorbeeld door eerst de wieg steeds verder van je af te zetten. Als ze daar aan gewend is, dan zet je de wieg in haar kamer. Dan slaapt ze nog steeds in haar vertrouwde bedje maar zo kan ze wel aan haar nieuwe kamer wennen. Als dat goed gaat leg je haar in haar ledikant en laat je het wiegje staan of je gaat naast haar liggen op een matras. Want waarschijnlijk moet ze gewoon wennen om alleen te slapen. Als dat goed gaat verplaats je het matras richting de deur dus steeds verder van haar af. Zodat ze je nog steeds hoort maar ervaart dat het goed is zo. Als dat goed gaat haal je het matras weg en blijf je bijvoorbeeld aan de andere kant van de deur of je rommelt wat zachtjes op de gang zodat ze je dus nog steeds hoort maar zich wel veilig voelt. Ik denk dat ze er zo aan is gewend..
Zo'n voorbeeld heb ik gelezen in de slaapbrochure die ik onlangs heb gekocht voor een paar euro's. Daarin staat beschreven hoe je bijvoorbeeld met een stappenplan bepaald gedrag kan aanleren/afleren. Opvoedingsvragen.nl
Ik gebruik momenteel de kie-ke-boe methode van die brochure. Het heeft mij heel erg geholpen om mijn kindje van 6 maanden een paar uur (4 a 5) achter elkaar te laten slapen zonder elke 2 uur wakker te worden en te huilen.
 
1 a 2 slaapjes van 30 minuten is heel weinig. Echt heel weinig. Wat moeilijk zeg. Sliep ze in haar wieg langer? Of slaapt ze altijd kort overdag? En tijdens het wandelen in de wagen?

Gezien ze zulke korte dutjes doet overdag en maar 1 of 2x, denk ik dat het probleem verder gaat dan het ledikant. Want een nacht van 11 uur waarin ze ook nog regelmatig wakker wordt, is niet voldoende voor een baby.

Mijn dochters werden tot 17 maanden ook geregeld nog wakker in de nacht, nu de jongste 19 maanden is gaat het eindelijk wat beter en slapen we meestal weer door (tot 6.00/6.30 max helaas, maar toch...)

Dus dat wakker worden in de nacht is idd wel herkenbaar voor mij en vind ik ook wel normaal. Maar zulke korte dutjes overdag is wel een dingetje hoor... Ik weet niet hoe je dat zou kunnen verlengen, maar ik denk dat het probleem vooral daar ligt en niet in het ledikant.
Slaapt ze in de nacht wel in het ledikant? Dat gaat wel oké begrijp ik?
 
Ze slaapt in haar wiegje goed in de nacht. Als we gaan wandelen moeten we zeker wandelingen maken van minimaal n half uur voor ze in slaap valt.
 
Terug
Bovenaan